NTT-ploegleider: “Wel honderd renners namen contact met ons op”

maandag 23 november 2020 om 13:37
NTT-ploegleider: “Wel honderd renners namen contact met ons op”

Ter illustratie - foto: Cor Vos

Sinds bekend werd dat NTT Pro Cycling verdergaat als Qhubeka ASSOS, namen zo’n honderd renners contact op met de ploeg van manager Douglas Ryder om te praten over een contract.

De ploegleiding is momenteel druk bezig het team voor 2021 samen te stellen. “Elke dag vinken we een aantal vakjes af, maar in principe komt er nooit een eind aan want het proces is almaar in beweging”, liet ploegleider Lars Michaelsen weten aan Cyclingnews. “De voorbije weken waren echter druk. Veel managers namen contact op met mij en Douglas Ryder. Ik heb een lijst met zo’n honderd namen die deel willen uitmaken van het team.”

“We proberen nu de juiste compositie te maken en zeker te stellen dat we voldoende diepgang en genoeg ervaren renners voor de grote ronden hebben. Tegelijk willen we ook competitief zijn in de kassei- of de Ardennenklassiekers. En natuurlijk willen we in de grote ronden een sprinter, van wie we weten dat hij kan presteren. Alles wordt echter nu beperkt door het het tijdstip in het seizoen en het budget, dat niet is wat het is geweest”, aldus Michaelsen.

Mark Cavendish
De ploeg zag al een hele ris renners vertrekken, onder wie Michael Valgren, Ben O’Connor en Ben King. Onder anderen Fabio Aru wordt aan de ploeg gelinkt, terwijl gesprekken worden gevoerd met EF-renner Simon Clarke. Op de vraag of Mark Cavendish mogelijk terugkeert bij het team, zei Michaelsen: “Ik kan daar geen commentaar op geven.” Dat Giacomo Nizzolo bijtekent moet nog officieel bekendgemaakt worden, maar de verwachting is dat de Italiaan blijft.

Victor Campenaerts, Michael Gogl, Domenico Pozzovivo, Andreas Stokbro, Dylan Sunderland en Max Walscheid kregen allemaal een nieuw contract tot eind 2022. Ook aan Nic Dlamini, Reinardt Janse van Rensburg en Jay Thomson is een nieuwe verbintenis aangeboden en naar verwachting blijven ook zij bij de ploeg. Het team is nog altijd op zoek naar renners en mikt uiteindelijk op een selectie van 27 à 28 renners voor volgend seizoen.

Dit artikel delen:

20 Reacties

Murcia 23 november 2020 om 13:41

Cavendish terug? Doug is gek geworden of neemt Mark een zak geld mee om te blijven koersen. Wisniowski lijkt overigens de stap naar de ploeg te gaan maken volgens poolse bronnen. Nog een renner waarvan de kwaliteit alleen bij Patrick te zien was.

jappe666 23 november 2020 om 13:49

Ik hoop dat ze met die sprinter dan op een verlenging van Nizzolo doelen, want anders wordt het geen sinecure. Van buitenaf zie ik enkel nog Molano, Raim, Ventoso, Bole en Cavendish als vrij en (ooit) redelijk snel geweest.

Cochise 23 november 2020 om 13:54

Bole snel?

Vinyakke 23 november 2020 om 13:54

Het is nizzolo of niet meer meespelen in de sprints vrees ik. Als het budget minder is zullen de betere vrije renners ook wel niet meer haalbaar zijn. Blijven over de afdankertjes van andere ploegen. Het wordt een overgangsjaar, dat is nu wel heel duidelijk.

Maillot à Pois 23 november 2020 om 14:13

Minali.
Al lijkt hij zelf een van de enigen die nog overtuigd is dat er nog een topsprinter in hem verscholen zit.

jappe666 23 november 2020 om 15:14

@Cochise: In ver vervlogen tijden won Bole nog wel eens een massasprint in een matig deelnemersveld.

allieballie 23 november 2020 om 13:59

”De ploeg zag al een hele riis renners vertrekken”

Scott Sunderland 23 november 2020 om 14:00

Hij wil geen commentaar geven op een eventuele terugkeer van Cavendish ? Dat betekent waarschijnlijk dat ze wel met hem in gesprek zijn. Opvallend.

Vinyakke 23 november 2020 om 14:03

Zonder budget zijn onder meer volgende renners misschien nog interessant: polanc, mc Carthy, Prades, van keirsbulck, de vreese, vermote, Claeys, raim, power, armee, vd Hoorn & barta. Best wel veel Belgen.
Mader zou ik zeker proberen te houden.

Dario Koelkast 23 november 2020 om 14:06

vd Hoorn gaat bij Beat rijden.

lander luypaert 23 november 2020 om 14:51

Polanc heeft al bijgetekend.

AWestie 23 november 2020 om 14:03

Wedje dat BJ Lindeman straks in Zuid-Afrikaanse dienst is

Wheely 23 november 2020 om 14:29

Klinkt wel als Zuid-Afrikaanse wijnboer. Hopelijk een goed jaar.

kelderfan 23 november 2020 om 14:12

Ja AWestie, die staat ook op ’t lijstje van 100. Maar wel opvalllend, dat er nog maar 69 renners staan vermeld met zonder contract.

SolitaryShell 23 november 2020 om 15:34

Dat zijn alleen de WT-renners die contractloos zijn.

Shinzawai 23 november 2020 om 14:18

Het zou beter zijn om met 16 World Tour ploegen verder te gaan: Qhubeka, Cofidis en Circus hebben onvoldoende niveau om alle WT-koersen fatsoenlijk te bemannen.

Groetjesaandevoetjes 23 november 2020 om 14:45

Inderdaad, zou het spannender maken voor de wildcards ook. Maar sponsoren willen toch liever de garantie op het rijden van de Tour ipv het laten afhangen van de prestaties van een Pro Team.

Sagan=hulk 23 november 2020 om 14:40

11 renners die blijven: Victor Campenaerts, Michael Gogl, Domenico Pozzovivo, Andreas Stokbro, Dylan Sunderland, Max Walscheid, Nic Dlamini, Reinardt Janse van Rensburg, Jay Thompson, Carlos Barbero, Giacomo Nizzolo.

Enrico Gasparotto, Danilo Wyss, Dimitri Claeys, Lukas Wisniowski, Mark Cavendish, Fabio Aru, Simon Clarke, Kilian Frankiny, Julien Vermote, Guillaume Van Keirsbulck, Laurens De Vreese, Reto Hollenstein + 4 man uit hun continental team.

Zo iets zal het worden denk ik.

KennyKlimmen 23 november 2020 om 15:17

Ik kon het proberen, toch?

re-cycle 23 november 2020 om 15:23

nu Riis weg is, willen ze er allemaal rijden.

Headlines

Materiaalzone

Populair