Giro 2016: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 10 mei 2016 om 12:14 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de vierde etappe

Na een succesvol drieluik op Nederlands grondgebied, is de Giro-karavaan vandaag weer gewoon op de eigen Italiaanse wegen te bewonderen. De vierde rit brengt het peloton van Catanzaro naar Praia a Mare, over een afstand van tweehonderd kilometer. Onderweg liggen er twee colletjes van derde categorie, maar het zwaartepunt van de etappe komt daarna pas. Drie lastige heuveltjes, die niet meetellen voor het bergklassement, zullen de finale gaan kleuren.

De start van de etappe vindt plaats om 12.20 uur, de aankomst verwacht de organisatie tussen 16.58 en 17.28 uur. Gaan de heuvelspecialisten vanmiddag met eer strijken of lukt het ze niet om de sprinters overboord te gooien? En neemt Tom Dumoulin de roze trui weer over van Marcel Kittel? Bespreek hier het verloop op WielerFlits.

De etappe is uiteraard weer live op tv te volgen. Sporza begint er om 14.40 uur aan. Eurosport start om 14.30 met Giro Extra en komt aansluitend met directe beelden uit de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
307 Reacties
1 4 5 6 7 8 13
10-05-2016 15:42
Nog niet veel actie, dus kunnen we mooi terugkijken op de etappe van [url=https://www.youtube.com/watch?v=TbujgRJq5cM]gisteren[/url]
10-05-2016 15:44
We gaan richting dat tweede bergje en aan kop van het peloton brengen Tinkof en Giant hun kopmannen naar voren. Hopelijk gaat er alvast iets gebeuren.
10-05-2016 15:46
@chrys thanks. topsamenvatting!
10-05-2016 15:47
Peloton geeft even lekker gas op weg naar dat hellinkje, er vliegt zo meer dan een minuut van de voorsprong af.
10-05-2016 15:49
So, daaag kopgroep. Dat gaat ineens hard.
10-05-2016 15:49
Giant pakt de kop. Tommie is goed.
10-05-2016 15:50
Koers
10-05-2016 15:50
Op deze manier kan je nog vanuit het peloton springen om de klim te winnen...

Tjallingii? :p
10-05-2016 15:51
Giant die tempo maakt, dat zal wel voor Arndt zijn, die reed goed in Yorkshire.
10-05-2016 15:52
DuMoulin FTW
10-05-2016 15:52
Giant wil natuurlijk gewoon Kittel er af rijden.
10-05-2016 15:53
Roglic in de staart vh peloton. Die is du nog door elkaar geschut van de val van eergisteren.
10-05-2016 15:53
Fantastisch Chrys, die zelfspot ook!
10-05-2016 15:53
Roglic vrij ver van achteren, moet nog herstellen van valpartij wrs.
10-05-2016 15:53
en Kittel lost langzaam
10-05-2016 15:53
Kruijswijk vooraan. Rest van Lotto ploeg achteraan
10-05-2016 15:54
Kruissie goed vooraan
10-05-2016 15:54
Kruijswijk simpel naar voren.
10-05-2016 15:56
De sprinters gaan er met bosjes af.
10-05-2016 15:56
Roglic gelost, lijkt ook bewust rustig aan te doen. Als je zijn tred ziet
10-05-2016 15:57
Tjalingi gaat geen bergpunten meer pakken. Hangt aan de staart van het peloton.
10-05-2016 15:57
Het wordt overduidelijk een massasprint!

Edit: ik hoop dat Viviani en Kittel op tijd voor het avondeten zijn.
10-05-2016 15:57
Goeie actie van Giant. Niet wachten tot het oorlog wordt, maar gewoon op eigen kracht de roze trui heroveren.
10-05-2016 15:57
Is Battaglin er nog bij?
10-05-2016 15:58
Hofland kan het wiel van Kittel goed houden.
1 4 5 6 7 8 13

Om te reageren moet je ingelogd zijn.