Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 25 mei 2017 om 12:55 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de achttiende etappe

Vandaag wacht er voor rozetruidrager Tom Dumoulin opnieuw een serieuze test. De etappe van Moena naar Ortisei/St. Urlich is met 137 kilometer weliswaar kort, maar met maar liefst vijf beklimmingen een loodzware beproeving. Draagt hij na vandaag nog het roze?

De start is om 13:10, de aankomst wordt verwacht tussen 17.00 en 17.30. Eurosport start om 13:15 met het live-verslag, met commentaar van Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 18

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 18

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
473 Reacties
1 5 6 7 8 9 19
25-05-2017 15:17
Alles onder controle tot nu toe voor TD. Ik ga er vanuit dat de slotklim pas verschillen gaat maken voor het CG. Gardena goed te doen, niet te steil, goed wegdek.
Wel oppassen in de Dolomieten komen bruine beren voor, we moeten met alles rekening houden :)!
25-05-2017 15:19
@Col du Bramont :
Met bruine dingen moet men altijd oppassen :p.
25-05-2017 15:22
Stop met dat gezeik over die commentatoren en ga fietsen kijken!!
25-05-2017 15:23
Zie Wielerflits Live 27, voor boeiende wielerverhalen moet je niet bij Jeroen zijn.
25-05-2017 15:23
@ matwiel: EENS!
25-05-2017 15:23
Het gaat zo beginnen... Hup Tom!

Tom vs de Rest
25-05-2017 15:24
Gezien het gezeur over het commentaar op Eurosport is de koers nog erg saai en gesloten.
25-05-2017 15:25
@Bertvd,
En toch wil je dat hele stuk niet in je eentje fietsen.
Maar Dumoulin geisoleerd, Quintana heeft zijn mannen op kop, een aanval is nakende!
En waarschijnlijk kan Dumoulin gewoon volgen, maar ik verwacht dat sommige favorieten dan in de problemen komen.
25-05-2017 15:25
@debarreman,
Laatste kilometer zijn er toch tekenen dat het vroeg kan openbarsten.
25-05-2017 15:26
Gelukkig geen ijsberen in de Dolomieten. Dumoulin rijdt wat vierkant lijkt het wel, oogt niet zo ontspannen of verbeeld ik me dat? Wordt nu serieus tempo gemaakt.
25-05-2017 15:26
Was wel te verwachten van Ten Dam, toch. Nu moet Tom het gewoon alleen doen. Hopelijk lukt dat.
25-05-2017 15:26
Tom kent de Gardena als zijn broekzak, zit er wekelijks op om zijn gras te maaien.
25-05-2017 15:26
Pfff arme Dumoulin, ik geef hem weinig kans met ontzettend veel movistars voor hem en nog in de peleton
25-05-2017 15:28
Dit was te verwachten, maar oh zo pijnlijk voor Sunweb
25-05-2017 15:28
Jungles eraf!
25-05-2017 15:28
Oei TD al wel bekken trekken. Zakt toch ver weg in de groep :(
25-05-2017 15:28
Jungels gelost. Heeft Ten Dam en Clement bij zich.
25-05-2017 15:28
Wie zei ook alweer dat Jungels zou verrassen?
25-05-2017 15:29
Ontzettend veel Movistars? Quintana heeft er 1 van voren en 1 bij zich.
25-05-2017 15:29
@scibby hij hoeft alleen die tuinkabouter van movistar in de gaten te houden, die andere (van movistar) kan hij rustig laten rijden
25-05-2017 15:29
Waarom is dit pijnlijk voor Sunweb? Nu zit bijna iedereen alleen.
25-05-2017 15:30
Tja, had ik toch gelijk wat Jungels betreft.
25-05-2017 15:30
@raketvuist
Hij verrast ook, alleen in negatief opzicht ;)
25-05-2017 15:30
Kruijs stijgt dan toch een plek.
25-05-2017 15:30
Iedereen trekt bekken, en Dumoulin zit gewoon waar hij moet zitten in de groep. Niet zo paniek zaaien.
1 5 6 7 8 9 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.