Team Jumbo-Visma versterkt klassieke kern met Laporte en Van der Sande

maandag 23 augustus 2021 om 11:08
Team Jumbo-Visma versterkt klassieke kern met Laporte en Van der Sande

foto: Cor Vos

Christophe Laporte en Tosh Van der Sande rijden de komende twee seizoenen voor Team Jumbo-Visma. De geel-zwarte formatie bevestigde vandaag de komst van de twee nieuwe aanwinsten, die de overstap maken van respectievelijk Cofidis en Lotto Soudal. Beide renners moeten de ploeg tijdens de voorjaarsklassiekers versterken.

Groeimarge bij Laporte
Laporte verlaat – zoals in juni al door ons gemeld – na acht seizoenen het Franse Cofidis. Hij is gehaald voor de klassiekers. “Ik houd van die koersen. Er is rond Wout een mooi team gevormd en ik ga mijn best doen om samen te winnen”, geeft hij aan.

Sportief directeur Merijn Zeeman ziet nog veel groeimarge bij de 28-jarige Laporte. “We zijn ook benieuwd hoe ver we kunnen komen met onze aanpak, als het gaat om training, voeding, aerodynamica… wat er voor hem nog meer inzit. Hij is in ieder geval een heel belangrijke versterking voor Wout van Aert”, aldus Zeeman. “Voor hem is het ook een mooie uitdaging om wat nieuws te gaan proberen en wellicht ook op een wat hoger niveau verschillende zaken te gaan aanpakken.”

Koelbloedige Van der Sande
De 30-jarige Van der Sande neemt – zoals wij in juli al aankondigden – na tien seizoenen afscheid bij Lotto Soudal. Bij zijn nieuwe werkgever kan hij volgens Zeeman zowel in de voorjaarsklassiekers als in de sprinttrein worden ingezet. “Het is een slimme renner die qua positionering heel erg goed is”, legt hij uit. “Dat kunnen we goed gebruiken in onze voorjaarsploeg. Als hij dezelfde vorm heeft als dit jaar, dan zal hij ook in de finales nog bij Wout zitten en dat hebben we ook nodig. En dat geldt ook voor de sprinttrein rond Dylan Groenewegen. Met Caleb Ewan heeft Tosh heel goed werk gedaan. We zijn blij dat we hem aan hebben kunnen trekken en dat hij die ervaring en die expertise meebrengt.”

Voor Van der Sande betekent de transfer een nieuw hoofdstuk in zijn carrière. “Als een ploeg als Team Jumbo-Visma contact zoekt, dan moet je niet lang twijfelen”, geeft hij aan. “Het is de beste ploeg of één van de beste ploegen van de wereld. De omkadering en de professionaliteit spreken me enorm aan”, aldus Van der Sande. “Hopelijk kan ik me binnenwerken in de klassieke ploeg om in dienst te rijden van Wout van Aert. Mijn meerwaarde zit ‘m denk ik in mijn koelbloedigheid in stress-situaties, het positioneren en van voren rijden met de kopman. Dat zijn mijn voornaamste troeven.”

Vertrek Bennett, Tolhoek en Pfingsten
Naast de komst van twee nieuwe renners bevestigde de ploeg ook het vertrek van George Bennett, Christoph Pfingsten en Antwan Tolhoek. Bennett vertrekt naar UAE-Emirates terwijl Tolhoek op weg is naar Trek-Segafredo. Waar de sportieve toekomst van Pfingsten ligt, is nog niet duidelijk.

Dit artikel delen:

70 Reacties

Peetvader 23 augustus 2021 om 11:15

Van der Sande rijdt gewoon sterk de laatste tijd, dus 2 goede aanwinsten.

Wheely 23 augustus 2021 om 12:58

Ja drie van de vier ritten in Noorwegen in de top 10.

JensV16 23 augustus 2021 om 11:15

Ik vind het wel jammer dat hij weg is bij Lotto

Scott Sunderland 23 augustus 2021 om 11:27

En de volgende vraag : komt Tusveld ja of nee naar Jumbo ? Poels gaat niet gebeuren kennelijk. Ik verwacht dat Poels bij Bahrein verlengt.

Groetjesaandevoetjes 23 augustus 2021 om 11:37

Ik dacht dat Poels zelf al had aangegeven niet naar JV te gaan. Tusveld rijdt best prima rond in de Vuelta. En een andere die me zeer opvalt (en geen contract voor 2022 heeft) is Odd Christian Eiking.

de adelaar 23 augustus 2021 om 13:26

Poels is richting DQS is mijn prognose, rond RVE

Reiger 23 augustus 2021 om 13:41

Wanneer DQS Poels wil inlijven zal Patje toch echt de knip moeten trekken want Woutje zal er niet op achteruit willen gaan. Daar zal het in de toekomst ook gewoon op uitdraaien om REV te omringen als klassementstopper voor grote rondes. De echte goede knechten die zelf ook top-5, top-10 kunnen rijden kosten ook gewoon richting de miljoen per jaar zonder bonussen en of Patje dat wil/kan betalen is de vraag. Het DNA van de ploeg is al jaren het meest geschikt voor de klassiekers en om ritten te kapen dus dan zullen er óf keuzes gemaakt moeten worden, óf er moet een echte multinationale sponsor met een heel ruim budget aan boord komen.

Casar 23 augustus 2021 om 11:34

Twee prima versterkingen.

Daarnaast dit artikel geopend om te kijken wanneer de primeur van WF in het artikel wordt benoemd. Niet teleurgesteld ;) Maar knappe primeurs

Covadonga 23 augustus 2021 om 11:55

Heb ik nu weer een bug? Dit is toch nieuws van enkele weken terug?

Maillot à Pois 23 augustus 2021 om 12:04

Wielerflits wist het al, vandaag is het bevestigd ;-)

Wheely 23 augustus 2021 om 12:18

Wielerflits heeft het zaadje geplant bij TJV.

josi 23 augustus 2021 om 12:02

Allebet toch best mooie versterkingen die je op meerdere terreinen kunt inzetten.

Romāns Vainšteins 23 augustus 2021 om 12:14

We kunnen straks een mooi palet aan juichcapekleuren in de schappen van de Jumbo verwachten, nu nog een Colombiaan en een échte Oostblokker.

Wheely 23 augustus 2021 om 12:19

Ik heb mijn Russische Rabo juichcape nog.

Derierre de la course 23 augustus 2021 om 13:57

Die was vooral erg zwijgzaam toch?

Michelangelo 23 augustus 2021 om 14:01

Ach, wielrennen is uiteindelijk niet veel anders dan voetbal. Volgens mij had een ploeg als Vitesse het meerdere malen gepresteerd om zonder 1 Nederlander op het veld wedstrijden te spelen in de NEDERLANDSE competitie.

Dus dan valt het bij deze geel-zwarten nog reuze mee.

DuMoullemAert 23 augustus 2021 om 14:37

Een Letse juichcape maakt het helemaal af. Vlag lijkt op die van Oostenrijk en hoeven ze dan geen Oostenrijker meer aan te trekken

Emergo 23 augustus 2021 om 16:07

@Michelangelo So what ??

goldone123 23 augustus 2021 om 12:19

Nog 2/3 renners

Petje 23 augustus 2021 om 12:34

En zijn ze met Dennis nog in onderhandeling over een psycholoog?

AnderJ 23 augustus 2021 om 12:43

Dus wie vormen nu ook al weer de Vlaamse kern van TJV? Ben je er met Van Aert, LaPorte, Van der Sande, Teunissen, Roosen, Van Hooydonck, Affini? Dan heb je denk ik nog Eenkhoorn. Van Aert heeft in ieder geval versterking gekregen aan de bovenkant, maar bij blessures kom je al snel uit bij jonkies zoals Dekker of Van Dijk. Of mis ik nog iemand (als Dumoulin al klassiekers rijdt, lijkt mij me toch meer voor het Waalse werk)?

Verweggistan 23 augustus 2021 om 12:49

Jos kun je daar ook inzetten.

harryjohan71 23 augustus 2021 om 12:56

@Anderj Dit jaar reden ze zonder Teunissen en met Laporte en Van der Sander er nu bij heb je al een heel ander team. Daarnaast zijn Affini, Dekker, Eenkhoorn en Kooij volgend jaar ook weer een jaar ouder en sterker. Bovendien rijdt Dumoulin volgend jaar misschien ook wel enkele klassiekers. Oftewel het team dat dit jaar de klassiekers reed, is niet te vergelijken met het team van volgend jaar. Ook al is er een blessure. Dit hadden ze dit jaar namelijk ook.

Wheely 23 augustus 2021 om 12:57

Tosh en Josh krijg je dan.

williams 23 augustus 2021 om 12:44

Dat wordt dus weer een seizoen alleen finales rijden voor WVA

Lendilonus 23 augustus 2021 om 13:08

Oneens, je ziet Teunissen dit jaar doordat hij eindelijk weer een periode fit is weer op zijn oude niveau en Laporte gaat ook zeker mee zijn in finales. Daarnaast ook twee jongens waarmee je kan spelen in de finale omdat ze het allebei in een sprint af kunnen maken.

Napoleon 23 augustus 2021 om 13:17

Inderdaad. Onbegrijpelijk dat ze zo’n Asgreen niet gehaald hebben.

Lalsacien 23 augustus 2021 om 14:00

@Williams Volgens mij was er zeker één finale(Gent Wevelgem) waarbij er een ploegmaat met hem meereed.
Je kunt beter weer een andere nickname aannemen.

AnderJ 23 augustus 2021 om 14:02

Komt weinig constructief over zo’n opmerking.

hartstikkebedankt 23 augustus 2021 om 14:05

Gelukkig zijn Stybar, Senechal, Colbrelli en Mohoric nog zonder contract voor 2022. Aardige renners om Van Aert mee te omringen.

Deel Koeper 23 augustus 2021 om 14:10

@Lalsacien

Hopelijk zorgen deze renners ervoor dat er binnenkort ook een 2e en misschien zelfs 3e voorbeeld kan gegeven worden van een koers waar Van Aert niet alleen zat in de finale, want die Gent-Wevelgem wordt dermate vaak aangehaald dat het eigenlijk nog meer opvalt dat het een anomalie was

Lalsacien 23 augustus 2021 om 14:13

@Deel Koeper ik reageer op de negatieve pessimistische en enigszins onjuiste ondertoon van Williams….

KnightBiker 23 augustus 2021 om 14:58

Van Hooydonck rijdt als knecht toch ook een prima seizoen. Het enige dat echte miste was een renner van het Kaliber Theunisse dit voorjaar (aangezien die in de lappenmand lag)
Ik ben het er wel mee eens dat er altijd een gelijkwaardig alternatief moet zijn als een renner als Theunisse uitvalt: Wout Van Aert is zo een garantie op succes dat goede ondersteuning altijd een prioriteit moet zijn, je kan het niet maken om WVA niet op volle oorlogssterkte in finales te krijgen.

Lalsacien 23 augustus 2021 om 17:42

@Knightbiker Theunisse was vooral goed in de bergen maar die heeft al héél lang niets meer laten zien…..

williams 23 augustus 2021 om 20:09

@lulsacien mijn nickname is mijn familienaam en is nog steeds dezelfde… is gewoon n vaststelling die ik doe.

Ronellenfitsch 23 augustus 2021 om 12:51

Die tekst van zeeman is wel een bevestiging van het beeld dat ze bij Cofidis een jaartje of 15 achterlopen qua alles …

djboven 23 augustus 2021 om 13:16

het is jammer dat jumbo steeds meer afhankelijk wordt van buitenlandse renners. Hopelijk keert Dumoulin definitief terug op niveau. Nu is het erg dun qua nederlandse troeven. persoonlijk word ik niet erg enthousiast van Roglic, WvA of die deense jongen. Leuk hoor maar de juichwaarde is 25% in vergelijking met Dumoulin of MvdP.

BoemBoemNick 23 augustus 2021 om 13:33

Dit snap ik echt niet. Persoonlijk interesseert het me geen kloot waar iemand vandaan komt. Als hij maar een beetje sympathiek is en goed in de groep past. Vind Roglic, samen met Freire en Mollema, de leipste renner die voor Rabo,Belkin,Jumbo heeft gereden. Er zijn nu eenmaal weinig goede (beschikbare) Nederlandse renners. En als je bij de beste 3 ploegen ter wereld wil horen en geen grijze muis wil zijn (zoals veel Franse ploegen) moet je een breder blikveld hanteren.

djboven 23 augustus 2021 om 13:56

Geesink is misschien wel de symphatiekste van het stel, hij moet zich helemaal wegcijferen voor Roglic, ik juich harder voor etappe door Geesink dan klassement voor Roglic. Zo ben ik op Olympische spelen ook voor NL ipv een deelnemer uit een ander land. Als het een enorme kl**’t is wordt het anders natuurlijk.

AnderJ 23 augustus 2021 om 13:59

@djboven: wie had je in gedachten om de klassiekerkern aan te vullen? MvdP is als bekend geen optie. De enige andere Nederlander waar ik aan zou denken zou Van Baarle zijn. Nog los van de vraag of die daar zin in heeft, ligt hij voor 2022 vast.

djboven 23 augustus 2021 om 14:03

Schelling, van baarle, eekhof

Lalsacien 23 augustus 2021 om 14:06

@BoemboemNick welkom op het forum. De Franse (grijze) ploegen hebben andere ambities dan die jij voor ogen hebt.

hartstikkebedankt 23 augustus 2021 om 14:07

Zo’n wat anonieme schooljongen uit Denemarken word ik ook niet echt blij van, maar hij fietst wel goed. En andersom rijden er ook Nederlandse renners voor andere ploegen die je daarom wellicht iets beter volgt.

AnderJ 23 augustus 2021 om 14:12

Eekhoff ligt – net als Van Baarle – vast voor 2022, Schelling tot en met 2023. Dat terwijl TJV ook zelf vond dat ze voor dit jaar al te weinig bijstand konden leveren aan WVA. Nog een jaar wachten (in de hoop op Eekhoff en Van Baarle) was dus geen optie. Ik zou verwachten dat Van Baarle de revue zal passeren als TJV volgend jaar nadenkt over het jaar daarop en wellicht Eekhoff ook, maar ook dan blijft het feit dat de opties beperkt zijn en bijv. Van Baarle relatief duur (zit namelijk voorlopig prima bij Ineos). De beste optie voor meer nederlandser bij TJV zit wat mij betreft dan ook niet bij transfers van andere teams, maar bij opleiden. Dat doet TJV al met hun opleidingsteam.

Murcia 23 augustus 2021 om 14:14

Voor een ploeg van het kaliber dat TJV nu is kan je eigenlijk alleen MVDP en van Baarle als echte aanwinsten zien die naast Nederlander ook nog wereldtop zijn of wereldsubtop. Als we het breder trekken passen ook Bauke en Poels daarbij. Maar bijna al deze jongens liggen vast en met Poels is gesproken maar is het er niet van gekomen, dan komt het neer op de vraag wat voor ploeg je wilt zijn: Een volledig Nederlandse ploeg die dan qua niveau een stap of zes achteruit doet of een ploeg die nog steeds voor de helft uit Nederlanders bestaat, talent van eigen bodem opleidt maar wel aan de wereldtop wil meedoen en een paar supertoppers in het wielrennen heeft.
Voor mij is de keuze dan niet moeilijk.

djboven 23 augustus 2021 om 14:18

Geen moeite met ambitie, wel met verleggen NL identiteit en wegcijferen van NL klasbakken. Maar ik zal wel te NL denken

AnderJ 23 augustus 2021 om 14:52

@djboven: het punt dat hierboven wordt gemaakt, maar waar je wat mij betreft niet op reageert, is dat je opmerking over gebrek aan Nederlandse identiteit en wegcijferen van Nederlandse klasbakken wensdenken is. Er zijn op dit moment geen reële Nederlandse versterkingen. Niet voor de klassiekerkern (Van Baarle, Eekhoff, Schelling, Mollema, MvdP liggen allemaal vast en van een deel is maar zeer de vraag of ze vervolgens wel zouden willen) en ook niet voor klassementskerm (zie: Van Baarle, Mollema. Poels is mee gesproken, maar is niet gebeurd. Ook Kelderman ligt voorlopig vast).

Het probleem zit hem dan ook niet in het transfer beleid, maar in de opleiding van jongeren. Toen Rabobank wegviel, viel ook de Rabobank Development weg en Rabo’s investering in de breedtesport. TJV heeft weer een opleidingsteam. Ook in de breedte zeggen ze zich te willen weren. Dat zullen we moeten zien, maar je kan toch moeilijk zeggen dat TJV met hun opleidingsteam niet investeert in hun NL identiteit.

YogiBear 23 augustus 2021 om 15:01

@djboven Het gevolg van internationalisering. Zie je ook bij DQS waar ze juichen voor een Fransman, een Portugees of een Nederlander, Ineos, UAE of DSM (één Duitse en één Nederlandse ovewinning). Een ploeg als Movistar is wellicht een duidelijke uitzondering.

KnightBiker 23 augustus 2021 om 15:15

Alsof alles maar bij Jumbo moet rijden: Schelling, Eeckhof, Bol etc maak je er niet gelukkiger mee als ze mee in het gareel moeten om WVA of Groenewegen in stelling te moeten brengen.
Nederlander zijn betekent niet dat je in het plaatje past van de ambitie van de ploeg, bovendien hebben ze met Visma nog een belangrijke internationale subsponsor die wellicht graag wat internationale inbreng wil zien. (Vooral wat Scandinavische renners denk ik)
(Persoonlijk vind ik de meeste Nederlandse renners wel sympathiek, maar dat is omdat ik ze ze snap en versta, dat is een gevolg van het Nederlander zijn maar niet de reden dat ik voor Nederlandse renners an sich ben: dat Uber nationalistische gedoe, daar moeten we toch maar eens vanaf denk ik zo…)

Chasse_patate 23 augustus 2021 om 15:16

@DJ jou kunnen we dus ook niet serieus nemen. Zoals je naam al aangeeft zal je ergens als een DJ op een zolderkamer zitten om een beetje achter je laptop af te geven op JV op een nieuwsartikel op WF.

Maar het meeste stoor ik me toch dat je de naam van Vingegaard niet weet en dat je Gesink met dubbel ee schrijft. Dat geeft wel aan dat je een echte JV supporter bent. Dus als je dat niet bent, maak je dan ook niet druk over wie er rijden.

Het team van JV bestaat nog steeds voor meer dan de helft uit NL renners en er komen er in de toekomst vanuit de jeugd nog meer bij. Maar wat maakt het uit uit welk land de renners komen. Je supportert toch een team?

Persoonlijk baal ik ook als Jakobsen wint. Want hij rijdt voor DQS en ik heb een bloedgroep aan dat team. Ja het is een Nederlander. Maar ik kan niet voor hem supporteren.

In de klassiekers zie ik ook liever WVA winnen dan MVDP. Puur omdat ik WEL een fan ben van JV.

platteprijs 23 augustus 2021 om 15:39

Ik snap DJboven wel. Het vergelijk met een voetbalclub vind ik niet opgaan. Of Roglic of Pogacar wint, interesseert me het gele shirt van Roglic helemaal niet. Dan kies ik voor wie er de mooiste wedstrijd van maakt. Jakobsen versus Philipsen, dan supporter ik altijd voor Jakobsen.

Wheely 23 augustus 2021 om 15:56

Noem mij 1 topteam wat geen vreemdelingenlegioen is.

Derierre de la course 23 augustus 2021 om 23:11

@allen: Wat ben ik blij dat de balans van voor- en tegenstanders m.b.t. dit onderwerp weer terug is. Doet me echt goed en maakt die forum zoveel leuker.
Hou het een beetje netjes en respectvol. Ik kijk uit naar de discussies komende tijd.

Murcia 23 augustus 2021 om 13:35

Versterkingen die passen bij de status van de ploeg, Laporte is een renner die naast een sprint ook een puike tijdrit kan rijden en goed bergop uit de voeten kan. Leek mij bij Cofidis aan zijn plafond te zitten en heeft het lef om buiten het veilige Franse nest te koersen. Ideale man voor Wout in het kasseien klimwerk en een renner die zelf kan winnen. Tosh had al een goed voorjaar en dit najaar volgden weer prestaties. Kan ook verschillende taken binnen de ploeg vervullen maar zal zijn prioriteit hebben als helper voor Wout in het voorjaar.

Wheely 23 augustus 2021 om 13:44

Nu nog een klimknecht, ik weet dat ze dungezaaid zijn maar bij UAE, Bahrain, Movistar en Ineos rijden ze wel in overtal komend seizoen als het bergop gaat verwacht ik.

Murcia 23 augustus 2021 om 13:50

@Wheely
Mocht zoals verwacht Rohan komen dan heb je al een dijk van een klimknecht te pakken. Verder denk ik dat Harper kan doorgroeien en de jonge Leemreize is ook nog niet uitgeleerd. Met de al aanwezige jongens kun je bergop al een knappe ondersteuning van een ploeg rond Primoz, Jonas en eventueel Tom neerzetten.

Massimo Bataille 23 augustus 2021 om 14:33

Alsof ze nu zoveel klimkracht tekort komen?
Met Roglic hebben ze de (tweede) beste klimmer ter wereld.
Kuss, Vingegaard, Foss en Bennett behoren ook tot de absolute top.
Kruiswijk en Dumoulin lijken ook terug op niveau te komen ( en horen dan ook tot de top). En met een Oomen, Bouwman, Gesink, Tolhoek en Harper heb je ook wel nog mannen die wat kunnen klimmen.
Als je dan Bennett voor Dennis wisselt, zit je nog altijd uitstekend

Chasse_patate 23 augustus 2021 om 15:20

Tolhoek gaat ook weg Massimo.

Ik zou dan voor Mohoric, Cattaneo, Masnada of Honore gaan.

Wheely 23 augustus 2021 om 15:41

Dennis is zeker een top aanwinst maar wat mij betreft eerder een type Van Baarle als het op klimmen aankomt, hij kan zeker de boel choken maar ik doelde meer op een type Kuss/Poels. Ze kunnen nu zeker in 1 ronde (de Tour) een killerteam opstellen maar als ze even dominant willen zijn in de andere rondes mag er nog wel een echte pure klimgeit bij van mij.

Franco Ballerini 23 augustus 2021 om 13:45

Geen onaardige aanwinsten. Nederlandse renners van niveau en einde contract zijn er nauwelijks. Aangezien het hier duidelijk gaat om renners ter versterking voor de klassiekers had ik liever een renner van het kaliber Stybar of Moscon (volgens mij ook beiden einde contract) zien komen, maar ik realiseer me dat daar een ander prijskaartje aanhangt.

Adorni 23 augustus 2021 om 14:03

Stybar is 36, Lefevre geeft maar 1jarige contracten aan oudere renners, zijn prijs zal wel meevallen.
Maar ik vind Laporte interessanter dan Stybar. Een Stybar op retour halen zou kunnen uitdraaien als Terpstra

hartstikkebedankt 23 augustus 2021 om 14:08

Moscon hangt ook niet echt een aura van betrouwbaarheid om heen. Zowel in als buiten de koers. Mits in vorm een erg goede renner, maar ik twijfel ook of hij zich nog echt op de klassiekers richt / zou moeten richten.

Franco Ballerini 23 augustus 2021 om 14:17

Ok, ik dacht dat Stybar iets jonger was. Om dan maar bij QS te blijven: Davide Ballerini is volgens mij ook nog vrij? Maar die zal ook wel aan de prijs zijn…

YogiBear 23 augustus 2021 om 15:05

Met Ballerini en Honoré heb je volgens mij bij DQS wel de twee meest interessante renners zitten qua versterking. Zal ook wel een prijskaartje aan hangen.

jv88 23 augustus 2021 om 14:13

Toch een prachtige aanwinst Laporte. Zijn weinig betere te halen die zelf niet DE kopman willen zijn denk ik. Tosh ool prima voor erbij in de klassiekers. Als dan Dennis nog komt gaan ze er toch sterk op vooruit denk ik tov dit seizoen!

Massimo Bataille 23 augustus 2021 om 15:02

Ik hoop het mis te hebben, maar ik zie in Laporte niet een knecht voor Van Aert.
Het is een uitstekende aanwinst om een tweede kopman te hebben in de koersen waar Van Aert niet rijdt.
Maar in de klassiekers waar Van Aert start zie ik in de ‘afwachtende’ sprinter Laporte geen man die een gat zal toerijden op de eerste Quickstep aanvaller.

Van der sande zie ook eerder als een uitstekende aanwinst voor de sprinttrein, maar iets minder voor de klassiekers.

Ik denk dat het voor WVA zowiezo hopen zal zijn op een goeie Teunissen en kijken welke stappen Van Hooydonck, Affini en Kooij/Dekker kunnen zetten.

KimJungPoels 23 augustus 2021 om 15:59

@massimo bataille

Die koersen in het voorjaar, ook de grote, zijn soms toch wel hele bijzondere koersen. Je hebt er wel eens mannen nodig die een situatie voor je kunnen herstellen. Maar veel vaker nog is is het belangrijk dat je niet in de situatie komt waarin je de ploeg bent die moet herstellen.

In die zin denk ik dat je met Laporte en Teunissen straks twee mannen hebt die daarbij kunnen helpen. Mocht je onverhoopt in de situatie zitten dat Wout niet mee is vooraan, dan is er een kans dat je Teunissen en/of Laporte vooraan hebt, en dat je daarmee kunt spelen. (Al dan niet door ze bijvoorbeeld vooruit gestuurd te hebben)

De druk komt dan niet meteen bij Jumbo te liggen. Dat is waar Quickstep zo vaak van geprofiteerd heeft, en dat is de stap die Jumbo nog moest zetten. De absolute kopman die hebben ze al, maar als die even niet mee is was je gelijk de ploeg die alles op zijn schouders moest nemen. Met Laporte en de straks weer fitte Teunissen kan dat vaker zo zijn dat dat niet hoeft.

En moet het toch, dan heb je er twee mannen bij die mee kunnen zitten in de finale, al is het maar eens een goede overname hier en daar.

Chris 23 augustus 2021 om 15:27

Wie gaan er geslachtofferd worden voor de klassiekers?
wout
Mike
Nathan
Christoph
Tosh
Lijken mij zeker.
Dan heb je nog

Van Emden, die dit voorjaar een van de sterkste was en die klemmetjes nog mee kon
Eenkhoorn
Roosen
Dekker
Affini

Massimo Bataille 23 augustus 2021 om 15:36

Niet alle wedstrijden zullen met dezelfde kern gereden worden. En jammergenoeg zal er ook wel altijd 1 (of meerdere) renners geblesseerd zijn.
Ik zie Dekker en in mindere mate Laporte ook wel ander programma hebben dan Van Aert.

Van der Sande is ook geen ‘vlaamse’ coureur. Heeft nog nooit Roubaix gereden, 1x E3 en Gent-Wevelgem en 2x Ronde v.Vl. Zal eerder gebruikt worden bij de heuvelklassiekers.

Vrijhoef 23 augustus 2021 om 16:48

Goede versterkingen en wat ik heb begrepen komt er sowieso nog een Nederlandse renner bij. Martijn Tusveld zou ik een goede keuze vinden

Headlines

Materiaalzone

Populair