Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 25 mei 2017 om 12:55 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe

Vandaag wacht er voor rozetruidrager Tom Dumoulin opnieuw een serieuze test. De etappe van Moena naar Ortisei/St. Urlich is met 137 kilometer weliswaar kort, maar met maar liefst vijf beklimmingen een loodzware beproeving. Draagt hij na vandaag nog het roze?

De start is om 13:10, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 18

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
473 Reacties
25-05-2017 14:11
Hier gewoon Nederlands.
http://sebn.sc/sebn-5.php
25-05-2017 14:11
@DrJ
Zou wel verklaren waarom Katusha rijdt.
25-05-2017 14:12
@Zjoske

Ja, snap ik ook wel, maar 5 reclames in 3 kwartier is gewoon abnormaal veel.
25-05-2017 14:14
Sunweb heeft nog drie man voor Dumoulin dus.
25-05-2017 14:14
Ok, het was dus geen Mollema, maar hij stuurt wel Stuyven en Pedersen vooruit. Hopelijk voor een aanval.
25-05-2017 14:14
Go dombrowski, huidige kopgroep ziet er mooi uit, 2 BMC, 2 Sky, dombrowski en Berhane. Hopelijk mogen die gewoon rijden.
25-05-2017 14:17
[i]Edit redactie: Niet trollen.[/i]
25-05-2017 14:19
Gevaarlijkste man in de groep is Amador, die gelukkig de laatste paar etappes behoorlijk tijd heeft verloren. Staat op 11 minuten.
25-05-2017 14:19
@lubricationboy2
Niet zo pessimistisch man, bah
25-05-2017 14:20
Ik gun het Landa wel.
25-05-2017 14:25
Er zitten toch best wel wat fatalisten tussen de volgers van Sporza. Lijkt me niet veel aan als je op die manier de koers volgt.
25-05-2017 14:25
Ik kan mij nog goed herinneren hoe Landa eens een etappe "stal" van Kruijswijk in de Giro van 2 jaar gekeden. Sindsdien gun ik hem weinig. Hoewel hij wel een mooie aanvallende stijl heeft.
25-05-2017 14:25
Benieuwd of Quintana dezelfde tactiek gaat hanteren als de vorige keer: mannetjes vooruitsturen en vervolgens niks doen.
25-05-2017 14:26
Het is zo zuur dat Kelderman er niet meer bij is. Dat had een perfecte luitenant geweest voor TD. Gebrek aan ploeggenoten die mee kunnen in het hooggebergte zal hem nog wel is kunnen opbreken.
25-05-2017 14:26
Nog vijf knechten voor Tom.
25-05-2017 14:27
Dumoulin met nog genoeg helpers laten het verschil mooi oplopen zodat Quintana en Nibali niet zomaar de sprong naar hun ploeggenoten vooraan kunnen maken, so far so good lijkt me.
25-05-2017 14:28
Kruijswijk en mollema mogen wel oppassen voor hun top 10 zo als cataldo en amador weer mogen rijden. Hopelijk zakken die laatste twee er toch weer doorheen.
25-05-2017 14:29
Break
25-05-2017 14:29
Giant nu wel met 4 man aan kop van het peleton. Maar aan de vorm en grootte van het peleton te zien is het eerder temporiseren dan koplopers proberen terug te pakken.
25-05-2017 14:29
Die sprong is zo gemaakt. Mensen die vooruit rijden kunnen simpelweg stilstaan.. zie scarponi vorig jaar.
25-05-2017 14:30
Heeft iemand deze giro ook maar 1 TLJ renner in de aanval gezien?
25-05-2017 14:30
Benieuwd wie Amador en Hirt het eerst als een bedreiging gaan zien voor klassement en overnemen van Giant.
25-05-2017 14:30
Groep is nog erg groot
25-05-2017 14:30
Net alsof die reclames 8 minuten duren... het is gelukkig geen RTL. Prima als ze 3 minuten reclame pakken als er niks gebeurt.
25-05-2017 14:30
wereldrecord reclameblokken in een half uur? ongelooflijk dit. :(

Om te reageren moet je ingelogd zijn.