Wout van Aert opnieuw met Jumbo-Visma om de tafel

Wout van Aert opnieuw met Jumbo-Visma om de tafel

Foto: Cor Vos

donderdag 1 september 2022 om 13:15

Wout van Aert zit met Jumbo-Visma om de tafel om zijn huidige contract open te breken en te verlengen tot en met 2026. Zijn huidige verbintenis met de Nederlandse ploeg loopt eind 2024 af. Diverse bronnen hebben aan WielerFlits bevestigd dat beide partijen dicht bij een akkoord betreffende de verlenging van het contract zijn.

Begin 2019 maakte Van Aert de overstap van Vérandas Willems-Crélan naar Jumbo-Visma. In Nederlandse dienst groeide de inmiddels 27-jarige Belg door naar de wereldtop op de weg. In januari 2021 verlengde hij zijn contract al met drie jaar tot eind 2024. Nu is een verbintenis tot eind 2026 in de maak, die op korte termijn wereldkundig moet worden gemaakt.

In dienst van Jumbo-Visma wist Van Aert o.a. de groene trui in de Tour de France, negen ritten in de Tour, Milaan-San Remo, Strade Bianche, Amstel Gold Race, Gent-Wevelgem, Omloop Het Nieuwsblad en E3 Saxo Bank Classic te winnen.

Op de nieuwjaarsreceptie van 2021 sprak de toenmalige CFO van Jumbo Supermarkten Ton van Veen reeds het zakelijk belang uit om Van Aert langer aan de ploeg te verbinden. “Wout van Aert is voor ons heel belangrijk voor het opbouwen van naamsbekendheid in België. En het laden van het Jumbo-merk in België.”

Wout van Aert in de afgelopen Tour de France. Foto: Cor Vos

Van Aert heeft het afgelopen jaar diverse keren in interviews aangegeven dat hij het uitstekend naar zijn zin bij Jumbo-Visma heeft. Na de door hem gewonnen slottijdrit in de afgelopen Tour de France was Van Aert tot tranen toe geroerd. “Ik ben echt emotioneel. Om de Tour te winnen als team is heel erg speciaal. Vandaag is echt een droomscenario. Jonas (Vingegaard, red.) is zo’n sterke vent, maar vooral ook een goede kerel. Ik wil de hele ploeg bedanken voor drie speciale weken. Het is ongelofelijk”, vertelde Van Aert direct na de finish.

Na een korte pauze na de Tour eindigde Van Aert eerst als tweede in de BEMER Cyclassics in Hamburg om vervolgens afgelopen zondag de Bretagne Classic te winnen.

Wedstrijdprogramma Wout VAN AERT

Dit artikel delen:

84 Reacties

Marik 1 september 2022 om 07:59

Zo mooi dat Wout zich niets aantrekt van wat de buitenwereld roept. Wout zit in de verkeerde ploeg. Hij zou in een ploeg moeten rijden die het hele jaar in zijn dienst rijdt enz. Enz. Wout denkt daar anders over en voelt zich als een vis in het water in deze ploeg. Mooie kerel.

10
Quincy Adams (aka voorwiel) 1 september 2022 om 08:53

Die buitenwereld bestaat vooral uit belgie.

4
Marik 1 september 2022 om 09:34

Zeker Quincy, wel de buitenwereld die de meeste invloed zou kunnen hebben op Wout.

0
Vangenechten 1 september 2022 om 10:21

Die buitenwereld bestaat vooral uit een heel klein deeltje in België… Er is geen betere ploeg voor Van Aert dan TJV. En ja, ik ben een Belg.

6
zietemgaan 1 september 2022 om 10:21

Goh Quincy Voorwiel: valt mee hoor: heel veel Belgen beseffen wel dat Wout-Jumbo een win win is. En heel wat Belgen weten genoeg van wielrennen om te weten dat ploegnationalisme niet hoeft, in tegenstelling tot Sommige identiteitsWF’rs hier. Belgen en identiteit;) maar ook: je wil Wout niet bij lotto of alpecin of intermarché: allemaal stappen terug. En de relatie met Remco is niet subliem. Dus Wout zit perfect waar die zit :)

1
Brabander 1 september 2022 om 13:23

IdentiteitsWF’ers :)

0
Gerard Dekker 1 september 2022 om 13:32

@zietemgaan 1 SEPTEMBER 2022 OM 10:21:
Daar zeg je zowat…
Laten we stellen dat Roglic zijn carriere bij TJV af gaat sluiten. Kruiswijk zal eind volgend jaar wel met pensioen gaan. Het jaar daarna, 2024, wordt Roglic wegkapitein/meersterknecht.

Dan moet er per 2024 dus een nieuwe kopman komen. Het zou me dan niet verbazen als Remco Evenepoel dat gaat worden. Dat is het wel prettig dat Wout nog een paar jaar extra vastgelegd wordt.
Een anti-Evenepoel beding in je contract laten plaatsen dat is toch ook wel weer wat.

-2
Stabanger 1 september 2022 om 13:35

Onzin, de mensen van Eurosport GB, LanterneRouge en TheMove, Horner (dus eigenlijk van Down Under tot in de Far West) zeiden ook dat een renner als WVA zijn eigen koersen moet kunnen rijden.

Ik zie ook dat Wout heel tevreden is van het materiaal tot de verzorgers. Dus met deze vrijheid en de aanwinst van Laporte (die ik meteen zag zitten), denk ik dat ie prima zit.

Nu, als er een ploeg de helft meer biedt, moet je wel even om tafel gaan zitten.

3

Marik, u bent zeker de nickname van Goséé de Cauwer ?

0
Quesada Quesada 1 september 2022 om 08:43

Hopen dat ze ook met Kooij om de tafel zitten.

4
Oblomov 1 september 2022 om 13:05

Laten we dan vooral hopen dat Kooij geen lang contract tekent, want zolang Van Aert rondrijdt bij Jumbo is dat een blokkade voor zijn ontwikkeling. Neem aan dat hij volgend jaar zijn eerste grote ronde rijdt. Mocht hij gelijk een etappe winnen, dan zal hij in 2024 toch mee willen naar de Tour. Lukt het niet om in de Giro of Vuelta een etappe te winnen, dan kun je het nog een jaartje rekken als ploeg, maar hem (behoudens een blessure voor Van Aert) tot 2027 weghouden bij de Tour zou waanzin zijn.

Kooij ligt vast tot en met 2023. Meer dan een jaartje bijtekenen moet hij nooit doen (en zelfs dan alleen met keiharde afspraken over welke grote ronde hij in 2023 en 2024 rijden gaat). Dan met ingang van 2025 rijden bij een team dat je meeneemt naar de Tour, ongeacht of dat Jumbo is.

0
Mooie Sjors 1 september 2022 om 13:09

En gaat hij zonder Van Aert wel mee in een ploeg die voor Tourwinst gaat?

0
Staf V 1 september 2022 om 21:14

In een TDF ploeg met 8 renners moet je keuzes maken, een pure spurter meenemen is een helper voor de gele trui minder, WVA is in deze een uitzondering, dat heeft hij al meermaals bewezen, denk niet dat Kooij dat zal kunnen. Maar bij een team als JV zijn er mogelijkheden en koersen genoeg.

0
Oblomov 2 september 2022 om 09:25

@ Mooie Sjors en Staf V

Dan is de conclusie toch duidelijk? Moet niet voor langere tijd bijtekenen, maar een ploeg zoeken die hem (vanaf op zijn laatst 2025) meeneemt naar de Tour.

0
Hematocriet 1 september 2022 om 07:27

Overheersing Jumbo Visma blijft, als WvA echt tekent, de komende jaren onveranderd!

3
Secondant 1 september 2022 om 08:23

Daar is geen punt (of komma) tussen te krijgen!

2
Verweggistan 1 september 2022 om 08:37

Agendapunt 1) die stomme redbull helm weg.

3
Mooie Sjors 1 september 2022 om 08:40

Eerder: vanaf volgend jaar rij je dus ook in een Redbullbroek zeg je?

2
Staf V 1 september 2022 om 21:09

Red Bull staat wel in de lijst van ‘Official Technical partners’ niet alleen sponsor van WVA zijn helm.

0
Glorious 1 september 2022 om 12:54

Mooiste renner bij de mooiste ploeg

3
Dumoulist 1 september 2022 om 08:05

Wat zal de marktwaarde van v Aert tegenwoordig zijn? Sagan en Froome verdienden destijds rond de 5 miljoen dacht ik. Dat bedrag zullen enkele andere ploegen ook wel bereid zijn te betalen aan salaris.

1
LDV 1 september 2022 om 08:06

Ik denk met de huidige tendens rond de 6M.

0
Johnny7 1 september 2022 om 08:13

Laatste lijstje van die Franse krant stond hij volgens mij op 2,2 per jaar. Zullen ze wel gaan verdubbelen ja gezien zijn prestaties en fame.

2
ssj 1 september 2022 om 08:59

Die lelijke helm zorgt er denk ik wel voor dat Jumbo wat minder hoeft te betalen. Tenminste, dat mag je hopen…

9
Emergo 1 september 2022 om 09:53

@ssj Je bent goed in prioriteitstelling.

-1
Franky122 1 september 2022 om 10:52

Dat is toch eigenlijk wel bijzonder; stel wva verdient nu 4m en ‘behoort’ een salaris te krijgen van 6m. Als Jumbo dat weigert te betalen dan ga je toch niet naar een andere ploeg wanneer je het hier naar je zin hebt? Wat maakt die extra 2m nou uit als je al 4m per jaar krijgt. Rupsjenooitgenoegsyndroom zal het wel zijn, maar ik blijf me erover verbazen. Geldt ook voor de voetbalwereld.

2
Panache 1 september 2022 om 10:52

Bij een looptijd van dik 4 jaar zouden zo’n bedragen gekkenwerk zijn. Dan kan je als Jumbo zijnde beter 2023 afwachten en begin 2024 het gesprek starten voor verlenging. In zo’n vroeg stadium openbreken gaat geen 20 miljoen zijn over de looptijd.

0
Primoz Zomirp 1 september 2022 om 12:33

Wat krijgen Van Baarle en Kelderman? Ik heb ergens 2 miljoen voor Kelderman gelesen.
Wout zou volgens mij veel, veel meer moeten krijgen!

0
ssj 1 september 2022 om 13:11

Ik denk oprecht dat TJV een relatief laag bedrag van 3-3,5M kan bieden met de kanttekening dat hij allerlei prive sponsoren mag hebben en die ook mag uiten. Zoals op de helm, maar bv ook bij het veldrijden. Zo haal WvA toch een bedrag eruit dat dichter bij die 6M zit. Hebben de renners eigenlijk schoenen van eigen sponsoren? Wellicht dat daar nog een sticker van een stier op kan.

0
bloemist 1 september 2022 om 15:14

Het is traditie dat de gele trui tijdens de slotrit samen met de ploegmaats over de streep komen in Parijs. Wout die een ruim aandeel had in het binnen halen van de gele trui had recht op dat heel mooi moment met zijn ploeg.

1
Reutemeteut 1 september 2022 om 16:49

Nick Nuyens wrijft in zijn handjes.

1
bloemist 1 september 2022 om 18:50

Wout steekt die handen van hem regelmatig in de lucht, dat handjes wrijven doen mensen vaak van de kou.

0
LDV 1 september 2022 om 08:06

Contract zal wel serieus bijgesteld zijn naar omhoog. Zal ondertussen dezelfde waarde hebben als een tourwinnaar. Zie niet in wie in salaris evenveel waard zou zijn als hij. Presteert het gehele jaar! 6Miljoen, daarrond zal het nu wel draaien.

0
Mooie Sjors 1 september 2022 om 08:14

6mil lijkt me niet nee, Jumbo heeft nog toppers aan boord die ze enorme sommen moeten betalen waaronder een Tourwinnaar. 2,5 mss? Of 100k meer dan DvB, kwestie dat duidelijk is wie de kopman wordt?

-4
tdola 1 september 2022 om 08:22

Hij staat nu wrs voor 2,2 onder contract tm 2024. Als dat aangepast wordt naar tm 2026 voor 3,3 miljoen per jaar is er sprake van serieuze verhoging. Geloof niet dat t veel meer gaat worden eerlijk gezegd.
Maar we zullen t wrs toch niet te horen krijgen.

2
Massimo Bataille 1 september 2022 om 13:21

Contracten draaien niet altijd rond de prestaties, maar over de marketing en naambekendheid.

Het is nu niet dat Van Aert geen bekende wielrenner is natuurlijk, maar tot voor deze tour is hij bekend door
1) Veldrijden (enkel belgie/nederland)
2) Klassiekers ( wielerfans + voornamelijk west-europa)
3) tourzeges ( wereldwijd, maar wordt wel nog eens vergeten)

Dit jaar heeft zijn bekendheid door de tour wel een enorme boost gekregen ( wereldwijd). De gele trui dragen, etappezeges en ook vingegaard helpen zullen de mensen wel onthouden.

Maar dan nog steeds blijft het feit dat die +- 5-6milj per jaar enkel voor de hele grote sterren zijn ( al presteren ze nu minder).
Iedereen weet dat Froome veel de TdF gewonnen heeft (maar enkel de wielerfans weten dat hij nu anoniem meerijdt)
Iedereen weet de vele groene truien van Sagan en zijn wereldtitels.

0
Dikke Vrouw 1 september 2022 om 08:36

Woutie gewoon verlengen ja maakt weinig uit wat het kosten is pure winst

0
Wieler-Joke 1 september 2022 om 09:18

Daar gaat geen budget zijn voor 6M voor 3,5M tekent die ook wel bij hij is daar gelukkig dus waarom het laatste eruit persen.

0
Krist The Vanma 1 september 2022 om 11:02

Als hij dan toch niet verandert naar een ploeg waar hij de absolute kopman is, hoop ik (voor hem) dat hij dan tenminste een loon krijgt waar hij als beste renner van de wereld recht op heeft.

Het kan zijn dat hij met een minder statuut dan absolute kopman genoegen neemt, maar dat hij dan ook nog genoegen zou nemen met een loon minder als dat van een absolute kopman, dat is denk ik iets teveel van het goede.

Persoonlijk vind ik dat hij beter tot zijn recht zou komen in een andere ploeg waar hij de enige kopman is. Maar natuurlijk, als hij zich goed voelt bij TJV, goed betaald wordt en zo niet de druk van enige kopman heeft, dat is hem misschien ook heel veel waard.

0
Mooie Sjors 1 september 2022 om 11:11

Andere ploeg zou kunnen maar beste renner ter wereld? Meeste grootverdieners zijn grote ronde winnaars, en dat is Wout niet. Kuch Pogacar kuchkuchkuch.

0
Krist The Vanma 1 september 2022 om 12:34

Het gaat om publiciteit, Mooie. Welke renner heeft er meer publiciteit gepakt in de Tour, Wout of Vingegaard? + In de klassiekers, + In het veldrijden…

0
Mooie Sjors 1 september 2022 om 12:45

Mij moet je niet overtuigen dat het een goeie is, Krist. Maar traditioneel zijn de echte geldvangers toch wel de rondewinnaars denk ik? Tenzij je een wereldster als Sagan bent. Daarnaast denk ik niet dat Jumbo doet aan astronomische salarissen zoals Ineos en UAE. Alhoewel als je >2mil bedragen leest hier voor Kelderman of DvB….?

-1
Staf V 1 september 2022 om 21:37

Maar wie is de echte kopman bij TJV? verleden jaar in de TDF waren ze na enkele dagen nog met 4 renners, WVA pakt de rest onder de arm en regelt een superploeg en prestatie met een tweede plaats van Vingegaard en vier ritoverwinningen van TJV, en dit jaar? idem, de ploeg is moe, geen probleem, Wout zal wel alleen een dagje het hele peloton onder druk zetten en de eigen ploegmaats in de zetel, we hebben op het eind van een bergrit nog een superhelper nodig, geen probleem , Wout regelt het wel, paniek op de kasseien van Roubaix? Wout offert zich wel op, de laatste rit op de Champs Elysees sprint hij niet mee voor de perfecte foto met heel de ploeg op één lijn, en tussendoor wint hij ook nog drie ritten. De perfecte ploegmaat en de echte kopman bij TJV, wie anders ? waarom zouden ze bij TJV nu al zijn contract willen aanpassen denk je?.

1
chasse patat 1 september 2022 om 12:30

De factor geld speelt een rol. Maar een minstens zo grote rol speelt het sociale aspect. Wout is erg gebaat bij het teamgevoel en prettige mensen om zich heen. Bij een ander team is dat niet gegarandeerd en kunnen de prestaties ook minder worden. Bij TJV is er ruimte voor zijn wensen . (Net zoals Mathieu dat deels bij zijn ploeg kan) .

0
Wildebert 1 september 2022 om 18:42

Aan tafel. Eet smakelijk!

0
De Dikbilgorgel van Dorestad 1 september 2022 om 09:43

Met zijn nieuwe contract schijnt hij de best betaalde knecht van het peloton te blijven.

Maar kan hij beter niet even wachten tot hij die regenboogtrui heeft geregeld?

-1
Mooie Sjors 1 september 2022 om 09:45

Hehe Van Aert nog eens knecht hebben kunnen noemen, moet deugd doen.

0
EricV 1 september 2022 om 10:17

Wva bang dat hij in de toekomst ook geen wk’s en monumenten gaat winnen?

-1
bloemist 1 september 2022 om 12:58

Drie ritten in de Tour de groene trui en de gele helpen winnen is moeilijker dan om het even welke ééndag wedstrijd. Welke wedstrijden Wout in de toekomst nog gaat winnen moeten we allemaal afwachten. Maar hij staat nu al veel verder dan jij ooit voor mogelijk hield.

0
LDV 1 september 2022 om 08:17

Voor 2,5 tekent die niet bij. Als andere ploegen rond de 5 à 6 M bieden, dan zou hij gek zijn om een onderbetaald contract te tekenen.

Een manager haalt altijd het onderste uit de kan.

-2
Mooie Sjors 1 september 2022 om 08:20

Welke ploeg kan dat betalen? Nuja je kan gelijk hebben, geen idee. Zes lijkt me wel heel veel.

0
LDV 1 september 2022 om 08:22

@Mooie Sjors. Op de PCS-lijst staat hij eerste. Op de UCI-lijst tweede.
Dan moet je toch de best betaalde zijn van het peloton?

1
Mooie Sjors 1 september 2022 om 08:25

Roglic werd ook nooit overbetaald, het blijven Nederlanders he. ;)
En verder speelt niet enkel de verloning een rol denk ik. Jumbo Visma is momenteel de beste ploeg waar iedereen beter lijkt te worden. Misschien liever wat minder salaris dan voor 5mil naar Total?
Wout haalt dat wel in met zijn sponsordealtjes en videotjes van zijn overwinningen (of wat is zo een NFT nu eigenlijk?) :D

0
Posterix 1 september 2022 om 09:26

NFT (Nutteloze Freaking Troep) is gewoon een kapitalistisch foefje om de rijken nog rijker te maken. Beetje zoals de hele adverteerwereld een groot verdienmodel is.

3
Duh 1 september 2022 om 09:31

Denk dat er weinig (geen) ploegen zich nu al melden met 5M/jr voor van Aert 2025-2026, en het is maar afwachten wat hij in 2023/24 doet of z’n marktwaarde nog altijd zo hoog is… Dus nu bijtekenen voor 3,3/jr is gewoon zekerheid stellen voor de lange termijn bij de ploeg waar je je het best voelt. 3,3 lijkt me reële inschatting voor beide partijen.

0
De Zeboe van de Zoncolan 1 september 2022 om 09:55

Het lijkt mij voor Van Aert ook belangrijk dat hij weet dat randzaken en omkadering goed geregeld zijn.

En met goed wordt dan bedoeld: minimaal gelijkwaardig aan de concurrentie, en bij voorkeur beter. Hij heeft al eens in een ploeg gezeten waar dat niet zo was, en we weten hoe dat afgelopen is.

Ik denk ook dat hij er niet zoveel zin in heeft om over twee jaar over te stappen naar een project in opbouw, alleen om een paar etappes in de tour niet te hoeven werken (wat hij, blijkens zijn uitspraken en houding, ook nog met plezier doet).

0
Panache 1 september 2022 om 10:58

"Voor 2,5 tekent die niet bij. Als andere ploegen rond de 5 à 6 M bieden"

Die andere ploegen moeten wachten, want er loopt nog meer dan twee jaar een contract bij TJV. En Van Aert weet ook dat hij volgend jaar zijn been kan breken waarna zijn loopbaan op topniveau stopt. In dit stadium verlengen is met name risicovol voor de werkgever puur omdat je niet kan verwachten dat Van Aert nóg beter wordt. Een ophoging van zijn salaris met 1 miljoen bijvoorbeeld geeft Van Aert in 2023 en in 2024 in totaal 2 miljoen extra t.o.v. de huidige afspraken en die verhoging heb je dan ook in 2025 en 2026. Dat zou voor de Belg een ontzettend goede deal zijn. Het onderste uit de kan terwijl je contract nog 28 maanden loopt is niet realistisch. Voor 2,5 (indien hij nu 2,2 zou krijgen) is te min, maar bedragen van 5-6-7 miljoen zijn ook totaal van de gekke.

1
De Zeboe van de Zoncolan 1 september 2022 om 12:26

Inderdaad, dit nieuwe contract gaat per direct in, een eventueel beter contract pas over 2 jaar.

0
Stabanger 1 september 2022 om 13:32

Zou er fijntjes aan willen herinneren hoe ik (en nog een paar anderen) voor meer vrijheid pleitten voor Wout Van Aert in de Tour de France.
De delegatie Jumbo-Visma-advocaten argumenteerde dat hij voor zijn kans zou kunnen gaan in de eerste week en stelde er arrogant bij dat hij voor de rest in het gareel ging en niet aan groen moest denken.

Wel, ik denk dat zijn fenomenale koerswijze tijdens de afgelopen Tour de France duidelijk heeft laten zien WIE DE BROEK DRAAGT!

beste confraters,
de groeten!

-3
Krist The Vanma 1 september 2022 om 14:21

Euh, hoe bedoel je?
Fenomenale koerswijze dat wel, maar wel telkens in het gareel.
En onbegrijpelijk niet meegespurt op de Elyseese Velden…

0
Maillot à Pois 1 september 2022 om 15:09

goh, onbegrijpelijk. Het verzadigings-/decompressiepunt was bereikt en Van Aert kon zich niet meer opladen voor zo’n spurt.
Gareel of niet, zijn persoonlijke doelstellingen in de Tour lijken me in elk geval bereikt.

0
Gerard Dekker 2 september 2022 om 08:24

Maillot à Pois 1 SEPTEMBER 2022 OM 15:09:

Het decompressiepunt was bereikt = Hij had een kater.

TJV had zaterdagavond feest gevierd en het was erg gezellig. Te gezellig om zondag nog mee te gaan sprinten.

0
Maillot à Pois 2 september 2022 om 09:36

@Gerard
Dat kan. Ik was er helaas niet bij, die zaterdagavond ;-)

0
Japiejo 1 september 2022 om 08:21

Hoop het niet zeg. Zou toch leuk zijn om hem in de Tour voor zichzelf te zien rijden. Al is het maar om van het gezeur bij Sporza af te zijn.

-5
Ronellenfitsch 1 september 2022 om 07:04

Ok, boodschappen nog duurder, en toeleveranciers nog iets verder uitknijpen dus …

-27
YogiBear 1 september 2022 om 07:07

Als je blijkbaar niets met wielrennen hebt en geen idee van financiële verhoudingen hebt, wat doe je dan met zo’n reactie op deze website?

18
paul s 1 september 2022 om 07:31

Niet per se Ronellenfitch. Gewoon de toeleveranciers halveren, zo valt er meer te verdelen

1
Westfalen 1 september 2022 om 07:52

Inderdaad, wel de keerzijde van de medaille.

1
Secondant 1 september 2022 om 07:58

@Ronellen
Je kunt ook blij zijn dat een supermarktketen / multinational een deel van haar winst steekt in iets maatschappelijks. Er zijn zat multinationals die nauwelijks iets aan sport of cultuur uitgeven.

5
Anton van Valouwe 1 september 2022 om 09:00

Toeleveranciers worden al jaren uitgeknepen weet ik uit ervaring, maar op een enkele uitzondering na, doen alle s.m. organisaties dat. Ergerlijker is dat getekende contracten niets waard blijken te zijn. Een tamelijk onbetrouwbaar wereldje!

2
Passant 1 september 2022 om 09:05

@Yogi: Waarop baseer je dat Pseudo Dirk geen verstand van wielrennen en financiële verhoudingen heeft? Omdat zijn mening/stelling je niet aanstaat? Maatschappijkritisch en verstand van wielrennen kunnen heel goed samen gaan.

5
Stephen 1 september 2022 om 09:54

Mee eens, supermarkten (incl. Jumbo) zijn één van de schurken van onze maatschappij. Er worden bakken met geld verdiend over de hoofden van boeren en consumenten.

2
YogiBear 1 september 2022 om 10:27

Ik baseer het financiële deel op het volgende; omzet Jumbo 10 mrd. Stel, extra salaris Wout 3 mln, waarvan 2/3 door Jumbo (aanname). Dan gaan je boodschappen met 0,02% omhoog. Daar merk je letterlijk helemaal niets van (2 cent op 100 euro aan boodschappen).

3
Klootje Kriekeljon 1 september 2022 om 10:39

Dat dit gemind wordt zegt alles over de zin van duimpjes. Gewoon een relevante invalshoek in de discussie.

-1
Het orakel van Ves 1 september 2022 om 10:43

@Secondant

naar iets maatschappelijks . Dat is ook een definitie

2
Jacco van Stierop 1 september 2022 om 12:21

@YogiBear
Dus volgens jou kan die pakweg 2 miljoen extra voor Van Aert opgehoest worden als Jumbo 2 miljoen meer omzet draait?

0
SprintMaster 1 september 2022 om 12:31

Wat ze doen is wat sneaky: ze vervangen goedkope veel verkochte artikelen voor een duurdere variant. Voorbeeld: Goudse jonge kaas 450 gram. Deze is dan alleen nog bij de grotere vestigingen te krijgen. Als alleenstaande wil je geen groter blok kopen en ook niet het veel duurdere alternatief.

1
Reusjen 1 september 2022 om 12:47

Jonge kaas is natuurlijk sowieso niet te kanen, dus logisch dat dat uit de schappen gaat.

4
ken dcq 1 september 2022 om 13:14

@Secondant, er is niets maatschappelijks aan het sponsoren van een professionele sportploeg hoor. Als je amateurs sponsort is dat iets anders, maar in het geval van Jumbo is het een pure marketingoefening van de investering ten opzichte van wat het oplevert qua naamsbekendheid of imago.

Waar ik niet mee wil zeggen dat ze daar iets mis mee doen he, en het is een goedkope sport om te sponsoren en multinationaal in beeld te komen dus ook erg slim van Jumbo :-) Liever dat ze miljoenen in het wielrennen steken dan in voetbal of zo :-p

4
Secondant 1 september 2022 om 13:20

@ Ken dcq:
Iets maatschappelijks is zoals reeds hierboven gemeld iets subjectiefs. Je kunt ook zeggen dat Jumbo kinderen enthusiast maakt voor de wielersport en dus wel maatschappelijk iets bijdraagt.

2
Al Phila 1 september 2022 om 13:30

Nog meer naamsbekendheid, nog meer Jumbo filialen, dus schaalvoordelen, waardoor prijzen kunnen zakken !

0
paul s 1 september 2022 om 14:26

@ Staphan .zo erg kan dat uitknijpen niet zijn ,bijna 70% van de melkveehouders zijn miljonair .Beroepsgroep die de hoogste aantal miljonairs vertegenwoordigd zijn boeren ….sorry maar dat uitknijpen mag dan nog wel wat harder

-1
11 na 11 1 september 2022 om 14:31

Wat een dwaze discussie. Dit, als investering, moet je benaderen net hetzelfde als je dat doet met commercials op tv en advertising in magazines, kranten, websites en wat nog allemaal. Staan jullie bij elke commercial die je ziet op tv ook te sakkeren ''Nou, hoe veel heeft die commercial gekost om te maken en uit te zenden? Dat betekent weer minder marge voor toeleverancier en consument!''
Van Aert een heel jaar lang enkele miljoenen betalen zou wat dat betreft wel eens véél interessanter kunnen zijn dan een reclamecampagne die daar een veelvoud van kost. Elke overwinning komt die met zijn truitje wereldwijd in het nieuws, niet enkel in België hoor. Zelfs als ie valt, een kind krijgt, een snotvalling oploopt… telkens ''… de renner van Jumbo-Visma…'' met een fotootje erbij.
En naamsbekendheid creëren werkt ook gewoon. Als Van Aert ervoor zorgt dat er in alle vestigingen meer verkocht wordt (door die naamsbekendheid en een positief imago) dan zal dit zeker geen negatieve impact hebben op de marge. Of denk je dat het beter is voor de toeleveranciers wanneer er minder verkocht wordt in de winkels?

5
YogiBear 1 september 2022 om 17:43

@Jacco Zoals je kunt zien heb ik het over een prijsverhoging met 0,02%. In dat geval zou zich dat letterlijk vertalen in 2 miljoen meer winst. De relatie is 1-op-1. Als het uit extra omzet moet komen zonder prijsverhoging zal het eerder in de orde van grote van 80 miljoen zitten. Maar ja, daar heb je dan geen last van omdat de prijzen niet omhoog gaan.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone