Moreno Hofland rekent niet op WK-selectie

Moreno Hofland rekent niet op WK-selectie

foto: Sirotti

zondag 14 augustus 2016 om 16:50

In oktober vindt in Doha (Qatar) het WK wielrennen plaats op een biljartvlak parcours. Voer voor de sprinters, dus. Spurter Moreno Hofland gaat er niet vanuit dat hij daarbij gaat zijn. Met Danny van Poppel, Dylan Groenewegen en Wouter Wippert is de concurrentie groot.

‘Eén keer contact gehad met de bondscoach’
Hofland doet die uitspraken in de Arctic Race of Norway, waar hij Wieler Revue te woord stond. “Ik denk niet echt aan het wereldkampioenschap, nee. Ik heb in het voorjaar één keer contact gehad met bondscoach Johan Lammerts, maar ik heb niet zo’n heel goed voorjaar achter de rug. Ik heb gereden in Qatar in het voorjaar (de tweede rit ging over het WK-parcours, red.). Het is een wedstrijd voor pure snelheidsduivels, dus je moet die dag echt goed zijn. Ik verwacht geen uitnodiging voor het WK”, aldus Hofland. De renner uit Roosendaal is in het bezit van een aflopend contract, maar WielerFlits weet dat zijn huidige ploeg LottoNL-Jumbo graag met hem door wil.

[poll id=”299″]

Dit artikel delen:

36 Reacties

RaketVuist 14 augustus 2016 om 17:01

Niet meenemen die gast. Kan het sowieso niet afmaken, en je kunt hem ook niet in een trein zetten, want wringen kan hij ook niet. Ik zou de mannen van Giant meenemen die ook Kittel telkens naar overwinningen hebben geholpen.

AWestie 14 augustus 2016 om 17:02

Als LTJ graag met hem door wilt is Lobato vast gehaald als nieuweling ten faveure van Van Asbroeck. Benieuwd waar die strand met einde contract.

Quintenri 14 augustus 2016 om 17:03

Hoe kan je nu zo ongemotiveerd rondrijden?

horsm 14 augustus 2016 om 17:07

ok, maar een wk is toch elke keer weer een hardere wedstrijd dan voorspeld, dus de kans is ook groot dat het een sprint met een kleinere (zeg: 25 man) groep wordt. Dus het gaat niet alleen om snelheid maar ook om taaiheid. En ik zou toch gewoon zowel van poppel, groenewegen en hofland meenemen en kijken hie de wedstrijd loopt. Hofland kan ook mee in ontsnappingen (zoals tijdens het NK), omdat hij al snel de snelste van ern kopgroep is.

horsm 14 augustus 2016 om 17:08

@Quintenri, hij is toch niet ongemotiveerd? Hij zegt niet dat hij niet wilt.

alsjewint 14 augustus 2016 om 17:34

Het lijkt er een beetje op dat hij bang is om teleurgesteld te worden. Daarom maar niet rekenen op een selectie, dan kan het ook niet tegenvallen. Zou toch mooi zijn als hij weer eens een koers wint en zijn vertrouwen kan opkrikken. Hij is echt wel beter dan hij op dit moment laat zien.

batchieboy 14 augustus 2016 om 17:35

Ik zou wippert niet meenemen en Hofland van Poppel en groenewegen wel.

TykkeThor 14 augustus 2016 om 17:42

@Quintenri
Waar slaat dat op?

Quintenri 14 augustus 2016 om 18:44

@ThykkeThor en horsm:
Als je als Nederlandse renner, wetende dat je toch wel zeker bij de 8 beste sprinters hoort van je land, niet eens rekent op een WK-selectie op een biljartvlak parcours en er dus niet op focust, dan ben je toch wel ongemotiveerd? Dat wil dus ook zeggen dat hij niet piekt naar die periode, niet traint op snelheid en kracht… En als je dan toch geselecteerd wordt, sta je daar met je mond vol tanden en presteer je waarschijnlijk niet naar behoren. Ik zou gewoon verwachten dat je, zeker als nog jonge renner, alles op alles zet om geselecteerd te worden en dat je wil vechten om je land te verdedigen op het WK…

Cyclejo Schwanen 14 augustus 2016 om 18:51

Ik zou met Groenewegen, Hofland, beide van Poppeltjes en de Giant trein richting WK gaan. Eventueel aanvullen met van Baarle en Ligthart mits ze in dienst van willen rijden.

DeGroteMolen 14 augustus 2016 om 18:58

Van Poppels, Groenewegen en Wippert aangevuld met wat Giant heren en wellicht Boom als kaptein.

F4L 14 augustus 2016 om 19:09

Terpstra zou ik ook meenemen, kan redelijk sprinten (helemaal na een zware wedstrijd) en kan ook prima gebruikt worden om gaten dicht te rijden in de finale.

Lammestakker 14 augustus 2016 om 19:18

Alle sprinter mee, daar je trein van bouwen en groenewegen uitspelen, aapenondedue zo moeilijk is het toch niet

RikkyG 14 augustus 2016 om 19:25

Terpstra, Boom, Dumoulin,
Groenewegen, Roosen, De Kort,
Van Poppel, Van Poppel & Curvers

Haanaf 14 augustus 2016 om 19:29

Zou Lammerts dan kiezen voor een selectie die is afgestemd op een pelotonssprint?

Hij zou ook kunnen kiezen voor een selectie die juist gaat voor een ontsnapping en een aanvallende koers.

Laatste man 14 augustus 2016 om 19:30

Boom gaat niet.

Turtlehead 14 augustus 2016 om 19:55

@Haanaf: ik hoop voor duidelijkheid, dus het eerste. Niet dat ‘de koers hard maken en vrijbuiteren, want Nikki Terpstra is mijn vriend-verhaal van Van Vliet.
Dus Groenewegen en Van Poppel als beschermde mannen, De Kort, Roossen, Schinkeldam, Curvers, broertje Van Poppel, Van Emden, dat soort mannen.
Met overigens Terpstra als superknecht zeker ook.

vlek 14 augustus 2016 om 20:02

Eens! Van Baarle zou ik daar nog wel bij zetten.

DrJ 14 augustus 2016 om 20:10

Sinkeldam en De Kort , Curvers, Poppel x2, Groenewegen, Wippert, Emden, Terpstra,

krypton 14 augustus 2016 om 20:15

@Turtlehead
Dan rijd je natuurlijk wel voor maximaal plek 7 ofzo he… Onze sprinters zijn bij lange na niet goed genoeg om Duitsland (Greipel/Kittel), Groot-Brittannië (Cavendish), Frankrijk (Bouhanni/Coquard), Italië (Viviani), Noorwegen (Kristoff), Slowakije (Sagan) te verslaan natuurlijk. Dan heeft ‘vriend van Leo van Vliet’ Nikki Terpstra misschien wel een grotere kans op eremetaal als hij een hele goede dag heeft…

Haanaf 14 augustus 2016 om 20:21

@ Turtlehead:
Maar is het realistisch om te verwachten dat iemand als Groenewegen ooit kunnen winnen van Cavendish, Greipel, Kittel, Nizzolo, Coquard, Swift, Sagan, Kristoff, etc.?

polke 14 augustus 2016 om 20:32

Janjanssen 1 op 100 ja

Janjanssen98765 14 augustus 2016 om 20:37

@polke

Eerste jaar op dit niveau en hij heeft er al redelijk wat grote namen opgelegd.
Net alsof al die andere er gelijk stonden.
Groenewegen heeft gewoon een goed jaar en maakt nog steeds progressie, net doen alsof het een derderangs sprinter is zoals hanaaf doet, slaat nergens op.

Lammestakker 14 augustus 2016 om 20:57

Het grote voordeel is dat ze niet de favoriet zijn. Groenewegen en van poppel met een trein. Terpstra voor een groepje. Kan hij zijn benen stil houden. Sprinttrein mag nooit op kop komen tot de allerlaatste km