Giro 2016: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 10 mei 2016 om 12:14 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de vierde etappe

Na een succesvol drieluik op Nederlands grondgebied, is de Giro-karavaan vandaag weer gewoon op de eigen Italiaanse wegen te bewonderen. De vierde rit brengt het peloton van Catanzaro naar Praia a Mare, over een afstand van tweehonderd kilometer. Onderweg liggen er twee colletjes van derde categorie, maar het zwaartepunt van de etappe komt daarna pas. Drie lastige heuveltjes, die niet meetellen voor het bergklassement, zullen de finale gaan kleuren.

De start van de etappe vindt plaats om 12.20 uur, de aankomst verwacht de organisatie tussen 16.58 en 17.28 uur. Gaan de heuvelspecialisten vanmiddag met eer strijken of lukt het ze niet om de sprinters overboord te gooien? En neemt Tom Dumoulin de roze trui weer over van Marcel Kittel? Bespreek hier het verloop op WielerFlits.

De etappe is uiteraard weer live op tv te volgen. Sporza begint er om 14.40 uur aan. Eurosport start om 14.30 met Giro Extra en komt aansluitend met directe beelden uit de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
307 Reacties
10-05-2016 13:53
De ranzigheid loopt wel de (spui) gaten uit vanmiddag hier op WF ;) Wel heerlijk dat het gelijk keihard koers is. Dit is in ieder geval wel in het nadeel van de sprinters.
10-05-2016 13:53
Ik ben benieuwd naar Betancur. Het is een wilde gok, maar in vorm kunnen er weinig sneller een korte puist over. En hij kan aankomen. Zijn tijdrit viel me niet eens tegen, met de 57ste plek. Al zegt dat wellicht meer over hoe Betancur de afgelopen tijd rondrijdt, dan over zijn perspectief vandaag.
10-05-2016 13:54
Ik vind zelf een koersende Cancellara altijd wel een appetijtelijk gezicht. Maar goed, dat is mijn mening. Mocht ik je beeldvorming hebben beinvloed, excuses daarvoor.
10-05-2016 13:54
Zhupa is Willier geen Nippo...
10-05-2016 13:57
@ah-ja: nu geeft Sporza hem weer niet in de kopgroep. Voorsprong nu ineens wel 1 minuut 50
10-05-2016 14:02
Nu wordt Grosu op 1' gemeld, dan toch Nippo, ergens tussenin..
10-05-2016 14:04
Peloton staat stil nu voorsprong ruim 4 min.
10-05-2016 14:08
@ Volksheld
En of Betancur kan aankomen, dat hebben we o.a. vorig jaar gezien.
10-05-2016 14:10
@Diego99: Ja maar afvallen kan hij net zo hard.
10-05-2016 14:10
Kopgroep weglaten rijden, gat tot 10 secondes dichten, mannetje de sprong laten maken. Nippo heeft Grosu wel afgezet in een van de mooiste chasse patate.
10-05-2016 14:11
50 Km afgelegd in het eerste uur! Doe is normaal man
10-05-2016 14:16
Dumoulin denkt dat Kittel eraan zal blijven en zal meesprinten. Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje een slappe uitspraak. Als hij toch hard genoeg die laatste heuvel op knalt blijven de Kittel's, Nizollo's, etc er echt niet aan hangen. hoe goed in vorm ze ook zijn.
10-05-2016 14:16
Hoe zal het met huilebalk Lefevere gaan, nu kan Etixx aan de slag om de roze
trui van Kittel te beschermen, maar dat zal hij ook niet doen.
10-05-2016 14:17
@ Stofzuigert, hahaha echt hè!? Die maken er wel een potje van. Niet meezitten, soort van straftraining/poging er nog iets van te maken, ze bijna terughalen en dan toch net niet de oversteek maken met een mannetje :-)

Benieuwd wie straks de koers gaat dragen. Ettix omdat ze hopen op Kittel? Giant omdat Dumoulin roze weer kan pakken (niet echt een doel volgens mij), Movistar omdat ze 5 kanshebbers hebben of Sky omdat dat het Sky is?
10-05-2016 14:20
Edi Grosu, de baas. Heerlijk, zo'n sprinter die altijd aanvalt in overgangsritten. Ik hoop dat hij het redt.
Edit: Helaasch
10-05-2016 14:20
@Laurent: Ik hoop dat Dumoulin dit niet echt denkt want dat onderschat hij vandaag toch wel behoorlijk. Ik denk dat hij gewoon heel voorzichtig is met zijn uitspraak en wel beter weet. Slaat natuurlijk ook nergens op wat hij zegt: Hij sprint zo goed dan komt hij die heuvels ook wel over.

Bij de rai zei een verslaggever net dat Nibali vandaag gaat aanvallen.

En Grosu weer ingerekend door het peloton die weer gas is gaan geven gat weer terug naar 2:30 Etixx op kop.
10-05-2016 14:27
Ach geen renner die echt vooraf het achterste van zijn tong laat zien. Door een dergelijke opmerking hoopt Dumoulin/Giant misschien wel dat het Etixx-bordje het eerst is leeggegeten.
10-05-2016 14:28
Wat is het verband tussen Cancellara en poep? Heb ik iets gemist?
10-05-2016 14:31
Nu opeens nog 2,5 minuut. Italiaanse tijdswaarneming?
10-05-2016 14:33
Ze staan nog steeds niet echt stil. Ik hoop voor Sütterlin dat ie weer een beetje hersteld is.
10-05-2016 14:38
Wie leidt het peloton?
10-05-2016 14:39
Er worden hier grappen gemaakt over Cancellara maar dat kan hij zelf ook. Hij geeft een dennenappel aan Matteo Tossato.
10-05-2016 14:41
@SjaakDakPan
Ieder wezen heeft een verbondenheid met poep. Ook bij Cancellara komt de pasta weer uit zijn achterste.
10-05-2016 14:41
Kut vogels en dassen, die kun je bij wielrennen ook wel spotten
10-05-2016 14:45
Wauw, Flecha doet de verkenning op Eurosport, hij parkeert gewoonweg.. Steil ding.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.