Jumbo-Visma presenteert Tour de France-tenue ‘The Masterpiece’

donderdag 14 april 2022 om 07:50
Jumbo-Visma presenteert Tour de France-tenue ‘The Masterpiece’

foto: Jumbo-Visma

Jumbo-Visma heeft het shirt gepresenteerd dat de renners tijdens de komende Tour de France zullen dragen. De outfit is geïnspireerd op de schilderijen van de beroemde Nederlandse schilders Rembrandt van Rijn, Vincent van Gogh en Johannes Vermeer. Het draagt de naam ‘The Masterpiece’.

“Voor ons nieuwe Tour de France-shirt lieten wij ons inspireren door werken en stijlen van Rembrandt van Rijn, Vincent van Gogh en Johannes Vermeer”, valt te lezen op de site van Jumbo-Visma. “Door de werken met behulp van kunstmatige intelligentie te analyseren, leerden wij de stijlen tot in detail kennen. Een algoritme heeft vervolgens ruim vijftig werken van drie meesters bij elkaar gezocht op basis van kleur en contrast. De mooiste digitale stukken vormen ons nieuwe Meesterwerk.”

Fans van Jumbo-Visma kunnen ook zelf rondfietsen met het tricot om de schouders. ‘The Masterpiece’ is, inclusief bedrukking met de eigen naam en een eigen nummer, te bestellen op de site van de Nederlandse ploeg. Vorig jaar reed Jumbo-Visma de Ronde van Frankrijk ook met een aangepast uitrusting, omdat de gele trui teveel lijkt op het originele shirt. Toen mochten fans uit drie opties hun favoriete ontwerp kiezen.

Dit artikel delen:

62 Reacties

Selmar 14 april 2022 om 07:57

Prachtig!

0
Kartouche 14 april 2022 om 08:24

Zo denk ik er ook over.

0
dikkechaap 14 april 2022 om 09:24

Een ouderwets lelijk wielershirt, zoals het hoort!

0
Selmar 14 april 2022 om 11:29

@Kartouche: we zijn blijkbaar we in de minderheid

0
BarryZut 14 april 2022 om 12:18

Vind hem ook prachtig, al zal ik hem niet aanschaffen. Zoiets hoort niet om de schouders van een iets te dikke 40+ fietser, haha!
En smaken verschillen gelukkig, mensen moeten ook wat te zeiken hebben toch?

0
Het Jachtluipaard van Numansdorp 14 april 2022 om 07:58

Wat afgrijselijk lelijk zeg. Ik word ook zo moe van soort achterlijke marketing prietpraat:

Quote:
Door de werken met behulp van kunstmatige intelligentie te analyseren, leerden wij de stijlen tot in detail kennen. Een algoritme heeft vervolgens ruim vijftig werken van drie meesters bij elkaar gezocht op basis van kleur en contrast. De mooiste digitale stukken vormen ons nieuwe Meesterwerk.”

Even normaal doen jongens.

En ik vind het ook wel heel grappig dat ze qua marketing vol inzetten op de ‘Nederlandse meesters’, maar dat het qua renners waarschijnlijk de minst Nederlandse ploeg ooit gaat worden.

0
AWestie 14 april 2022 om 08:23

Dit is gewoon nog een handige uitleg van hoe het is ontstaan: AI, analyse, bij elkaar proppen. Het wordt pas marketingprietpraat als je des Sprekenbrinks het plots gaat hebben over dat de twee banen over de buik en rug staan voor samenwerking en &%^$%& en dat het geel voor de zon, rood voor ruzie en bruin voor braaksel (en dan wat betere woordkeus natuurlijk).

0
Romāns Vainšteins 14 april 2022 om 08:25

Het is gewoon een computer 1001 foto’s laten maken, daar een Einstein achtingen som op loslaten en vervolgens kan je ook 1001 vergelijkbare shirts uitpoepen.

Op zich heeft het wel iets marmoleum achtings, levert Quick Step dat ook?

0
Guushovd 14 april 2022 om 09:37

Ik vind het mooi, maar inderdaad moeilijk te zeggen hoe het er in het echt uit ziet. Maar sowieso beter wat mij betreft dan dat rare eendenshirt van EF.

En de kritiek dat het overdreven marketing is. Tjsa, het shirt staat vol met sponsors dat is per definitie marketing. En het is niet dat ze het shirt om marketing redenen aanpassen, het moet omdat het te geel is naar het oordeel van de ASO.

Ik vind het wel een beetje pijnlijk dat ze een ploeg met hoogstens een paar Nederlanders op gaan stellen en dan 3 Nederlandse schilders in het shirt verwerken.

0
Romāns Vainšteins 14 april 2022 om 09:43

Meer schilders dan coureurs ja. Welkom in 2022

0
Turtlehead 14 april 2022 om 11:12

Ja, die video is tenenkrommend. Echt heel triest.
‘t shirt vind ik wel geinig, maar ze hadden de bovenste helft niet zo zwart moeten maken. Dat wordt op tv weer erger is ben ik ben.
Hopelijk hebben ze wel het copyright van de zogenaamd gebruikte meesterwerken gedekt, want die musea zijn daar niet makkelijk in.

0
Merlinappa 14 april 2022 om 07:58

Het idee en concept vind ik wel tof maar de uitvoering lijkt toch vooral op een shirt wat met een bruinige smurrie-achtige brei is ingesmeerd terwijl er voor nog een beetje Van Gogh aan de onderkant doorheen kruipt. Zonde, gemiste kans.

0
reusjen 14 april 2022 om 08:38

Dit is ook precies mijn idee. Ik vind het idee gaaf alleen het komt er, op de onderkant aan de voorkant na, niet echt uit.

Misschien iets minder AI en er een goede ontwerper naar laten kijken.

0
Apemantus 14 april 2022 om 11:17

Beetje jammer dat het algoritme kleurenblind is.

Uitwerpselen, braaksel, pizza, een flinke scheut bleek, een paar keer stampen en je hebt iets soortgelijks. Wat een ongelooflijk lelijk shirt. Beste Jumbo-Visma ga hier alsjeblieft niet in rijden, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

0
roeleur 14 april 2022 om 11:39

Geschikt shirt voor een natte editie van P-R maar de helm van Van Aert zal hierbij nog meer vloeken.

0
Lay On 14 april 2022 om 08:03

Jammer dat Visma niet voor een beetje Edvard Munch heeft kunnen zorgen…

0
Sjonge Jonge 14 april 2022 om 17:31

Het is anders toch best een schreeuwerig shirt?

0
Lay On 15 april 2022 om 08:13

hihi :-) :-)

0
Hensie 14 april 2022 om 08:06

14 april, kikker in je bil.

0
Robin van Wijlick 14 april 2022 om 08:10

Foeilelijk, maar daarom misschien ook wel mooi. En een Nederlands tintje voor de mensen die ervan houden…

0
Koers 14 april 2022 om 08:11

Had dan voor Piet Mondriaan gekozen, dan had je een prachtig shirtje gehad. Soort lapjestrui.

0
paul s 14 april 2022 om 08:13

Of een heuse Brood

0
Turtlehead 14 april 2022 om 11:13

Die had La Vie Clair al rond 1990.

0
japio 14 april 2022 om 08:12

Oef, niet zo fraai wat mij betreft.

0
Limal 14 april 2022 om 08:16

Is die rechterzijde roodbruin gekleurd zodat de gevoelige kijker de bebloede schouder van Roglic minder opmerkt na diens val in de Roubaix-etappe? Aan alles wordt gedacht!

0
makkelijk 14 april 2022 om 09:22

Dit wordt net zo’n mooie Tour als die van Nibali. Ze zouden Roglic principieel de Giro moeten laten rijden.

0
Annelol 14 april 2022 om 13:17

Denain niet gezien zeker?

0
AWestie 14 april 2022 om 08:24

Ik moet het shirt toch wel eerst aan zien voor ik er een oordeel over kan vellen. Ik snap de huiverige reacties, maar volgens mij valt het in het echie hartstikke mee.

0
mooiman 14 april 2022 om 08:24

Meesterwerk, prachtig

0
Kerstie 14 april 2022 om 08:25

Wie heeft zijn shirtje te heet gewassen en toen maar dit gekozen als gevolg?

0
S'mon 14 april 2022 om 08:59

Het lijkt wel op een schilderij met een koffievlek, en aan de ene schouder nog een landkaart ofzo…
Maar inderdaad, wie weet ziet het er wat beter uit in een peloton.

0
Boasson en Hagen 14 april 2022 om 08:59

Vandaar dat Kruijswijk meegaat, als aandenken aan de bekendste persoon aller tijden uit Nuenen.

0
zacht 14 april 2022 om 09:04

Ze hadden dat shirt wel even mogen wassen voor de presentatie.
‘The masterpiece’, wat een auto-fellattio.

0
the_tank 14 april 2022 om 09:19

Mijn zoon houdt van Spider-man, dit shirt vindt hij dus erg mooi.

0
Michelangelo 14 april 2022 om 09:33

Het mag duidelijk zijn dat mijn meesterwerken niet in de algoritmen zijn meegenomen….

0
hugenholz 14 april 2022 om 09:38

Jumbo “m’n shirt is Vi(e)s Ma”

0
Dikke Vrouw 14 april 2022 om 09:53

Leuk idee maar veel te bruin uitgevallen

0
FDJ 14 april 2022 om 10:02

Afschuwelijk shirt. Ergens hoop je dat ze een keer net als Once en Mercatone Uno in een volledig roze shirt komen met een ode aan de Hema tompouce.

0
Jean Dumas 14 april 2022 om 10:04

Wat is dit voor een Oostblok-oligarchenshizzle?

0
xistnc 14 april 2022 om 10:06

NFT in 3-2-1-…

Lijkt me mede ook een poging om het Nederlandse karakter te borgen, er vanuit gaand dat er slechts 1 of met een beetje mazzel 2 Nederlandse TJV-renners aan de start van de Tour zullen staan.

0
Panache 14 april 2022 om 10:06

Een mooi shirt van Versace, maar dan alsof je er mee door de modder bent gerold.

0
Txirrindularitza 14 april 2022 om 10:19

Heeft Van Aert ze al als NFT’s in de verkoop gedaan?

Edit: Barst, @xistnc was me al voor.

0
VerstandOpNul 14 april 2022 om 10:29

Het idee is leuk, maar de uitvoering minder.. Het is nog lelijker dan een gemiddeld tenue op aliexpress ofzo..
Hopelijk pakken ze zoveel mogelijk klassementstruien in de Tour!!

0
  • 1
  • 2

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone