Giro 2016: Volg hier de vierde etappe
dinsdag 10 mei 2016 om 12:14 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de vierde etappe

Na een succesvol drieluik op Nederlands grondgebied, is de Giro-karavaan vandaag weer gewoon op de eigen Italiaanse wegen te bewonderen. De vierde rit brengt het peloton van Catanzaro naar Praia a Mare, over een afstand van tweehonderd kilometer. Onderweg liggen er twee colletjes van derde categorie, maar het zwaartepunt van de etappe komt daarna pas. Drie lastige heuveltjes, die niet meetellen voor het bergklassement, zullen de finale gaan kleuren.

De start van de etappe vindt plaats om 12.20 uur, de aankomst verwacht de organisatie tussen 16.58 en 17.28 uur. Gaan de heuvelspecialisten vanmiddag met eer strijken of lukt het ze niet om de sprinters overboord te gooien? En neemt Tom Dumoulin de roze trui weer over van Marcel Kittel? Bespreek hier het verloop op WielerFlits.

De etappe is uiteraard weer live op tv te volgen. Sporza begint er om 14.40 uur aan. Eurosport start om 14.30 met Giro Extra en komt aansluitend met directe beelden uit de koers.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 4

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)
Liveticker (Nu.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
307 Reacties
10-05-2016 13:19
Meest besproken etappe van de giro, ben benieuwd. Denk niet dat de sprinters eraan blijven
10-05-2016 13:31
Wel mooi dat ze ze niet zomaar laten wegrijden, maakt de wedstrijd harder. Idd goed dat Mohoric er wat door komt.
10-05-2016 13:33
[quote][b]Vroem vroem vroem[/b]

Moeten we nog zeggen dat het snel gaat? Na het eerste wedstrijduur staat liefst 50,100 km op de teller. Straf![/quote]
10-05-2016 13:34
Voorsprong onder de minuut.
10-05-2016 13:35
Ja gaat lekker snel!! Hopen op een La Spezia etappe (zonder dat Kruissie 8 minuten verliest).
10-05-2016 13:36
@Wheely

Briljante vonst. Al denk ik wel dat Cancellara ze een poepie kan laten ruiken.
10-05-2016 13:37
Net nog even alle scenario's uit de toipics nagelezen, maar deze kwam ik niet tegen. Heftig! Vini Fantini lijkt me wel uitgeschakeld na dit stuntje.
10-05-2016 13:39
Rijdt Cancellara op kop?

Oh oh, stront aan de knikker.
10-05-2016 13:40
Voorsprong nu nog maar 30 seconden.
10-05-2016 13:42
Zou Maarten in zijn blauwe trui nog een uitval in de benen hebben als alles weer bij elkaar komt?
10-05-2016 13:42
Straks waarschijnlijk een nieuwe grotere kopgroep, waarna het stil valt?
10-05-2016 13:43
50,100 km!
10-05-2016 13:43
Jammer dat er nog geen beeld is, maar te gaaf dat er KOERS is!
10-05-2016 13:44
Hopelijk voor Nippo hebben ze zo wel iemand mee..
10-05-2016 13:44
Lekker doorknallen de hele etappe!
10-05-2016 13:44
@ nasibal

Dat lijkt mij ook. Cancellera is de uitgelezen persoon om, met het hol open, iedereen op een hoop te rijden.
10-05-2016 13:46
Mitch wint ... ranzig!
10-05-2016 13:46
Haha wat een onderbroekenlol vandaag op WF. Allemaal zo opgewonden omdat de Giro nu echt begint?;)
10-05-2016 13:47
Cancellara heeft een donkerbruin vermoeden dat het wel goed komt.
10-05-2016 13:48
de 4 rijden weer weg, lol
10-05-2016 13:48
Mitch, ik ben aan het lunchen lul ;)
10-05-2016 13:50
@Nasibal,
aan de satésaus?
10-05-2016 13:51
Zhupa is bij de 4 koplopers gekomen.
10-05-2016 13:52
Lijkt me dan weer niks, bij de yoghurt met stukjes.
10-05-2016 13:52
Koekkoek. Het gaatje was negen seconden, maar groeit nu weer naar 32 seconden. Nu wel met Zhupa erbij.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.