Giro 2016: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 10 mei 2016 om 12:14 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de vierde etappe

Na een succesvol drieluik op Nederlands grondgebied, is de Giro-karavaan vandaag weer gewoon op de eigen Italiaanse wegen te bewonderen. De vierde rit brengt het peloton van Catanzaro naar Praia a Mare, over een afstand van tweehonderd kilometer. Onderweg liggen er twee colletjes van derde categorie, maar het zwaartepunt van de etappe komt daarna pas. Drie lastige heuveltjes, die niet meetellen voor het bergklassement, zullen de finale gaan kleuren.

De start van de etappe vindt plaats om 12.20 uur, de aankomst verwacht de organisatie tussen 16.58 en 17.28 uur. Gaan de heuvelspecialisten vanmiddag met eer strijken of lukt het ze niet om de sprinters overboord te gooien? En neemt Tom Dumoulin de roze trui weer over van Marcel Kittel? Bespreek hier het verloop op WielerFlits.

De etappe is uiteraard weer live op tv te volgen. Sporza begint er om 14.40 uur aan. Eurosport start om 14.30 met Giro Extra en komt aansluitend met directe beelden uit de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
307 Reacties
1 3 4 5 6 7 13
10-05-2016 15:11
Allemaal voorin willen zitten om vervolgens met zn allen niks te doen
10-05-2016 15:11
@Sephiroth: of iemand anders die nog binnen schootsafstand van roze staat en weg kan springen op dat klimmetje en dan ook de boni's pakt. Een Visconti (al rijdt die voor Valverde) zou ook best 22 seconden kunnen pakken en dan heeft hij roze. Al is 22 seconden natuurlijk best veel, als er achter getwijfeld wordt, bijvoorbeeld door de aanwezigheid van Valverde, kan het wel.

Ik zie Jungels ook nog wel als kanshebber om daar weg te springen en het vol te houden.
10-05-2016 15:12
Mohoric voor de bergtrui? Zou mooi zijn
10-05-2016 15:12
Dit bericht is verwijderd
10-05-2016 15:12
@ sephiroth

Als Amador in het roze rijdt straks dan is er toch iets geks gebeurd hoor. Dat ze Moser eventueel laten rijden als ie aanvalt is logisch, maar als Amador gaat dan laten ze die neem ik aan niet zomaar gaan. En aanvallen moet ie dan, want Dumoulin blijft er mag je aannemen echt wel aan.
10-05-2016 15:12
Verwacht ook wel wat van Alberto Bettidrol vandaag
10-05-2016 15:18
LL, ik acht de kans groter dat Tom moet lossen dan amador, en dan is het enkel verdedigen, maar Hakkie2 heeft wel een punt dat als er een wellens/jungels weg weet te komen het andere koek is.

Moet trouwens zeggen dat TLJ dit jaar wel erg vooruit is gegaan qua positioneren op sleutelmomenten. Ze maken het daarna niet af, maar een eerste stap is gemaakt lijkt het. (even los van de sprinttrein)
10-05-2016 15:19
Boem! Als iemand hem overneemt mag hij het zijn. :)
10-05-2016 15:20
Zitten goed vooraan bij TLJ met een mannetje of 5/6. Weet dat er maar een windkracht van 1 wordt gegeven maar ze fietsen langs de kust, en daar waait het vaak wel harder. Dus beter voor in zitten voordat je verrast wordt
10-05-2016 15:22
Lotto mag vandaag ook best voor Battaglin rijden, los van het beschermen van Kruijswijk. Die jongen is met Colbrelli en Valverde wellicht de rapste die overblijft
10-05-2016 15:22
Nizzolo precies op het klimmetje een probleempje aan z'n fiets. Het zal je maar overkomen. Gelukkig heeft de dienstdoende mechanicien op de achterbank van de Trek-wagen alle tijd om er rijdend aan te sleutelen.
10-05-2016 15:25
he bah nasibal, geen fan van dat soort geintjes :( eerst FDJ met 4 (of meer) plak bidonnetjes voor delage en nu dit.
10-05-2016 15:26
Welke ploeg gaat eigenlijk zo meteen meerijden om de vluchters bij te halen?
10-05-2016 15:27
Er kleeft inderdaad wel een luchtje aan, daar bij Trek
10-05-2016 15:30
denken ze bij de NOS dat de Giro alweer afgelopen is? geen uitzending.
10-05-2016 15:30
Brandle voor de roze trui dan maar?
10-05-2016 15:30
@F4L Orica en Lampre? Of Movistar, Giant. Zijn genoeg ploegen die kansen zien denk ik
edit: Lampre natuurlijk niet ivm Mohoric
10-05-2016 15:30
Bij sporza wordt het ook erger en erger zijn met dat gefanboy van etixx. Geloof niet dat ze uberhaupt door hebben dat lotto soudal ook bestaat laat staan andere teams.
10-05-2016 15:32
8.6

Zo hebben Maarten en Herbert even tijd om hun basis-wielerkennis bij te spijkeren voordat de enige koers op de kalender aanvangt.
10-05-2016 15:34
Haha, Berlato imiteert Betancur
10-05-2016 15:34
@8.6: helaas alleen uitzendingen in de weekenden en de vrijdagen behalve aanstaande vrijdag. Ze moeten bezuinigen en krijgen ook niet altijd toestemming meer om alle andere programma's van de zender te gooien.
10-05-2016 15:36
@ Diderick, bij Wuyts misschien, maar nu tijdens de Giro toch niet?
10-05-2016 15:37
@Diderick:

Bij het begin heeft met ongeveer 5 minuten over Wellens gesproken.
beetje selectief luisteren van jouw kant.
10-05-2016 15:37
@hakkie: iets met uitzending op internet?
10-05-2016 15:40
@stofzuigert: dat kunnen ze dus niet betalen. De NOS heeft een grote bezuiniging gehad en die is volledig bij Sport terechtgekomen, omdat ze de nieuwstak wilden sparen.

Kan gebeuren, ik mis de NOS vandaag wel.
1 3 4 5 6 7 13

Om te reageren moet je ingelogd zijn.