Tour 2022: Jumbo-Visma presenteert selectie, Dennis, Gesink en Teunissen ontbreken
Kopmannen Roglič en Van Aert - foto: Cor Vos
dinsdag 21 juni 2022 om 11:21

Tour 2022: Jumbo-Visma presenteert selectie, Dennis, Gesink en Teunissen ontbreken

Jumbo-Visma heeft zijn achtkoppige selectie voor de komende Tour de France gepresenteerd. Primož Roglič, Wout van Aert en Jonas Vingegaard zijn de voornaamste blikvangers. Opvallend: Rohan Dennis maakt geen deel uit van de definitieve selectie, net als Robert Gesink en Mike Teunissen.

De Nederlandse formatie trekt met hooggespannen verwachtingen naar Denemarken voor de Tourstart in Kopenhagen. Met Roglič en Vingegaard als ‘superduo’ hoopt Jumbo-Visma topfavoriet Tadej Pogačar het vuur aan de schenen te leggen en een gooi te doen naar de Tourzege. Verder trekt de ploeg met een groene missie naar de Tour, aangezien Wout van Aert ambities heeft in de strijd om de puntentrui.

“We hebben uiteenlopende ambities en dus hebben we gekozen voor renners die op verschillende terreinen het best uit de voeten kunnen”, licht sportief manager Merijn Zeeman de selectie toe op de website van Jumbo-Visma. “We moeten onze kopmannen veilig door de eerste hectische week loodsen, maar ook in staat zijn om het de andere Tourfavorieten in de bergen moeilijk te maken.”

“Daarnaast verdient Wout voldoende steun in zijn jacht op ritzeges en de groene trui. Deze selectie is fit en in onze ogen in staat om onze ambities het best na te jagen.” Sepp Kuss, Steven Kruijswijk, Christophe Laporte, Tiesj Benoot en Nathan Van Hooydonck moeten Van Aert, Roglič en Vingegaard bijstaan in de strijd om groen en geel.

Geen Dennis, Gesink en Teunissen 
Rohan Dennis, Robert Gesink en Mike Teunissen zijn de meest opvallende namen die ontbreken in de definitieve Tourselectie van Jumbo-Visma. Dennis werd in januari op de ploegenvoorstelling van de formatie in Alicante nog gepresenteerd als een van de zekerheden voor de Tourploeg, maar de Australiër sukkelde de laatste weken met maag- en darmproblemen.

Tot overmaat van ramp besloot Jumbo-Visma zich onlangs – vanwege meerdere coronagevallen – terug te trekken uit de Ronde van Zwitserland, waardoor Dennis zich niet meer kon bewijzen. Ook Teunissen en Gesink, die er vorig jaar nog wel bij waren, moeten het dit jaar doen zonder uitverkiezing.

RIDE Magazine
348 Reacties
Sorteer op:
21 juni 2022 11:53
Ze gaan dus op 2 paarden wedden. Meestal loopt dat niet goed af. Of zien ze de kansen van Roglic somber in en bouwen ze nu al aan een alternatieve prijs: de groene trui?!
21 juni 2022 11:54
Het is gewoon een feit dat bij de beste 8 man in je team maar 1 Nederlander past en er nét een paar anderen buiten vallen. Jammer voor de grootste wedstrijd van het jaar, maar hoe sommigen hier dan meteen het hele team belachelijk maken is ook wel echt bijzonder.

Weet je nog een maandje terug toen er een paar Achterhoekers in het geel de Giro kleurden? Hebben jullie gezien hoe groot de ploeg is komend NK? Wie is een van de sprintrevelaties dit jaar?

Heb geduld, mensen.
21 juni 2022 11:55
Aan de ene kant jammer, een Nederlander in de Tour, vooral voor de populariteit onder de mevrouw Van Zetten uit Tiel- volgers. Maar we hebben wel een leuke Giro gehad met Bouwman, Eenkhoorn en Leemreize. En vooral goed nieuws dat Wout (toch een halve NL'er ;)) goede ondersteuning mee krijgt.
Dit jaar nog een keertje proberen met Roglic en Primoz dan volgend jaar naar de Giro sturen. En dan Wout en wat vrijbuiters naar de Tour.
    21 juni 2022 12:00
    Niet alleen voor mevrouw Van Zetten maar ook om al die jonge jongens en meisjes te stimuleren om voor het wielrennen te kiezen. Dat gaat Roglic niet voor mekaar krijgen. Maar gelukkig is er in deze Tour nog ene Mathieu van der Poel.
    21 juni 2022 14:51
    Denk je nu werkelijk dat jongeren enkel uit enthousiasme voor een renner uit eigen land gaan fietsen? Wat een waanzin. De jochies hier op de lokale club willen allemaal MvdP, WvA of Pogi zijn. Maakt ze echt geen reet uit waar ze vandaan komen.

    Een Oomen of Theunnissen die meepedaleren en verdienstelijk 110e worden, nee, daar loopt de jeugd warm voor...
21 juni 2022 11:59
Erg jammer slechts één Nederlander. Maar gezien het binnen hengelen van vele internationale toppers krijg je dit wat volkomen logisch is, dan moet je de sterkste renners opstellen voor de Tour. Dit is een koers bij Jumbo die al jaren aan de gang is en met dit resultaat, de Nederlandse identiteit op top niveau zal steeds minder worden. Persoonlijk geniet ik meer van Nederlanders bij andere ploegen of een niveau lager als van een Roglic, Vingegaard of van Aert waar ik niet veel mee heb. Maar met deze namen zal Jumbo weer mooie resultaten gaan halen deze Tour.
    21 juni 2022 13:16
    Ik niet. Zie liever v Aert de sprint winnen in Nederlandse dienst dan Jakobsen in buitenlandse dienst.
    21 juni 2022 13:41
    Zit meer in het Patrick gevoel. Roglic mag dan nog zo’n fijne vent zijn. Of Wout, maar ik raak er niet opgewonden van. En bv. wel van Bouwman laatst of Wilco’s kopwerk in de Giro. Ieder zo zijn voorkeur.
    22 juni 2022 06:17
    ik ga volledig mee met jv88.
    22 juni 2022 07:21
    Wat mij betreft winnen ze allebei precies 0 spurts aankomende tour ten bate van vluchters en verrassingen. En dat mogen allemaal buitenlandse renners en ploegen zijn, zelfs niet met iets nederlandstaligs er in wanneer je er 3 van die DNA-uitzoekteams op loslaat.
21 juni 2022 11:59
Joepie, drie landgenoten. Heel blij. Good luck, JV!
Inderdaad ook de best mogelijke selectie.
(Ik ga toch es moeten winkelen gaan bij Jumbo als wederprestatie...)
    21 juni 2022 12:05
    Ik koop geregeld bij de Jumbo, maar dat heeft niets met de koers te maken. Bij sommige sponsoren vraag ik mij ook wel eens af wat voor nut het heeft. Sponsoren die aan betrouwbaarheid of bekendheid willen werken kan ik dan wel weer snappen. Natuurlijk is Jumbo nieuw in Belgie, maar het sponsort bijv ook het schaatsen, alsof de Nederlander niet al genoeg reclame heeft gezien.
21 juni 2022 12:05
Had Gesink ipv Van Hooydonck gekozen. Maar met deze selectie wel betere ondersteuning voor die waaier- en kasseienrit zodat het daar al zeker niet fout loopt voor Roglic en Vingegaard (of toch minder kansen op een dramatisch begin)
21 juni 2022 12:05
Wat vindt meneer van Eerd van deze selectie? Ben benieuwd!
    Dat hij de ploegleiding een bijna bodemloze zak geld heeft gegeven met de opdracht om elke talentvolle Nederlander met aflopend contract te benaderen zegt wel genoeg toch?

    Die is absoluut niet blij met het steeds kleiner wordende aandeel Nederlanders.
    21 juni 2022 12:12
    Het aandeel Nederlanders in de totale ploeg is al jaren ongeveer hetzelfde, maar goed.
    21 juni 2022 12:20
    @ jachtluipaard

    Schattige kleine leugentjes
    21 juni 2022 12:42
    Jachtluipaard, heb je daar ook bronnen van?

    Of projecteer je voor de zoveelste keer je eigen mening op een ander persoon?
    21 juni 2022 13:18
    Ik denk dat meneer Van Eerd met bijzonder veel trots en tevredenheid kan kijken naar het sterrenensemble dat ze hier neerzetten.
    21 juni 2022 13:31
    Jachtluipaard weet geen bal van Ome Frits zijn betrokkenheid en zijn suggestie dat die elke aankoop financiert tot aan de jeugd toe is zelfs volkomen onzin. De man zelf heeft weinig met wielrennen maar alles met autosport. Wel ziet hij net als de top van Jumbo het belang van wielrennen voor de marketing en dan met name die van personen als Wout en een Marianne Vos en eerder Dumoulin. Maar renners worden bij mijn weten nooit als een 1 mans brigade door hem binnen gehaald, de groep sponsoren is breder en bij de grote aanwinsten levert ieder zijn bijdrage. In principe door het steeds groter wordende budget en vermeerdering van de sponsorbijdrage en soms doordat iemand zoals van der Wallen een stuk salaris overneemt maar dat is zeldzaam en dus echt niet altijd Ome Frits.
21 juni 2022 12:05
Toch typerend weer dat de meeste reacties alleen maar bezig zijn met het vlaggetje voor de naam.

Jumbo heeft gewoon gekozen voor de renners die dit jaar de meeste vorm laten zien en in de tactiek passen. Wat mij betreft is dit duidelijk de meest voor de hand liggende keuze.
21 juni 2022 12:06
Ik vind het een slimme selectie. Hiermee hebben ze meer mankracht om in de eerste week Pogacar ergens te proberen verschalken. Waarom zouden ze in de bergen Gesink tempo laten rijden? Dat is net wat UAE wil.
    21 juni 2022 12:13
    Klopt ! Hopen op wind en pogi en ze equipe dan gaarkoken !
    21 juni 2022 12:33
    Inderdaad, bergop ga je het verschil met Pogacar niet kunnen maken. Terwijl in de eerste week gelijk met minuten gesmeten kan worden. Het zou stom zijn als ze voor het derde jaar oprij dezelfde tactiek zouden toepassen.
    21 juni 2022 23:34
    Nou slimme selectie? Ik denk niet dat Pogacar wakker ligt van die kasseien, denk eerder dat Roglic en Vinegaard zich zorgen moeten maken, zie Ronde van Vlaanderen waar Pogacar eigenlijk de beste was, en tja dan la planche des belle filles,heeft Pogacar ook goede herinneringen aan, als het beetje tegen zit is de tour al na een week beslist, Pogacar wordt nog steeds beter helaas en rijdt waarschijnlijk iedereen in de poeder in de bergen, dit is mijn verwachting, interessanter is wie er 2e in de tour wordt.
21 juni 2022 12:06
Ze gaan vol voor het groen, dat maakt deze selectie wel duidelijk, en hebben een stuk minder vertrouwen in Geel.
    22 juni 2022 14:43
    Nee, ze weten dat je het verschil met Pogi alleen kunt maken in ploegverband, en in de vlakke etappes met waaiers en kasseien. Daarnaast hebben Benoot en Nathan zich bewezen, ook in de rondjes.
21 juni 2022 12:07
Logische en prima selectie. Vreemd dat Nathan hier ondergewaardeerd blijft, met de waaieretappe op dag 2 en de rit over de kasseien, waardevoller dan good old Gesink. En in de bergen zal het rap man tegen man worden, tenminste als Vingegaard wordt uitgespeeld als knuppel in het hoenderhok. Pogacar ga je niet doen kraken met een treintje bergop.
    21 juni 2022 12:44
    Maar misschien heb je wel een treintje áchter Pogacar nodig om het verschil niet al te groot op te laten lopen....
    21 juni 2022 13:21
    En dan is Gesink daar de aangewezen man voor? Dan heeft Pogi de gele trui al binnen.

    Bergop moet het van Kruijswijk en Kuss komen. Wat ook meer dan genoeg is! Evt kan een van de 2 zich nog opofferen en is on het voorgebergte Benoot meer dan prima.
Tsja, je wist dat het ging gebeuren maar toch een dieptepuntje in de ploeggeschiedenis dat ze met slechts 1 Nederlander starten. Ook al is het sportief gezien prima te verdedigen.

PR-technisch zal Frits hier ook niet blij van worden. De gemiddelde Nederlandse TDF-kijker(mevrouw van Zetten uit Tiel) geeft niks om Roglic, Vingegaard of van Aert, die wil Nederlands succes. Niet voor niks dat ze met een zak geld aan het smijten zijn naar alle goede Nederlandse renners. Als Mathieu een etappe wint staan er miljoenen mensen op de banken, als Roglic de Tour wint hooguit een paar duizend hardcore fans.

Zelfs al winnen ze het geel, het groen, en een handvol etappes, dan nog zullen een Jakobsen of van der Poel in hun eentje een veelvoud aan publiciteit genereren in de Nederlandse media..
    21 juni 2022 12:12
    Ik geloof dat er redelijk veel 'gemiddelde' wilerkijkers zijn, die Roglic en Van Aert wel als halve Nederlanders zien omdat ze bij Jumbo rijden. Beetje te vergelijken met een Tadic bij Ajax bijvoorbeeld.

    Vingegaard zullen ze weinig mee hebben, dat klopt.

    Verder is dat gezeur over nationaliteiten echt te saai voor woorden.
    21 juni 2022 12:12
    Ik denk dat je je hierin nogal kan verkijken, als Roglic in het geel rijdt en met Pogacar om de eindoverwinning strijdt zal dat in NL echt wel voor hogere kijkcijfers zorgen dan als TJV er niks van bakt volgens mij. En TJV komt dan volop in de media voor een heel groot publiek.

    Als Gesink en Teunissen in de plaats van zeg maar Benoot en V Hooydonck zouden meegaan zouden er echt weinig NL'ers extra de tour volgen en specifiek TJV denk ik.
    Ik denk dat veel mensen juist gigantische onderschatten hoe erg nationalisme een ril speelt bij sportbeleving.

    F1 is wel het perfecte voorbeeld daarvan. Je hebt nu miljoenen Max-fans die eigenlijk niks geven om de sport en ook direct weer zullen afhaken op het moment dat die er mee stopt.
    21 juni 2022 12:26
    TJV is een Nederlandse ploeg, dus zullen de gemiddelde Nederlandse kijkers juist daar wel warm van worden. Net zoals er heel wat mensen warm worden van een voetbalteam met een Serviër, Fransman en Braziliaan in de aanval.
    21 juni 2022 12:28
    Vergelijking met voetbal is onzin. In het voetbal ligt de loyaliteit van de fans bij de ploeg, in het wielrennen bij de renners. Vertrekt de renner dan behoudt hij zijn fans. Vertrekt een voetballer naar een concurrent, dan wordt hij door de meerderheid van de fans uitgekotst.

    Ze hebben nog geluk dat er deze Tour waarschijnlijk geen enkele Nederlander voor het klassement gaat, anders zou Jumbo op elk vlak met populaire Nederlandse concurrenten te maken hebben. Geen normale wielerfan die in zo'n situatie kiest voor de buitenlander in 'Nederlandse' dienst.
    21 juni 2022 12:35
    @oblomov, Het is imo wel enigszins aan het verschuiven, kijk maar naar de merchandise die bijv. TJV uitgeeft en ook zij geven aan meer naar het ploegen-model te willen groeien zodat je ook niet bestaat bij de gratie van een sponsor. Alhoewel dat natuurlijk nog lange niet te vergelijken is als met voetbal.

    Welke NL'er had je overigens gezien die een concurrent voor Roglic of Vingegaard kan zijn voor het AK? Die hebben geen NL'se concurrentie op hun niveau dus die hypothetische keuze is dus precies dat, hypothetisch. Overigens denk ik dat er genoeg NL'ers zijn die bijvoorbeeld in de klassiekers meer voor WvA supporteren dan voor MVDP.
    21 juni 2022 12:54
    JLvN bedoelt eigenlijk dat als TJV meer Nederlanders opstelt de selectie kwalitatief danig verzwakt, waardoor hij meer gelegenheid heeft om tijdens de Tour te bashen op de ploeg.
    21 juni 2022 12:55
    Het is niet aan het verschuiven. Figuren als Plugge zouden heel graag willen dat het anders was. Dat is begrijpelijk vanuit hun perspectief, maar zal hoogstwaarschijnlijk altijd een geval blijven van de wens die vader is van de gedachte. Zie de flop van die Hammer-series, waar ze daadwerkelijk geprobeerd hebben om wielrennen als een pure ploegcompetitie te organiseren.

    De steeds veranderende namen van ploegen, het komen en gaan van teams, meer dan honderd jaar aan geschiedenis geschreven rond de heroïsche prestaties van renners in plaats van de teams die hen ondersteunden, het feit dat individuen de overwinning op hun naam krijgen in wat eigenlijk een teamsport is, en noem nog maar een trits dingen op. Het staat een verschuiving van loyaliteit van renner naar team allemaal in de weg.

    Ik kan me persoonlijk overigens oprecht niet voorstellen dat er überhaupt Nederlanders zijn die meer affiniteit met Van Aert hebben, dan met Van der Poel. Zeker aangezien die laatste ook nog eens de meest charismatische van de twee is. Maar voor het overgrote deel van de Nederlandse wielerliefhebbers zal het sowieso niet gelden.
    21 juni 2022 13:30
    @oblomov, Dat er een Hammer Series is geweest (geflopt, imo totaal verkeerd aangepakt) geeft toch al aan dat er een verschuiving, hoe klein ook, is geweest. In het voetbal zie je overigens een omgekeerde verschuiving plaatsvinden, fans volgen spelers, vooral de nieuwe en jonge fans. Ik denk in het wielrennen dat het steeds meer volgen van ploegen/teams ook prima hand in hand kan gaan met fan zijn van bepaalde renners ook al botst dat soms.

    Je ziet het trouwens ook in de media, de beste NL renners zitten bij buitenlandse ploegen maar TJV krijgt veruit de meeste media aandacht in Nederland.
    21 juni 2022 15:13
    Tadic, bij Ajax, een van de grootste hufters op het voetbalveld!
    21 juni 2022 22:05
    Tadic is de meest gehate voetballer van Nederland. Enorm slecht voorbeeld.
    21 juni 2022 22:22
    Tadic is de beste aankoop sinds tig jaar. Een echte Ajacied. Eentje die voorop gaat in de strijd, een leider, gedreven, het vetste sixpack op de voetbalvelden, een voorbeeld voor de jeugd daar. Een teamplayer pur sang. En altijd assists geven en scoren. Daarom is hij een echte Ajacied.

    Van Aert en Roglic zijn ook echte killer bees, op hun eigen manier.
21 juni 2022 12:09
Mooie en hele sterke selectie! Jammer dat Dennis zich niet heeft kunne bewijzen in Zwitserland, al voelde hij zich die eerste ritten al niet goed. Dit is een team voor op alle terreinen wereldtop.

Wat de geringe inbreng van NL betreft, als je voor het hoogste gaat in de Tour is er helaas geen plaats voor kennelijk. Maar ik hoor ook niemand klagen dat er bij Ajax zoveel buitenlanders meespelen. Wielrennen evolueert denk ik toch meer die kant op, dat je 'fan' bent van een ploeg (en van renners natuurlijk) en dat je die volgt ongeacht de nationaliteiten.
21 juni 2022 12:11
Van Hooydonck wel een opvallende naam, die heeft de laatste tijd geen koers gereden. Is wel een renner die in de 'klassiekere' etappes belangrijk kan zijn voor de kopmannen.
Ze kiezen wel duidelijk voor een 'dubbele ploeg' met Roglic, Vingegaard, Kruijswijk en Kuss voor het klassement en Benoot, Laporte en van Hooijdonck als steun voor Van Aert.
    21 juni 2022 12:14
    Inderdaad, er was vroeger toch meer 'Van Aert' mag zijn kans gaan voor Groen, maar we gaan hem toch niet fameus ondersteunen...
    Dit is met deze selectie toch helemaal anders.
    Vanwaar de shift?
    Net alsof men nu iets minder gelooft in de touroverwinning van Rog/Ving dan vroeger.
    Of is het Covid? Of nog iets anders?
    21 juni 2022 12:18
    Spreiding van kansen misschien?
    21 juni 2022 15:18
    Maar wat is een groen trui waard t.o.v. van een gele? Weinig mensen zullen zich herinneren wie de afgelopen jaren de groene trui won.
    Gewoon een doekje voor het bloeden om v. Aert en achterban tevreden te houden!
    21 juni 2022 16:35
    Echt? Ik weet nog alle groene truien, net als de gele overigens? Ook de helden van mijn jeugd zijn niet zelden mannen die voor het groen streden.
    P.S. Ik denk ook dat in België een groene trui meer weerklank heeft dan in Nederland.
    22 juni 2022 06:32
    Anton, een groene trui zou prachtig zijn en zoveel meer dan een doekje voor het bloeden. Het komt van Aert toe en is bovendien veel realistischer dan het geel.

    Heeft Rabo / Jumbo überhaupt al een Tour trui gewonnen in haar verleden? In ieder geval herinner ik me er niet één, dus dat was tenminste al van voor ik fan was.

    En van Aert komt alle steun toe.
21 juni 2022 12:13
Ik snap Benoot en Van Hooydonck niet zo. Van Hooydonck is echt een leuke ondersteuning voor de klassiekers, maar in een tour? En Benoot is al jaren minder in de Tour dan in het voorjaar. 2020 ijzersterk in Parijs Nice en in de Tour achter de feiten aan en 2 ploegmaat 3 ritten zien winnen terwijl het zijn ambitie was.
21 juni 2022 12:16
Gezien de situatie met Dennis een logische en nog steeds sterke selectie. Ben persoonlijk erg blij dat Nathan er nu bij zit. Is een man die het vuile en ondankbare werk kan opknappen en die bovendien in de kasseienetappe een sterke pion voor de kopmannen kan zijn. Klikt ook erg goed met zowel Wout als Primoz wat niet onbelangrijk is in de dynamiek van zo een groep tijdens drie weken.
21 juni 2022 12:17
Prima team wat mij betreft. Inderdaad misschien jammer dat er maar 1 Nederlandse renner bijzit, maar deze selectie is prima te verdedigen.
21 juni 2022 12:19
Verrassend. Jammer van de Nederlanders maar dit zullen de besten zijn zeker. Dennis zal de poeperietus nog niet te boven zijn.
21 juni 2022 12:20
Ik had toch Dennis of Gesink ipv Laporte, Benoot of Van Hooydonck gedaan. Er bestaat een kans dat de ploeg vroeg geel pakt, en dan kan je een extra diesel goed gebruiken in de bergen. Maar goed, ik vind ook niet dat je ook een beetje voor groen moet gaan, als je twee serieuze kanshebbers hebt voor de eindoverwinning. Als je belangrijkste uitdager van UAE dien je op volle oorlogssterkte te komen.
    21 juni 2022 12:24
    Dennis is niet fit. Dan is het zinloos om hem te selecteren. Laporte trekt de sprint fantastisch aan voor Van Aert.
21 juni 2022 12:21
Terechte selectie.

Gesink naar Benoot is een upgrade, daar de tweede een completer renner is.
21 juni 2022 12:21
Er spelen nu twee dingen :
1) Ja jammer dat er maar één Nederlander in de selectie zit
2) Dit is in mijn ogen wel de best mogelijke selectie als je niet naar nationaliteit kijkt. Dennis is niet fit, anders had hij hier wel gestart.
21 juni 2022 12:23
Puike, uitgebalanceerde selectie. Het ontbreken van Dennis is een verrassing en een aderlating, maar zal allicht een logische achtergrond hebben. Ik neem aan dat dit ook geldt voor een aantal andere keuzes, want ik denk dat de selectie nóg sterker had gekund met Teunissen en/of Gesink in plaats van Van Hooydonck, Benoot en/of Laporte.
    21 juni 2022 13:53
    laporte vind ik gezien zijn voorjaar een zekerheidje. Ook in de Dauphine sterker dan Benoot. Vooral hij of Van Hooydonck had prima door 1 van de Nederlanders vervangen kunnen worden.
    21 juni 2022 16:36
    @FDJ Dan heb jij een andere Dauphiné gezien.
21 juni 2022 12:23
Voor alle mensen met een oranje bril: des te meer kans dat er - corona volente - Jumbomannen bij Dione aan tafel zitten ;)
21 juni 2022 12:25
Blij dat ik (blijkbaar) als 1 van de weinige Nederlanders wel uitkijk naar de Tour. Heb uit onbetrouwbare bron vernomen dat zelfs meneer Van Eerd boos is over de selectie (knipoog)
21 juni 2022 12:26
Dennis en Teunissen waren niet helemaal fit, dus logisch dat zij afhaken. Ik had liever Gesink gezien dan Van Hooydonck, maar ik weet niet hoe het met de gezondheid van Gesink is. Het kan ook zo zijn dat Jumbo kansen ziet om in waaiers en op kasseien het verschil te maken, terwijl ze zichzelf minder kansrijk achten om Pogacar bergop pijn te doen.

Voor de teleurgestelde chauvinisten hier: welke Nederlanders (fit en in vorm) vinden jullie beter dan de huidige Tourselectie?

Reacties zijn gesloten.