Lefevere over transfergerucht rond Sagan: “Ik wil geen team in mijn team”

dinsdag 18 mei 2021 om 16:09
Lefevere over transfergerucht rond Sagan: “Ik wil geen team in mijn team”

foto: Cor Vos

Patrick Lefevere heeft gereageerd op een gerucht dat Peter Sagan op weg zou zijn naar Deceuninck-Quick-Step. De Belgische ploeg zou volgens La Gazzetta dello Sport, mede dankzij Specialized, acht miljoen euro klaar hebben liggen om Sagan te contracteren. “Ik weet vaak zelf niet eens waar journalisten de geruchten vandaan halen”, vertelde Lefevere op een online persmoment.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Peter Sagan en Wout van Aert. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

“Ze hebben het over cijfers en salarissen waar ik zelf geen weet van heb. Het is niet dat ik hier een lade opentrek en opeens een paar miljoen euro vind”, gaat de ploegmanager van Deceuninck-Quick-Step verder. Sagan loopt bij BORA-hansgrohe uit zijn contract. Beide partijen zijn nog wel met elkaar in gesprek, maar mogelijk vertrekt de Slowaak.

‘Altijd plaats voor goede renners’
Sagan zou wel passen bij zijn team, denkt Lefevere. “Bij Deceuninck-Quick-Step is altijd plaats voor goede renners. Ook hebben we bewezen dat we oude kampioenen nog een hoop kunnen laten winnen, kijk naar Philippe Gilbert of Mark Cavendish”, geeft hij aan.

Volgens La Gazzetta komt bij een overeenkomst met Sagan meer kijken dan alleen de drievoudig wereldkampioen zelf. Ook broer Juraj, Daniel Oss, Maciej Bodnar, een masseur, een persvoorlichter en een mechanieker zouden volgen. “Maar, ik wil geen team in mijn team”, zegt Lefevere. “Ik snap dat iemand als Sagan een paar mensen uit zijn eigen staf mee zou willen nemen, maar ik wil geen apart team binnen mijn team.”

Lefevere had op de rustdag van de Giro d’Italia ook goed nieuws te melden. Sponsor Quick-Step Floors blijft namelijk tot 2027 verbonden aan de ploeg.

Dit artikel delen:

36 Reacties

pirazzi 18 mei 2021 om 16:12

Dit voorspelde ik al in het artikel over het vertrek van Sam Bennett.

Gilberto 18 mei 2021 om 20:15

Knap van u

Murcia 18 mei 2021 om 16:22

Sagan heeft altijd nog de uitwijkmogelijkheid naar Movistar, ook daar Specialized als sponsor. Maar natuurlijk wil Patrick hem graag inlijven, dan neem je zijn broer die eigenlijk niet in de World Tour hoort en de oude Bodnar maar op de koop toe. Oss is nog steeds dik in orde. De persvoorlichter komt dan net als mekanieker in dienst van Specialized en het probleem is opgelost. Een extra masseur zal de boel ook niet doen klappen.

Yeez 18 mei 2021 om 16:26

Movistar rijdt op canyon toch?

Murcia 18 mei 2021 om 16:33

@Yeez
Je hebt helemaal gelijk, ik koppelde de geruchten over Movistar en Sagan die er ook circuleren aan Specialized, en de Movistar jongens rijden inderdaad op Canyon.

AWestie 18 mei 2021 om 16:44

Canyon zou dan juist weer uitvlucht nemen naar Bora-Hansgrohe en zo zou het cirkeltje rond zijn.

Pietspeed 18 mei 2021 om 18:13

Die ‘ouwe’ is ook nog dik in orde. Beetje meer respect voor de oudjes Murcia:-)

Turtlehead 18 mei 2021 om 16:46

Nou, tussen de regels door lezend weet je genoeg: die is er druk mee bezig. Hij hoeft immers zelf niet al dat geld op te hoesten. En Flipje heeft ook zo zijn eigen mensen, waarom Sagan ook niet een paar?

Het belangrijkste tegenargument (‘ik heb al een dergelijke renner in mijn team’) hoor ik hem niet geven namelijk.

Gebruikersnaam 18 mei 2021 om 17:19

Alaphilippe heeft zijn entourage, maar die lijken verder wel geïntegreerd binnen de hele “wolfpack” act van het team.

Misschien heeft Sagan een andere reputatie en vreest men dat die op een eigen eilandje zal blijven zitten.

reusjen 18 mei 2021 om 16:51

Als Specialized het betaald hoeft hij helemaal geen lade met geld open te trekken natuurlijk, dus dat is opgelost. Het argument van geen team in zijn team lijkt me ook niet helemaal gegrond, of zijn er signalen dat dat bij Bora het geval is?

Ik wist trouwens niet dat 1 rit in de ronde van Turkije je een veelwinnaar maakt.

TheBFG 18 mei 2021 om 17:34

Het waren dan ook 4 ritten (2, 3, 4 & 8)

reusjen 18 mei 2021 om 19:01

Je hebt helemaal gelijk, het punt blijft hetzelfde.

LB108 18 mei 2021 om 17:04

Nu ja als Patrick Bennett, Cavagna, Ballerini, Almeida, … verliest, kan hij die hele groep goed gebruiken..kunnen ze gewoon de groep gaan wisselen

Melkzuur 18 mei 2021 om 17:07

Zouden Cavagna en Ballerini ook vertrekken?

LB108 18 mei 2021 om 17:05

Ik denk dat zijn broer net nog meer kan betekenen voor zo een ploeg dan bv. een Bodnar..

ronddraaien 18 mei 2021 om 17:05

Sagan achter Morkov en hij wint weer 15 wedstrijden per jaar.

Glorious 18 mei 2021 om 17:09

Welnee

ThorHushovd 18 mei 2021 om 17:22

Maar wel een handvol meer dan nu.

Bazzz 18 mei 2021 om 18:05

Denk ook eerder aan 14 wedstrijden

CechRepublic 18 mei 2021 om 19:28

Wat moet hij met nog 7 Tour de Suisse en 12 Tour of California etappes. Ga werken aan een 2e RvV of een keer MSR.

monsieur soixante pourcent 18 mei 2021 om 17:39

Sagan – Oss, lijkt me voor elk team een leuke aanwinst. Sagan zal zelf ook wel inzien dat hij ietsjes in status geminderd is.

Wordt inboeten qua voorwaarden en inzetten op het sportieve of net omgekeerd.

Lijkt mij ook dat patrick ook gewoon zijn spelletje speelt en eigenlijk de loper uitrolt.

Maar serieus; zal toch even puzzelen worden als je volop wil inzetten op Evenepoel. Alaphilippe, Sagan, Morkov, Oss, Evenepoel, en? Vind het overall wat magertjes in steun om als favoriet naar een GT te trekken.

Bazzz 18 mei 2021 om 18:12

Dumoulin inlijven als knecht voor Evenepoep.

Titaantje 18 mei 2021 om 18:16

Sagan laat toch al zien dat hij ook best klassiekers + Giro wilt doen. De Tour lijkt me niet per se een breekpunt voor hem. Klassiekers winnen is allicht waardevoller voor hem.

Le Blaireau FR 18 mei 2021 om 18:01

Is die wereldkampioen ijsfonteinjongleren? Ja dat is wel toevoeging bij al de champagne.

Chaba 18 mei 2021 om 18:07

Die gaat dus ‘gewoon’ naar QS.

Adorni 18 mei 2021 om 18:12

Sagan is met een 5miljoen per jaar al een grootverdiener, zijn vorige contract is waarschijnlijk nog aan de voorwaarden van net 3-voudig wereldkampioen. Ondertussen is het allemaal toch wat minder flitsend.
Ik zie dus niet in dat Lefevre (of Specialized) plots 8miljoen per jaar wil betalen.

Panache 18 mei 2021 om 18:35

Ondanks 3 zeges dit jaar zie ik niemand echt een schep bovenop plusminus 2,5 miljoen per jaar doen.

FDJ 18 mei 2021 om 22:47

Wat ik begreep heeft Specialized ook een duit in het zakje gedaan bij Bora Hansgrohe. Opzich zou het kunnen met Oss en Bodnar erbij. Broer voor lief nemen. Veel meer eisen zal hij niet hebben toch?

Pietspeed 18 mei 2021 om 18:35

Specialized is vlg mij USA, en Sagan rijdt al jaar en dag dat merk. Sagan is naast Valverde, Froome en Nibali een soort van wereldmerk, en daarmee uithangbord. Onlogisch zou het niet perse zijn die overstap. Zeker niet nu fietsen in tijden van corona en de green deal meer populair wordt. Ook overigens door n Bernal, Pogacar, Evenepoel, Pidcock, etc

CechRepublic 18 mei 2021 om 19:08

Als er één team is dat Sagan alle gaten op zijn erelijst kan laten vullen is het DQS wel. En Bodnar en Oss zijn nog steeds prima knechten van het niveau Keisse of beter. Alleen zijn broer hoort er natuurlijk niet. Maar dat geldt ook voor Archbold, Cav en Hodeg dus laten we daar niet koelijk over doen.

CechRepublic 18 mei 2021 om 19:08

Begrijp die opmerking over een team in een team wel volledig overigens.

lander luypaert 18 mei 2021 om 19:31

Eens. Ook Steels vind ik geen meerwaarde

Ardoisier 18 mei 2021 om 19:27

Deceuninck stopt er dan weer mee…

Veloburto 18 mei 2021 om 22:52

“Kijk naar Cavendish”… Lefevere is wel echt heel blij met die etappetjes in de Ronde van Turkije waar Cav renners als Arvid de Kleijn en de 39-jarige Greipel versloeg

SpeedyLegs 19 mei 2021 om 08:09

Sagan wil dit seizoen laten zien dat hij nog kan winnen: logisch bij einde contract en dertig plus. Eenmaal een nieuw meerjarig contract op zak, dan zakken de prestaties in. De druk van zijn betaalde familie zal dat niet kunnen voorkomen. Dus vader met prepensioen en broer een omscholing.
Lefevere heeft al genoeg sterren die de komende jaren kunnen schitteren.

SpeedyLegs 19 mei 2021 om 08:09

Sagan wil dit seizoen laten zien dat hij nog kan winnen: logisch bij einde contract en dertig plus. Eenmaal een nieuw meerjarig contract op zak, dan zakken de prestaties in. De druk van zijn betaalde familie zal dat niet kunnen voorkomen. Dus vader met prepensioen en broer een omscholing.
Lefevere heeft al genoeg sterren die de komende jaren kunnen schitteren.

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair