Peter Sagan en BORA-hansgrohe praten over nieuw contract

maandag 29 maart 2021 om 19:02
Peter Sagan en BORA-hansgrohe praten over nieuw contract

foto: Cor Vos

Peter Sagan en BORA-hansgrohe zijn met elkaar in gesprek om het aflopende contract te verlengen. Dat vertelt ploegbaas Ralph Denk tegen de Kölner Stadtanzeiger. Volgens de Duitse manager bestaat de kans dat de wegen met de Slowaakse kopman gaan scheiden. “Peter gaat de herfst van zijn carrière in”, zegt Denk.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Peter Sagan en Wout van Aert. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

“De uitkomst van onze gesprekken ligt open. In april zouden we graag een beslissing nemen, maar ik durf nog niet te zeggen welke kant het op gaat”, aldus Denk. “We zijn heel dankbaar voor wat Peter voor ons heeft betekend. De sponsoren hebben heel veel aandacht gekregen dankzij hem, maar hij gaat wel de herfst van zijn carrière in.”

De 31-jarige Sagan is een van de best betaalde renners in het peloton. Naar verluidt verdient hij rond de vijf miljoen euro. “We moeten ook de afweging maken of we dat nog steeds willen betalen. Of is het beter om dat geld te investeren in de jeugd?”, vraagt Denk zich hardop af. “Als Peter niet blijft, heb ik veel geld beschikbaar. De sponsoren vertrouwen erop dat ik ik met het geld het best mogelijke team kan samenstellen.”

Drievoudig wereldkampioen Sagan komt sinds 2017 uit voor BORA-hansgrohe. Hij kwam toen over van de Tinkoff-ploeg, die eind 2016 ophield te bestaan.

Dit artikel delen:

30 Reacties

Jori 29 maart 2021 om 19:00

“Peter gaat de herfst van zijn carrière in”, zegt Denk.

Israel Start-Up Nation dus volgend jaar? :p

Jean Dumas 30 maart 2021 om 07:54

Ik dacht precies hetzelfde.

Murcia 29 maart 2021 om 19:06

Ralph is nog steeds een keurige Duitse manager, maar de boodschap is helder voor de goede verstaander. Als Sagan vertrekt hou ik een mooie som geld over om de ploeg te versterken.

A.M.M. Jonkers 29 maart 2021 om 19:24

Volgens mij kan Sagan per direct vertrekken…….

Groetjesaandevoetjes 29 maart 2021 om 22:11

Dan moeten ze bij Bora wel oppassen dat Specialized niet een andere ploeg gaat sponsoren als ze Sagan loslaten. Het is nog niet zo simpel als dat het lijkt. Ging Sagan naar Bora vanwege Specialized of was het andersom?

$kedel 29 maart 2021 om 23:57

Dit kan evengoed een kans zijn voor specialized natuurlijk. Die zullen ook bezig zijn met een nieuw boegbeeld.

WernerFranke 30 maart 2021 om 01:37

Specialized kan natuurlijk ook een nieuw uithangbord binnenhalen. Sagan is lekker voor de marketing, maar prestatiegewijs vraag ik me af hoeveel grote zeges er nog inzitten.

Magician 29 maart 2021 om 19:25

Sagan zal zich niet al te druk maken hierom, die kan samen met Specialized bij zo’n beetje elke ploeg wel aankloppen. Maar het gaat in dit verhaal, ook qua vrijkomen van budget, niet alleen over Sagan. Zijn groepje vertrouwelingen zitten ook allemaal met een aflopend contract.

Denk overigens dat verandering van spijs hemzelf wel goed zou doen. Fysiek gezien kan hij nog behoorlijk wat jaren mee.

SolitaryShell 29 maart 2021 om 19:32
Quote:
“We moeten ook de afweging maken of we dat nog steeds willen betalen.

Bestaat natuurlijk niet dat hij nog 5 miljoen gaat beuren.

Wheely 29 maart 2021 om 19:36

Ze hebben zich wel mooi doorontwikkeld bij Bora, van een wat vreemde ploeg die puur om Sagan was heengebouwd tot succesvolle ploeg die hem niet meer nodig heeft.

Ketjap Manis 29 maart 2021 om 19:39

Zal Peter er de brui aan geven na dit seizoen?

molovin 29 maart 2021 om 19:51

Ik hoop en denk het niet. Een nieuwe omgeving is misschien wel goed voor hem.

japio 29 maart 2021 om 19:56

Of zet dit de deur open voor een overgang naar DQS zoals PatLef wel eens had geïnsinueerd?

Uit het oogpunt van exposure zouden er best nog wel wat ploegen in hem geïnteresseerd kunnen zijn. Qua prestaties is hij niet meer de renner van weleer, maar misschien kan een stap naar een nieuwe ploeg hem goed doen.

Wradley Biggins 29 maart 2021 om 19:59

Mss 2 jaar DQS? Zoals Gilbert destijds. Alhoewel Sagan te veel alfaman is denk ik.

DeGroteMolen 29 maart 2021 om 20:05

Wellicht, maar ook Sagan zal inzien dat hij in het peloton niet meer de alfa man is. Winnen zo af en toe met de het Lefevre collectief zie ik hem nog wel doen.

DeGroteMolen 29 maart 2021 om 19:59

Van der Poel als opvolger voor Sagan binnenhalen. Samen met Canyon. Duitse ploeg, Duitse fietsen.

zipp404 29 maart 2021 om 21:02

Sagan had, achteraf gezien, zijn beste tijd/ resultaten al gehad voor hij naar Bora kwam. In zijn tijd bij Bora nooit constant, maar enkele fantastische uitschieters

Derierre de la course 29 maart 2021 om 21:12

Resultaten of niet, de eerste 2 jaar, eigenlijk tot de corona heeft die zijn marktwaarde echt wel opgebracht. Alleen al in de Bora reclames.

MichielH 30 maart 2021 om 10:14

Ik ben het niet eens met deze opmerking, hoezo niet constant in bijvoorbeeld 2018? niet constant elke wedstrijd gewonnen?

Derierre de la course 29 maart 2021 om 21:11

Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat het salaris van Sagan grotendeels opgebracht werd door Specialized. Het zou raar zijn dat Denk dan een groot budget over heeft voor andere renners wanneer Sagan vertrekt. Weet iemand hier meer van?

Kan zijn dat er dan weer een fietsendans ontstaat zoals hierboven als geopperd wordt. Canyon naar een Duitse ploeg lijkt me niet raar. Waarschijnlijk zullen die dan Movistar laten lopen, tenzij VDP over komt van de Roodhooftjes maar dat lijkt me niet realistisch. Sagan naar Lefevre lijkt me dan weer niet heel raar.

Tot slot denk ik dat Sagan wereldwijd nog enorme exposure heeft, geen 5 miljoen waard maar toch zeker nog 1 of 2. Prestatiecontractje met een dikke basis?

Murcia 29 maart 2021 om 21:27

In een artikel van Hln in 2017 werd gesteld dat Specialized 2 mln betaald. Zijn totale salaris van 5 mln is inclusief die bijdrage.

Derierre de la course 29 maart 2021 om 21:33

Aah dat verklaart, maar dan komt er voor Denk dus 3miljoen vrij. Snap dat haar daar best wat leuks voor kan halen. Weet alleen niet wat er beschikbaar is en of er andere sponsoren afhaken of minderen wanneer Sagan vertrekt.

pirazzi 29 maart 2021 om 21:25

Bij Denk denk ik aan die politieke partij. Dat kan voorkomen worden door ” de heer Denk” te schrijven bijvoorbeeld.

Pedalo 29 maart 2021 om 22:57

Zal wel bij Lefevere tekenen denk ik. Maar Alpecin zou fantastisch zijn….Sagan in de cross en op de MTB

Jacob Lohof 29 maart 2021 om 23:24

Voor Sagan kom je naar wielrennen , niet voor de vele grijze muizen

Jean Dumas 30 maart 2021 om 07:56

Precies. Respect voor Yates hoe hij Catalonië wint – niets op af te dingen. Maar het gaat als een administratieve handeling de boeken in.

Melkzuur 30 maart 2021 om 08:38

In dat opzicht is het niet zo vergezocht dat Denk Evenepoel er persé bij wil: met 3 miljoen kan hij Evenepoel + enkele goede luitenanten betalen, en Evenepoel heeft bovendien al meermaals aangegeven enkel op Specialized te willen rijden.

lo squalo dello Stretto 30 maart 2021 om 11:06

Ben je echt zo naïef? Elke renner vindt zijn eigen fietsmerk het beste. Evenepoel rijdt ocharme 3 jaar rond met de fiets; alsof die enkel op Specialized de rest van zijn leven wil rijden. Puur marketingpraat is dat.

Wheely 30 maart 2021 om 11:16

Evenepoel wint de Tour nog op een tweedehands Gazelle.

Etika 30 maart 2021 om 10:48

Ik heb het gevoel dat Sagan ons nog op een aangename manier kan verrassen. Te beginnen nu zondag al (maar ik twijfel) en zeker in Parijs-Roubaix (als het doorgaat, meer nieuws daarover vandaag ?).

Headlines

Materiaalzone

Populair