Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 25 mei 2017 om 12:55 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe

Vandaag wacht er voor rozetruidrager Tom Dumoulin opnieuw een serieuze test. De etappe van Moena naar Ortisei/St. Urlich is met 137 kilometer weliswaar kort, maar met maar liefst vijf beklimmingen een loodzware beproeving. Draagt hij na vandaag nog het roze?

De start is om 13:10, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 18

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
473 Reacties
1 3 4 5 6 7 19
25-05-2017 14:31
Op ES hebben ze gewoonweg teveel commentatoren die niet prettig wegluisteren en daarbij teveel wisselingen waardoor er geen chemie-duo kan ontstaan, ik kijk > http://rai2.web.tv

Er wordt niet voor niets zoveel geklaagd, het project ES unieke aanbieder voor NL-wielervolgers is volkomen mislukt, we haten het.
25-05-2017 14:31
@nickdt Het is vandaag ook wel heel erg storend. De ene reclame na de andere. Wilde er niet over klagen, dat vinden anderen dan weer storend, maar het gaat steeds meer ergeren.
25-05-2017 14:32
Kruijswijk, vd Broeck, Battaglin, Keizer
25-05-2017 14:33
@JapieJapo,
Die misrekening zie ik vaker voorbij komen. Als er nog minuten over zijn, dan wachten de ploeggenoten vooran gewoon op hun kopman. De etappezege is ondergeschikt aan de eindzege.
Voor Quintana is het juist goed, als het verschil flink oploopt. Dan kan hij eerst een ploeggenoot het peloton uit laten dunnen en de druk opvoeren zonder dat hij dan de koplopers op de hielen zit. Daarna demarreren en als hij dan nog niet bij zijn helpers vooraan zit, dan kunnen die nog even uitrusten, voordat ze met hun beulswerk beginnen.
25-05-2017 14:34
@Romans,
Dank. Maar ze tonen ook mensen in een studio ipv de renners.
25-05-2017 14:36
@Sportfan

Ja klopt. Gisteren viel het wel mee (Of viel het minder op omdat er weinig gebeurde en de uitzending niet vanaf het begin te zien was).
25-05-2017 14:36
[i]Edit redactie: Niet trollen.[/i]
25-05-2017 14:37
@Tisyaboy: Kruijswijk, Battaglin, van den Broeck en Keizer. Kijk je wel?
25-05-2017 14:38
Dumoulin leek met Yates mee op te schuiven. Plaza voorin is een zeer sterke helper in dit soort etappes.
25-05-2017 14:39
Orica op kop nu. Lekker voor Tom en Sunweb. Hoeven niets te doen.
25-05-2017 14:40
[i]Edit redactie: Niet trollen[/i]
25-05-2017 14:40
Leegloper, daar heb je gelijk in. Moet Quintana wel Dumoulin kunnen lossen... Nu zijn het trouwens de andere ploegen die het verschil klein houden....
25-05-2017 14:41
Kroon kijkt duidelijk niet hier op Wielerflits, Respect voor de renners dat is hier helaas vaak zoek.
25-05-2017 14:43
Break.
25-05-2017 14:45
@JapieJapo,
Ja, dat gaat sowieso moeilijk worden.
Degenen die Dumoulin willen aanvallen hebben nu wel een dilemma. Yates wil straks in de vallei naar de slotklim graag Plaza voor zich hebben, dus dan moet hij de kopgroep ver weg laten rijden. Maar blijkbaar kiest hij nu ervoor om in de favorietengroep tempo te maken om de druk op te voeren en oa Dumoulin te isoleren. Redelijke kans dat hij daardoor op de volgende klim Plaza voorbij rijdt.
25-05-2017 14:45
Ik heb zo het vermoeden dat op het laatste steile deel van deze klim de eerste klassementsrenner iets gaat proberen. Daarna zal het lastig worden voor de helpers van Dumoulin om nog terug te komen.
25-05-2017 14:46
Polanc gaat met woekerrente de winst van gisteren terugbetalen.
25-05-2017 14:46
Battaglin lost. Alleen Clement nog bij Kruijswijk.
25-05-2017 14:47
Polanc had nooit voor een klassement moeten rijden, zo zonde dat hij niet zijn zinnen op de bergtrui heeft gezet na die zege.
25-05-2017 14:47
Ik heb beeld, met Spaans commentaar.
Tip voor wielerflits: maak een live radio verslag. Een paar kundige commentatoren moet toch aan te komen zijn. (Serieus).
25-05-2017 14:48
[i]Edit redactie: Niet trollen.[/i]
25-05-2017 14:48
Dumoulin oogt zeer relaxed.
25-05-2017 14:51
De Dolomieten is toch echt wel het mooiste fietsgebied hoor. Man man man wat een prachtige omgeving.
25-05-2017 14:52
het gaat echt keihard vandaag zeg. Er gaat vast een grote jongen door het ijs zakken
25-05-2017 14:53
Er zijn in de volgtopics beduidend minder trolls tijdens kleinere koersen..
1 3 4 5 6 7 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.