Chris Harper (Jumbo-Visma) mist Giro d’Italia: “Het leven kan wreed zijn”

maandag 2 mei 2022 om 13:02
Chris Harper (Jumbo-Visma) mist Giro d’Italia: “Het leven kan wreed zijn”

foto: Cor Vos

Update

De kopmannen van Jumbo-Visma zullen het in de Ronde van Italië zonder Chris Harper moeten doen. De Australiër stond aanvankelijk wel op de deelnemerslijst van de Nederlandse ploeg, maar heeft zelf op Instagram laten weten dat hij de start in Boedapest niet haalt.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar! Onze wintereditie staat in het teken van terugblikken en vooruitkijken. Over binnen fietsen op de beste smart trainers, buiten fietsen onder uitdagende omstandigheden, maar ook het opzoeken van adembenemende fietsgebieden waar de zon nog wel schijnt.
Bestel 'm nu online en je krijgt hem binnen enkele dagen thuisbezorgd.

“Het leven kan best wreed zijn soms. Ondanks een goede voorbereiding zal ik niet aan de start staan van de Giro dit jaar. Veel geluk aan mijn ploegmaten. Geef er een lap op, jongens!”, zo luidt het op de sociale media van Harper. De 27-jarige renner kwam begin april ten val in de vijfde etappe van de Ronde van het Baskenland.

Wie de vervanger wordt van de nummer dertien van de UAE Tour is nog niet duidelijk. Op de voorlopige startlijst van de Giro d’Italia staan Gijs Leemreize, Timo Roosen en Tosh Van der Sande aangegeven als de mogelijke reserves.

Update 2 mei om 13.30 uur

Ondertussen heeft Jumbo-Visma de definitieve selectie bekendgemaakt. Gijs Leemreize is opgeroepen als de vervanger voor Harper.

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door Chris Harper (@chrisharper94)

voor

Dit artikel delen:

25 Reacties

Yeez 2 mei 2022 om 13:04

Heeft wel deze hele maand zijn geplande hoogtestage afgewerkt, dus inderdaad was de voorbereiding goed. Misschien last minute ziek of gewoon niet geselecteerd?

0
Landeirovic 2 mei 2022 om 13:14

Ik denk het laatste… als hij ziek zou zijn had het naar alle waarschijnlijkheid in zijn bericht gestaan. Nu lijkt het eerder dat hij kwaad is op de ploeg dat hij zich goed voelde, goed getraind en voorbereid heeft en dan paar dagen voor Giro te horen heeft gekregen er niet bij te zijn. Terwijl hij eerst wel mee mocht. Indien het zo is. Niet keurig van de ploeg Jumbo!

0
fietsvriend 2 mei 2022 om 13:24

Beetje vaag bericht – ik lees het als niet 100% fit. Heeft de ploeg al gereageerd?

0
Sjonge Jonge 2 mei 2022 om 13:27

Lijkt inderdaad niet netjes, beetje zoals UAE vorig jaar Tour de France met de la Cruz en Polanc heeft gedaan.

0
Landeirovic 2 mei 2022 om 13:36

Klopt inderdaad! Al was dat in de Tour en dus nog wat erger…

0
Sjonge Jonge 2 mei 2022 om 13:40

Mwah, weet niet of dat erger is.
Renner die zich hier volledig op voorbereidt en focust paar dagen voor grote ronde laten weten dat hij toch niet mee gaat is gewoon niet netjes, ongeacht welke grote ronde.

0
Adorni 2 mei 2022 om 14:08

Ik lees het dat hijzelf fit en een goeie voorbereiding heeft gehad, maar het startblad niet gehaald heeft.
Hij lijkt er (terecht) wat gefrustreerd over. Als het ziekte zou zijn, zouden de emoji’s wat anders zeggen

0
YogiBear 2 mei 2022 om 15:59

@Sjonge Je kunt niet op basis van één kant van het verhaal en ook nog eens op basis van een wat vaag statement bepalen dat dit niet netjes is van de ploeg. Ben dus benieuwd wat voor informatie je nog meer hebt.

0
Baukema Tomoulin 2 mei 2022 om 13:06

Vorig jaar ook al in extremis niet naar de Giro en het jaar ervoor na een week en een positieve coronatest voor Kruijswijk uit de Giro gehaald met de hele ploeg. Giro + Harper is voorlopig geen gelukkige combi

0
Geel Zwarte Bril 2 mei 2022 om 13:14

Dan maar naar de Vuelta. Kooij oproepen als vervanger. Kunnen we ook naar de sprints kijken.

0
harryjohan71 2 mei 2022 om 13:15

Logische vervanger is Leemreize

0
volger 2 mei 2022 om 13:25

Leemreize door team bevestigd op Twitter inderdaad

0
Jos Brinkie 2 mei 2022 om 13:32

Wel een briljante aanmoediging. Geef er een lap op jongens! Zal wel aan de verbreiding hebben gelegen.

0
Eroba 2 mei 2022 om 13:37

Ik denk zijn voorbereiding verbruid.

0
xistnc 2 mei 2022 om 13:50

Lijkt me een wijdverbreid misverstand.

0
AnderJ 2 mei 2022 om 15:00

Opvallend dat in het artikel over de TJV selectie staat: “De Australiër geraakte niet op tijd klaar voor de start van de Giro na zijn val in de Ronde van het Baskenland.” Geen toelichting wat dát dan weer betekent of wat de bron daarvoor is.

0
Turtlehead 2 mei 2022 om 15:26

Geeft de foto hierboven stiekem eist weg over een voorgenomen transfer naar Bahrein-Merida? ;)

0
xistnc 2 mei 2022 om 17:00

Ben jij het, Schippie?

0
peterwinnen 2 mei 2022 om 16:30

Niet goed in vorm is niet goed in vorm toch, zou je zeggen? Of is dat te simpel gedacht?

0
Anton van Valouwe 2 mei 2022 om 17:02

Zelf geeft hij aan dat hij een goede voorbereiding heeft gehad. Gevalletje "Ilan Van Wilder"….?

0
Tool 2 mei 2022 om 17:15

Hollandse ploeg zo…

0
fietsvriend 2 mei 2022 om 17:23

Hehe – dan blijft het idd altijd opvallend stil op dat onderwerp.

0
Rondje 25 2 mei 2022 om 17:28

@Tool. Dacht ik dus ook aan. Onlangs was er nogal veel kritiek omdat Jumbo Visma niet meer de uitstraling heeft van een Nederlandse team.
Nu staan er toch ineens zes van de acht Nederlanders in het team voor de GIRO.

0
Wheely 2 mei 2022 om 17:50

Ruilen voor Arensman deze knaap.

0
Robert 2 mei 2022 om 21:40

Ik denk toch in de richting ziek geworden. Leemreize heeft niet de ideale voorbereiding gehad en lijkt een last minute aanpassing.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone