Giro 2016: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 10 mei 2016 om 12:14 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de vierde etappe

Na een succesvol drieluik op Nederlands grondgebied, is de Giro-karavaan vandaag weer gewoon op de eigen Italiaanse wegen te bewonderen. De vierde rit brengt het peloton van Catanzaro naar Praia a Mare, over een afstand van tweehonderd kilometer. Onderweg liggen er twee colletjes van derde categorie, maar het zwaartepunt van de etappe komt daarna pas. Drie lastige heuveltjes, die niet meetellen voor het bergklassement, zullen de finale gaan kleuren.

De start van de etappe vindt plaats om 12.20 uur, de aankomst verwacht de organisatie tussen 16.58 en 17.28 uur. Gaan de heuvelspecialisten vanmiddag met eer strijken of lukt het ze niet om de sprinters overboord te gooien? En neemt Tom Dumoulin de roze trui weer over van Marcel Kittel? Bespreek hier het verloop op WielerFlits.

De etappe is uiteraard weer live op tv te volgen. Sporza begint er om 14.40 uur aan. Eurosport start om 14.30 met Giro Extra en komt aansluitend met directe beelden uit de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
307 Reacties
1 5 6 7 8 9 13
10-05-2016 15:58
De personen die nog niet overtuigd waren van het feit dat vandaag niks voor Kittel zou zijn, zullen nu toch wel overtuigd zijn. Ook Demare wordt achteraan gemeld.
10-05-2016 15:59
Is Kruijswijk niet al té goed?
10-05-2016 15:59
Kruijswijk erg makkelijk
10-05-2016 15:59
Ewan er af...volgens veel kenners hier een van de best klimmende Sprinters
10-05-2016 15:59
Preidler lekker hoor.
10-05-2016 16:00
Pirazzi en Cunego strijden om puntjes. Cunego pakt ze net.
10-05-2016 16:02
Kruijswijk heeft geleerd van vorig jaar, in het wiel van astana ;)
10-05-2016 16:03
Kruijswijk te goed omdat hij in een uitgedund peloton rijdt..?
10-05-2016 16:04
Ewan leek ook een van de best klimmende sprinters, kooltje.
Pelucchi, Mareczko, Viviani, Kittel, Hofland en Demare lagen er een stuk eerder af. Volgens mij maar een mannetje of 50 samen boven. Een deel zal wel weer kunnen aansluiten in de afdaling.
10-05-2016 16:04
Volgens Trek zou Nizzolo er nog bij zitten.
10-05-2016 16:04
Kruijswijk wel al helemaal alleen, dus dat is gelijk aan vorig jaar. Of zie ik een tweede TLJ over het hoofd?
10-05-2016 16:04
Kruiswijk reed erg makkelijk. Volgens mij ook nog tankink en battaglin in het peloton.
10-05-2016 16:04
Een beetje vuurwerk vroeg in de ronde zou ik wel kunnen waarderen
10-05-2016 16:05
Kruijswijk wel al geïsoleerd zo te zien...
10-05-2016 16:06
Ik ga mezelf geen schouderklopje geven... maar riep ergens aan het begin iets over Astana :)
10-05-2016 16:06
@rahimns Dat is in deze etappe niet zo'n probleem denk ik. Het is geen finish bergop?
10-05-2016 16:07
Zag ik achteraan peloton niet nog TLJ renner (battaglin?)?
Normaal zou Roglic hier nog bijzitten, maar die natuurlijk gebutst.
Keizer zou het ook moeten kunnen.
10-05-2016 16:08
Mooi. Astana alweer met het mes tussen de tanden.
10-05-2016 16:08
Volgens mij zat er nog een TLJ achteraan (ik neem aan Battaglin).
10-05-2016 16:10
Ik vind het knap dat jullie al kunnen zien dat Kruijswijk geisoleerd zit met deze beelden.
10-05-2016 16:12
Twee tlj vooraan
10-05-2016 16:13
Iedereen kan weer rustig komen aansluiten.
10-05-2016 16:14
Busato, Cunego, Brambilla, Colbrelli, Battaglin, Moser, Formolo... volgens mij wordt het een italiaanse zege vandaag!
10-05-2016 16:15
Duo-aanval, altijd mooi.
10-05-2016 16:15
Wat is trouwens het huidige tijdsschema? 16:58?
1 5 6 7 8 9 13

Om te reageren moet je ingelogd zijn.