Floris Gerts tekent profcontract bij BMC

maandag 21 september 2015 om 16:36

Floris Gerts maakt komend seizoen zijn profdebuut bij BMC. De 23-jarige Nederlander tekent bij de ploeg waar hij nu stage loopt een contract voor twee seizoenen.


“BMC is de beste ploeg voor mij!”, zegt Gerts in het persbericht van de ploeg. “De filosofie van de ploeg spreekt me aan. Net als bij de opleidingsploeg krijg je je eigen kansen terwijl je tegelijkertijd ook als team rijdt. De komende jaren wil ik me in de WorldTour-wedstrijden ontpoppen als helper van de meer ervaren kopmannen om verder mijn eigen kans te gaan in de kleinere koersen.”

Gerts is product van BMC Development, de opleidingsploeg van het Amerikaanse team. “Dit is een nieuwe bevestiging van de kwaliteit van de opleidingsploeg”, laat BMC-teammanager Jim Ochowicz weten. “Floris heeft zijn overstap naar BMC verdiend!”

Gerts won dit jaar onder meer de Dorpenomloop Rucphen en Omloop Het Nieuwsblad voor beloften. Afgelopen zaterdag finishte hij als derde in de GP Impanis.

Lees ook het Weekendinterview met Floris Gerts (zaterdag 12 september).

Dit artikel delen:

20 Reacties

MrSjaakBraak 21 september 2015 om 16:38

Dat kon ook bijna niet uitblijven. Mooi voor hem!

zoetepap 21 september 2015 om 16:41

BINGO!!! Eerste Nederlander bij BMC?

jvh93 21 september 2015 om 16:41

2e na karsten kroon ;)

F4L 21 september 2015 om 16:43

Hij heeft in een paar maanden tijd toch grote stappen gezet. Vond hem afgelopen zaterdag in de Primus Classic Impanis – Van Petegem al heel erg sterk rijden in de finale (jammer dat hij zich de kop op liet dringen door De Bie).

richardm 21 september 2015 om 16:47

Toch mooi, steeds meer NL’ers in de WT! Al vind ik het jammer dat het niet meer vanzelfsprekend is dat jonge Nederlandse talenten voor de enige Nederlandse WT-ploeg kiezen.

vlek 21 september 2015 om 16:56

Mooi! Heeft hij ook dik verdiend tijdens zijn stage. Ik ben erg benieuwd op welke koersen hij zich mag gaan richten, vind het moeilijk inschatten waar zijn kwaliteiten het best tot hun recht komen.

walkowiak 21 september 2015 om 16:56

Gelukkig dat ze naar andere ploegen gaan. Doordat veel ander ploegen Nederlanders opnemen zijn er steeds meer kansen voor Nederlanders

Guushovd 21 september 2015 om 17:01

Sorry wielerflits, maar reclames die geluid maken gaan mij en denk ik anderen afschrikken, mee stoppen zou ik zeggen.

Vergeet bijna inhoudelijk te reageren, mooi voor hem, eerste NL bij de ploeg.

TeamNL 21 september 2015 om 17:03

@guushovd
Niet alleen afschrikken maar het is ook killing voor je databundel.

zoetepap 21 september 2015 om 17:11

Inderdaad heel frustrerend vooral hier op Smartphone dat filmpje dat je soms per ongeluk mee aan klikt, tijdrovend en het vertraagd gewoon alles of maakt zaken onleesbaar. Waarom kan dat niet in minibanners. On; Heeft Kroon dan nog voor BMC gereden geen idee. Waarom ze nooit iemand ‘aangetrokken’ hebben is wel opmerkelijk. Een Boom bijvoorbeeld.

achtpuntzes 21 september 2015 om 17:12

reclame? ik zie en/of hoor niks. :)
on: goeie stap voor die jongen.

Tuubke 21 september 2015 om 17:25

@achtpuntzes
Soms krijg je ze wel, soms niet. Ik had bij de eerste keer op deze pagina niet zo’n Wildhitz reclame, na verversen wel. Gisteren heb ik er ook al een opmerking over gemaakt: dit jaagt volgers weg. Redactie: STOP HIERMEE!!!

Jeje 21 september 2015 om 17:32

Ik snap best dat wielerflits commerciëler aan worden is, maar om zo’n mega reclame met geluid voor mn neus te kieperen die het hele beeld in beslag neemt is dan weer ook het andere uiterste… Reclame op de pagina is uiteraard altijd minder, maar dat met nou eenmaal en dat snap ik dus ook wel zoals ik al zei. Maar stop alsjeblieft met die grote reclames…

horsm 21 september 2015 om 17:43

Wat een bikkel, die Gerts. Haalt dus in een jaar zijn bachelor in medicijnen in Leiden, en dwingt een profcontract bij een worldtour team af. Ik ken niet veel renners die 'm dat nadoen.

Is trouwens vaak een succesvolle combinatie, medicijnen & sport ;)

zoetepap 21 september 2015 om 17:47

Buiten Vaughters zijn de Amerikaanse ploegen niet tuk ook Den Hollander… Trek,Radioschack,BMC,HTC,kan me geen topper snel voor de geest halen. Al dacht ik wel dat Max Van Heeswijck (sorry spelling) nog een ronderit won voor Motorola? Hopelijk toch een beetje trendbreuk,al weet ik niet wat het meeste waard is de Dollar of Euro? Of Betaald BMC in Zwitsere Kaas? :-)

tendam 21 september 2015 om 18:02

@zoetepap
In de tijd van Radioshack en HTC was de Raboploeg nog een belangrijke speler, die de Nederlandse talenten wist te strikken. Overigens rijden er nu rijden er wel degelijk Nederlanders bij Trek (Mollema en Van Poppel). Bij BMC inderdaad niet, bij hun voorganger Phonak wel.

Martin van den Bosch 21 september 2015 om 18:14

Bedankt voor de meldingen over de reclames. We gaan ermee aan de slag. Het helpt ons enorm wanneer jullie het tijdstip plus merk mailen naar contact@wielerflits.nl

Zodat we hier weer verder kunnen over Gerts ;)

west 21 september 2015 om 19:30

Edit redactie: Gelieve dergelijke reacties achterwege te laten

Rondo 21 september 2015 om 20:25

Mooi voor hem, natuurlijk goed voor het Nederlandse wielrennen, BMC man !
Om 2030 op ES kun je hem zien rijden.

steo 21 september 2015 om 21:03

Een ruwe diamant die Floris, zondag ook nog 15e in de massaspurt in de gp Isbergues. Ik denk dat het voor z’n toekomst als prof de goede stap voorwaarts is