Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 25 mei 2017 om 12:55 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe

Vandaag wacht er voor rozetruidrager Tom Dumoulin opnieuw een serieuze test. De etappe van Moena naar Ortisei/St. Urlich is met 137 kilometer weliswaar kort, maar met maar liefst vijf beklimmingen een loodzware beproeving. Draagt hij na vandaag nog het roze?

De start is om 13:10, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 18

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
473 Reacties
25-05-2017 13:47
Ik zou als ik sunweb was lekker alles laten rijden. Zo'n anacona kan toch niks uitrichten met 10 minuten voorsprong! Ook al gaat ie stilstaan, dan nog is de afstand te groot om te overbruggen in je eentje
25-05-2017 13:49
http://cycling-today.com/live-cycling/
25-05-2017 13:49
https://youtu.be/dy99dK0LKXA

Wel Spaans maar wel beeld
25-05-2017 13:50
Als Ten Dam nog als enige van Sunweb bij Dumoulin zit, vraag ik me af waarom hij op kop rijdt.
25-05-2017 13:50
Als Ten Dam nog de enige ploegmaat is, waarom gaat ie op kop rijden?
25-05-2017 13:51
Denk niet dat Dumoulin slechte benen heeft. Rijdt juist rustig rond zo midden in het peloton.
25-05-2017 13:51
@RaketVuist,
Dat is echt voor overzicht en doet hij vaker. Dumoulin lijkt prima te trappen.
25-05-2017 13:51
Tom heeft alleen ten Dam nog over. Geen idee waarom hij voorop rijdt. Geen gevaarlijke mannen weg, dus laat maar rijden dan zijn de bonificatieseconden ook weg aan het einde.
25-05-2017 13:52
@ Richardm, welke Sunweb? Alleen Ten Dam nog....
25-05-2017 13:52
@richardm Dat zal Sunweb ook wel gaan doen want Dumoulin zit al bijna geïsoleerd. Ten dam zal denk ikiop op de volgende klim er ook af moeten...
25-05-2017 13:53
Ik snap dat het een commerciële zender is. Maar waarom hebben ze bijna alleen maar reclame over Eurosport zelf? Dat levert toch niets op?
25-05-2017 13:53
Ik denk dat Ten Dam op kop rijdt om meer demarrages te voorkomen en zo een redelijk strak tempo te rijden wat voor Tom t beste is
25-05-2017 13:54
Dit is minstens dom te noemen wat Ten Dam nu doet. Zie er nou niets in wat voordelig is om op kop te rijden als enigste overgebleven ploegmaat..
25-05-2017 14:00
@KissMyAce,
Ik denk dat er zonder Ten Dam ook wel tempo zou worden gereden. Misschien iets minder gelijkmatig, maar straks ligt Ten Dam de volgende klim er al af.
25-05-2017 14:01
Ik had t idee dat die eenling van Trek, Mollema was aan zijn stijl te zien.
25-05-2017 14:02
@leegloper
Wel tempo maar niet gelijkmatig
25-05-2017 14:04
@Mollemarijden

Ja, is gewoon niet normaal meer, vijf keer reclame in drie kwartier uitzending.
25-05-2017 14:04
google rojadirecta, die site inventariseert alle rivierskes.
25-05-2017 14:05
http://www.sportingvideo.org/20170503/vv590a0c79be1731.31758777-1677674.html met Engels commentaar
25-05-2017 14:07
Ik schakel net in, wat heb ik gemist en wat is de stand van zaken?
25-05-2017 14:08
Het zijn wel heel veel reclames nu inderdaad. Haalt het ritme eruit, ook al snap ik dat ze nu veel reclames hebben, zodat ze in de finale minder hebben.
25-05-2017 14:09
Zucht.
Ze moeten tijdens de etappe een x aantal minuten reclame uitzenden. Ze hebben de vrijheid om dit zelf in te plannen. Logisch toch dat ze zoveel mogelijk reclameblokken in het begin stoppen zodat de laatste 3 kwartier vrij van reclame is toch?

En anders kijk je lekker een korrelige stream met Italiaans commentaar. Maar wellicht wel zonder reclame. Er zijn alternatieven.
25-05-2017 14:09
Hopelijk gaan er in de afdaling nog mannen van Sunweb terugkomen. Movistar heeft Anacona en Amador al op pad gestuurd.
25-05-2017 14:10
Sporza had een leuke quote van JvdB. Nu nog hopen dat hij iig lang mee kan. want winnen zie ik hem niet doen :P
" Veel tactiek is er niet, omdat het ieder voor zich zal zijn. Het wordt man tegen man en het zijn de benen die vandaag zullen spreken. Ik heb veel zin om in een ontsnapping mee te gaan, maar we zullen zien hoe het loopt."-Jurgen Van den Broeck
25-05-2017 14:10
@DrJ,
Als Katusha op kop rijdt... zou het inderdaad een aanval van Mollema kunnen zijn met een ploeggenoot! Helaas nog geen closeups.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.