Giro 2016: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 10 mei 2016 om 12:14 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de vierde etappe

Na een succesvol drieluik op Nederlands grondgebied, is de Giro-karavaan vandaag weer gewoon op de eigen Italiaanse wegen te bewonderen. De vierde rit brengt het peloton van Catanzaro naar Praia a Mare, over een afstand van tweehonderd kilometer. Onderweg liggen er twee colletjes van derde categorie, maar het zwaartepunt van de etappe komt daarna pas. Drie lastige heuveltjes, die niet meetellen voor het bergklassement, zullen de finale gaan kleuren.

De start van de etappe vindt plaats om 12.20 uur, de aankomst verwacht de organisatie tussen 16.58 en 17.28 uur. Gaan de heuvelspecialisten vanmiddag met eer strijken of lukt het ze niet om de sprinters overboord te gooien? En neemt Tom Dumoulin de roze trui weer over van Marcel Kittel? Bespreek hier het verloop op WielerFlits.

De etappe is uiteraard weer live op tv te volgen. Sporza begint er om 14.40 uur aan. Eurosport start om 14.30 met Giro Extra en komt aansluitend met directe beelden uit de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
307 Reacties
10-05-2016 14:45
Iemand een idee wat Fletcha zegt over dat klimmetje? Ik heb mijn geluid uit staan?
10-05-2016 14:47
Ik zie net Flecha die laatste pukkel voor de finish op fietsen... volgens mij blijven daar echt geen sprinters aan zitten als er echt gas gegeven wordt.
10-05-2016 14:47
@LaurentJalabert
Hij zegt vooral dat het voor explosieve mannen wordt.
10-05-2016 14:48
@ LaurentJalabert: dat het een rotding is
10-05-2016 14:48
nou kwam die vroeger natuurlijk ook al geen drempel over;)
10-05-2016 14:48
Ondanks een easy afdaling, is het klimmetje pittiger dan op papier. Hij verwacht niet dat er een massasprint komt
10-05-2016 14:49
@sjaakdakpan zijn buikgriep en de donderdag (volgens mij) die hij op de wc heeft doorgebracht zullen daaraan ten grondslag liggen.
10-05-2016 14:49
Overigens is Etixx nu wel aan het rijden, voor Brambilla dan maar?
10-05-2016 14:52
Trentin lijkt me logischer
10-05-2016 14:52
Nibali heeft de etappe niet verkend en ook geen idee hoe het zal worden. Lijkt me dus dat hij (en andere klassementsrenners?) dus vandaag niets gaan proberen?
10-05-2016 14:52
Of Trentin, als hij een goede dag heeft is dit denk ik net op de limiet voor hem.
10-05-2016 14:53
[quote]Als je ziet hoe Marcel (Kittel) de voorbije dagen gesprint heeft, dan is de kans groot dat hij ook vandaag de klimmetjes overleeft.


Tom Dumoulin (Giant-Alpecin), de vorige roze trui[/quote]

Natuurlijk gevaarlijk om zoiets over wielergod Dumoulin te zeggen op dit forum, maar ik vind dit van heel weinig wielerkennis getuigen :) Er is echt NO way dat Kittel gaat meesprinten... En ik hoop ook echt dat ie dat niet denkt, want dan staat ie mooi te kijken als ie dat klimmetje opdraait straks! Overigens is Kittel dan volgens mij al lang gelost maar ok.

Wat betreft het rijden van Etixx: die hebben toch gewoon de roze trui? Dan rijd je op kop.
10-05-2016 14:56
@ LL: het is vooral nietszeggend. Iets teveel mediatraining gehad.
10-05-2016 14:58
Joh, logisch dat het geen massasprint wordt. Het is niet alleen dat klimmetje met secties van 18% dat het lastig maakt. Die twee beklimmingen daarvoor zijn echte klimmen een geen kattenpis. Die klimmen zijn veel te lang en te steil voor zelfs iemand als Navardauskas (ook niet in topvorm imo, die zelfs in staat bleek om een bergetappe in de Giro te winnen. Colbrelli verwacht ik er op zijn tandvlees en halfslingerend over de weg nog net bij, puur omdat hij goed in vorm is.
10-05-2016 14:59
Bananito heeft z'n banaan alweer op zak.
10-05-2016 15:00
Kittel sprintte op de dam in Dubai ook super sterk. Het zal zwaar voor hem worden, maar in deze vorm kan hij misschien wel 2 sprints rijden
10-05-2016 15:02
Hij zal er 20 moeten rijden wil ie winnen vandaag
10-05-2016 15:02
Kan ik ergens de volledige uitslag van de tussensprint terugvinden?
10-05-2016 15:03
Nu ik het klimmetje ook daadwerkelijk heb gezien, verwacht ik ook zeker niet dat Kittel het haalt.
10-05-2016 15:04
TLJ zit voorlopig goed vooraan met tjallingi op kop
10-05-2016 15:04
TLJ voorin nu
10-05-2016 15:05
Je bent 'm even opgereden @Hakkie2 ;-)
10-05-2016 15:06
@ Mark Rasing:
1. Boem
2. Rosskopf
3 Mohoric
4 Brändle
5 Viviani
10-05-2016 15:06
@gelegevaar: nee, maar Flecha wel :P

Ik bedoelde meer het verschil tussen een profiel en echt beeld :D
10-05-2016 15:07
oftewel eind van de dag Dumoulin, amador (meest waarschijnlijk) of moser in het roze. tenminste als er geen hele gekke dingen gebeuren.

edit: hoppakee daar krijgt delage ff een paar plak bidonnetjes vol in beeld :D handig hoor zo met de soap rondom demare.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.