NTT-teambaas Riis over sponsorproblemen: “Ik heb dit eerder meegemaakt”

NTT-teambaas Riis over sponsorproblemen: “Ik heb dit eerder meegemaakt”

foto: Cor Vos

vrijdag 11 september 2020 om 09:27

Het is nog maar de vraag of NTT Pro Cycling volgend jaar deel uitmaakt van het WorldTour-peloton. WielerFlits wist eerder al te melden dat de Zuid-Afrikaanse formatie nog altijd geen sponsor voor 2021 heeft. Teammanager Bjarne Riis blijft echter optimistisch. “Ik heb dit eerder meegemaakt.”

Bjarne Riis is sinds dit jaar als teammanager verbonden aan de ploeg. Aan hem en teambaas Douglas Ryder – die met zijn bedrijf Ryder Cycling de WorldTour-licentie in handen heeft – de opdracht om een nieuwe titelsponsor voor komend seizoen te vinden. Het contract met NTT loopt af en op dit moment is de kans dat de naamsponsor niet verlengt, meer dan reëel.

“We hopen snel nieuws te hebben”
Bronnen bevestigen ons dat de Zuid-Afrikaanse formatie nog altijd op zoek is naar een sponsor voor 2021. Riis lijkt zich echter nog geen zorgen te maken. “Ik heb er vertrouwen in”, zo vertelt hij aan Het Nieuwsblad. “Maar het is geen rocket science. Deze situatie is niet optimaal. We hopen snel nieuws te hebben”, aldus de Tourwinnaar van 1996.

Op dit moment herbergt de selectie van NTT amper vijf renners die ook komend jaar nog een contract bij de ploeg hebben. Dat zijn Domenico Pozzovivo, Victor Campenaerts en neoprofs Samuele Battistella (de U23 wereldkampioen van Yorkshire), Matteo Sobrero en Dylan Sunderland. De rest heeft een aflopend contract.

Solliciteren 
De Deense dakramenfabrikant Velux was begin mei in beeld om als nieuwe titelsponsor op te treden, maar daar is vandaag geen sprake meer van. De gesprekken met NTT lopen nog, maar naar verluidt gaat dat moeizaam. Douglas Ryder hoopt in elk geval op een snelle doorbraak. Steeds meer renners solliciteren ondertussen bij andere teams.

Dit artikel delen:

10 Reacties

lander luypaert 11 september 2020 om 09:32

” Steeds meer renners solliciteren bij andere teams” Het is dan nog de vraag welke teams renners willen of kunnen gebruiken van NTT.

Myp 11 september 2020 om 11:30

Dat is toch het kenmerk van solliciteren, dat je vooraf niet weet of ze je willen. Het alternatief niks doen en afwachten lijkt me niet verstandig

Harm Zijlstra 11 september 2020 om 09:51

Half september, nog geen sponsor en slechts vijf renners met een doorlopend contract. Het lijkt me moeilijk om dan optimistisch te blijven.

Bruine Koersbroek 11 september 2020 om 09:54

60% kans dat Riis nog ergens een excentrieke Russische miljardair vindt..

Michelangelo 11 september 2020 om 09:54

Het zou jammer zijn als deze ploeg zou verdwijnen.

Ik blijf het ergens bijzonder vinden dan het zo lastig is om sponsors te vinden in de wielersport. Het is verhouding veel goedkoper dan het sponsoren van een voetbalploeg, en het team krijgt ook nog eens jouw naam.

Wie weet wie de sponsor is van pakweg Sevilla, Valencia, Atletico Madrid, AC Milan, Napoli, Arsenal of Borussia Dortmund? Kijk hoeveel van deze je weet… zijn allemaal topclubs in Europa.

Dus zeker als je naamsbekendheid nastreeft dan is wielrennen volgens mij een perfect uithangbord. Maar wie weet spelen er bij voetbal nog een hoop andere dingen mee (zoals skyboxen, geld witwassen, etc.)…

Myp 11 september 2020 om 11:28

Zeker spelen er bij voetbal andere dingen mee, zoals bijvoorbeeld het bereik. Dat is veel groter dan bij wielrennen ondanks de naamspinsoring.

Bern Ardello 11 september 2020 om 09:58

Gemiddeld keken er in Nederland meer dan 700.000 mensen dagelijks naar de Tour, gedurende de eerste week. Dat is een ongekend bereik als je ook nog eens vol in beeld kan rijden met je bedrijfsnaam. Nu zijn de kijkcijfers overal verschillend, maar ik zou het wel weten als Nederlands bedrijf.

Wheely 11 september 2020 om 11:13

De prestaties van de ploeg wegen ook mee uiteraard, ze hebben ook geen kandidaat Tourwinnaar in hun gelederen zoals met Contador destijds of een boegbeeld als Sagan of MvdP. Ik zou niet weten waarom je als sponsor voor deze ploeg zou kiezen tenzij je gecharmeerd bent van Riis.

Het goede doel wat aan deze ploeg verbonden is zou de enige reden zijn om dit op te pakken maar dat kan evengoed door een andere ploeg geadopteerd worden.

Polleke 11 september 2020 om 12:42

Riis zal eerder een remmende factor zijn in deze, hij is er alleen tussen gekomen met de belofte dat hij een sponsor zou aanbrengen…met de uitgestelde Deense Tourstart is die sponsor ook gaan twijfelen uiteraard…

FritsvanHoefelen 11 september 2020 om 13:12

Van het sympathieke van deze ploeg is niet veel meer over hè?

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair