Volg hier de GP de Montréal 2015
zondag 13 september 2015 om 16:45 Volg in Google

Volg hier de GP de Montréal 2015

Het Canadese WorldTour-tweeluik wordt afgesloten met de Grand Prix Cycliste de Montréal. In Québec ging de overwinning naar Rigoberto Uran na een late uitval. Is dat vanavond ook de juiste tactiek in Montréal? Op het selectieve parcours was Robert Gesink in 2010 de allereerste winnaar. De vraag is of er vandaag weer een Nederlander aan het feest zal zijn. Gesink zelf behoort tot de favorieten. Volg hier op WielerFlits het verloop van de Grote Prijs.

De renners worden liefst zeventien keer op een lastig parcours rondom de universiteit van Montréal gestuurd, wat een totaalafstand van 205 kilometer maakt. Het zwaartepunt van de twaalf kilometer lange omloop ligt in de beginfase met de Côte de Camilien-Houde (1,8 km aan 8%). In dalende lijn gaat het dan naar de Côte de la Polytechnique (780 m aan 6%). Ook op die aankomst kunnen nog verschillen gecreëerd worden, want de laatste 560 meter gaan nog omhoog met een stijgingspercentage van vier procent.

Om 17.00 uur Nederlandse tijd zal de wedstrijdorganisator de renners loslaten. Tussen 22.00 uur en 22.30 uur wordt de binnenkomst verwacht. Vlaamse kijkers van Eurosport 2 kunnen vanaf 21.00 uur de koers volgen. In Nederland is er voetbal te zien op dat moment.

Links
Voorbeschouwing: Grand Prix Cycliste de Montréal 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
13-09-2015 19:14
Ag2R zet een mannetje op kop vh peloton. Martin en Uran op posities 2 en 3.
Edit: die Ag2R parkeert gewoon nu al, op 118km van de meet. Dan weet je het wel. Vuillermoz neemt nu de kop.
13-09-2015 19:17
Doet het hyper-broertje van José Been het commentaar bij die stream ofzo? :|
13-09-2015 19:17
Is er beeld?
13-09-2015 19:18
35 seconden achterstand op de top
13-09-2015 19:26
Ag2R gaat het toerijden.
13-09-2015 19:29
Gaan wel weer teruggepakt worden. Hopelijk heeft Slagter niet te veel kruit geschoten.
13-09-2015 19:30
En alles weer samen.
13-09-2015 19:31
Val Felline
13-09-2015 19:32
Welke man heeft lotto op moeten roken voor de achtervolging en wie zitten er van tlj nog in het peleton??
13-09-2015 19:34
Paul Martens heeft hard gewerkt, volgens mij probeert Sep nu de sprong naar voren te maken. Hopelijk heeft Kelderman nog wat in de tank, want anders gaat Gesink erg vroeg alleen zitten.
13-09-2015 19:34
Pff welke idioot geeft er commentaar op die cyclinghub stream ...
13-09-2015 19:34
Martens heeft het meest gewerkt denk ik.
Boonen nu al in de problemen.
13-09-2015 19:34
Leezer markus wynants en van emden weg?
13-09-2015 19:35
Die sporza stream doet het bij mij niet? Je moet uit belgie komen om hem te zien zeggen ze...
13-09-2015 19:36
Boonen... Das toch de kopman van Belgie met het WK?
13-09-2015 19:36
http://cyclinghub.tv/livestream
13-09-2015 19:37
Markus sowieso, maar er hing nog wat LottoNL in het peloton. Mocht het weer wat tot rust komen, dan kunnen die nog wat betekenen. Als het oorlog blijft, dan zullen ze het niet lang meer maken.
13-09-2015 19:37
Een slagveld! Gesink zit goed vooraan met alleen Vanmarcke bij zich zo te zien

Edit: Peloton is weer een peloton te noemen met meerdere LottoNL renners
13-09-2015 19:37
Kwiatkowski zit weer meer op zijn buis dan op zijn zadel. Gaat nu in de aanval, terwijl Kristoff het last kreeg achterin.
Kwiat nu voorin met Bardet, Albasini, Dillier...
Kelderman in de tegenaanval
13-09-2015 19:38
Diegene die commentaar geeft is de owner van cyclinghub. Zijn naam is Jesper en komt uit Denemarken. Vandaar zijn accent ;).
13-09-2015 19:39
Wilco in de achtervolging op een kopgroep van 6 met Kwiatkowski, Barguil, Bardet, Albasini, Dillier en Fuglsang.
13-09-2015 19:41
Hebben ze daar wel door dat het nog 100 km is?
13-09-2015 19:42
Het lijkt meer op een Sprint Challenge
13-09-2015 19:43
Zie kelderman nergens meer zitten? Zwemt hij er nog tussen of gelost?
13-09-2015 19:43
Het lijkt wel de voorlaatste ronde, wat een gehark zeg.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.