CCC pikt Denifl op bij Aqua Blue Sport

Door , woensdag 24 oktober 2018 om 11:00

Denifl in de Vuelta 2017 - foto: Sirotti

Stefan Denifl is erin geslaagd om een nieuw team te vinden. De 31-jarige Oostenrijk zag eerder dit seizoen Aqua Blue Sport zich terugtrekken uit de sport, waardoor hij op zoek moest naar een nieuw onderdak. Dat heeft Denifl gevonden bij het Poolse CCC, dat op 1 januari 2019 de WorldTour-licentie overneemt van het huidige BMC.


Teammanager Jim Ochowicz is blij met zijn aanwinst. “Stefan kende zijn doorbraak in 2017 toen hij een rit won in de Vuelta a España en de eindwinst in de Ronde van Oostenrijk”, zegt de Amerikaan. “We geloven erin dat hij zijn potentie bij ons kan waarmaken. Stefan heeft laten zien wedstrijden te kunnen winnen en hij zal daarom ook een gewaardeerd teamlid zijn tijdens rittenkoersen en grote rondes. Met zijn ervaring is hij ook een versterking voor de Ardennenklassiekers en heuvelachtige koersen als Milaan-San Remo en de Ronde van Lombardije. Daarnaast is het onze eerste renner uit Oostenrijk, een van de primaire markten waar CCC zich op richt.”

Denifl zelf is uiteraard ook in zijn nopjes. “Het einde van Aqua Blue Sport was een grote klap voor ons allemaal”, vertelt de Oostenrijker. “Ik lag nog onder contract tot 2019 en sprak daarom niet met andere teams. Om zo laat nog op de rennersmarkt te komen, is altijd enorm lastig. Ik ben dus blij dat ik bij CCC heb kunnen tekenen, wat overduidelijk mijn eerste keuze was. Alles wat een renner nodig heeft, is hier aanwezig. Ik wil weer terug naar mijn niveau uit 2017. Hoewel mijn programma nog niet duidelijk is, lijkt het me vet om de Giro d’Italia opnieuw te rijden. Het is daarnaast mijn grote droom om ooit mee te doen aan de Tour de France.”

Zoals gebruikelijk doet BMC – en dus ook CCC – geen uitspraken over de lengtes van een contract.

Dit artikel delen:

36 Reacties

Wielervolger 24 oktober 2018 om 11:17

Is er ooit al zo'n zwak team geweest in de World-Tour? Op Van Avermaet na is die ploeg echt niets waard.

hartstikkebedankt 24 oktober 2018 om 11:49

DDD dit en vorig jaar was ook niet echt bijzonder natuurlijk, Katusha dit jaar ook niet maar dat was meer qua resultaten (Zakarin, Kittel, Spilak etc) dan qua renners, IAM in 2015 hield niet over, Europcar in 2014 en Vacansoleil in laatste jaar 2013 was ook niet best

CCC wel heel mager idd, een Cofidis zou ik haast liever WT hebben dan dit

Mwielerfan 25 oktober 2018 om 00:44

Lotto soudal

jvh93 24 oktober 2018 om 11:22

Vreemdenlingenlegioen bij CCC zonder echte toppers (op wellicht van Avermaet na). De rest van de renners zal bij alle andere WT teams gebruikt worden als knecht

stoempen op de pedalen 24 oktober 2018 om 11:31

En ik maar denken dat Denifl een jong talent was, 31 hmm

Scott Sunderland 24 oktober 2018 om 11:36

Heeft lang geduurd zeg om deze transfer rond te krijgen. Er was al heel lang sprake van Denifl naar CCC.

Wat een vreemde ploeg is dat CCC op papier aan het worden. Met Laurens ten Dam als enige Nederlander. Voor welke kopman gaat hij knechten ? Voor eigen succes rijden is hem nooit goed afgegaan. Maar goed, Geschke is ook meegegaan. Die gaan samen nog wat lol trappen.

hartstikkebedankt 24 oktober 2018 om 11:40

1 man om ook daadwerkelijk dat AK voor te rijden zou niet overbodig zijn natuurlijk.. Ook qua sprint alleen Mareczko en wellicht Bevin die op de zwaardere aankomsten goed meedoet.

De poel met potentie zonder contract wordt ook steeds kleiner: Chertnetski, Cavagna, Tao Hart, Visconti en Minali zijn nog wel interessant maar daarna kom je al uit bij meer van het soort waar ze nu al teveel van hebben.

Pauwels, Geschke, De Marchi, Denifl, Ten Dam, De la Parte, Antunes, Rosskopf allemaal in min of meerdere mate gasten die wel aardig tot redelijk kunnen klimmen en hier en daar een ritje kunnen pakken maar dat houdt natuurlijk echt niet over. Blijft alleen GVA over als speerpunt.. Wat een matige selectie.

vlek 24 oktober 2018 om 11:42

Dat ze met één van de hogere budgetten zouden werken zie je in ieder geval nog niet echt terug aan de selectie.

Ik denk ook dat Gio zich ondertussen wat belazerd moet voelen..

bidon colle 24 oktober 2018 om 12:05

@vlek: Ik voel mij helemaal niet belazerd en ben super blij voor hem. Mijn vrees was dat hij deze winter bij geen ploeg ging terechtkomen. Waarom zou ik mij belazerd moeten voelen volgens jou?

vlek 24 oktober 2018 om 12:11

Ze hadden je toch toevertrouwd dat er hele goede renners aangetrokken gingen worden?

bidon colle 24 oktober 2018 om 12:15

@vlek: Geen commentaar.

ChefSpijker 24 oktober 2018 om 13:02

Ik neem aan dat ze budget vrij houden om Majka en/of Kwiatkowski aan te trekken voor 2020. Dat is toch wel het hoofddoel van Wadecki, als je dat zo terugleest in interviews. Die wil echt een Poolse kopman voor zijn ploeg hebben. En daar heeft ie dan al de nodige knechten voor binnen gehaald.

aru123 24 oktober 2018 om 13:50

@bidon colle
Vrij zwak dat je @vlek beantwoordt met “geen commentaar”
Ik ben wel benieuwd aangezien jij zegt geen commentaar vind jij dat er wel een goed team staat?

bidon colle 24 oktober 2018 om 14:42

@aru123: Ik vindt het helemaal niet zwak om geen commentaar te zeggen en ik heb daar mijn redenen voor waar ik mij ook aan vasthoudt. Dat is iets anders dan zomaar tegen jan en alleman alles te zeggen wat ik nu weet over bepaalde dingen binnen de wielersport. Ik heb niet gezegd dat er bij het komende CCC geen goed team staat maar dat ze een paar hele ervaren jongens hebben binnen gehaald naar die jonge gasten toe juich ik wel toe en ze kunnen daar veel van leren naar de toekomst toe.

Baik-Baik 24 oktober 2018 om 15:03

Ik heb juist begrepen dat ze met een heel klein budget rondrijden. Vandaar ook de uitspraak van Van Avermaet dat de ploeg dit jaar nog niet het geld heeft om een echte GC kopman aan te trekken. Zie: https://www.wielerflits.nl/nieuws/greg-van-avermaet-nog-te-vroeg-voor-een-ronderenner-bij-ccc/ en de quote:

Quote:
Van Avermaet laat weten dat de Poolse ploeg wel de ambitie heeft om een ronderenner aan te trekken. “Dat is de komende jaren wel de ambitie. Maar we hebben ook te maken met een ander budget dan bij BMC. We hebben pas heel laat onze sponsors weten te strikken.”

Hoe kom jij erbij dat ze een hoog budget hebben?

bidon colle 24 oktober 2018 om 15:14

@Baik-Baik: Ik heb toch niet gezegd hoeveel budget de ploeg heeft.

Baik-Baik 24 oktober 2018 om 15:19

@bidon colle.
Mijn opmerking is gericht aan vlek. Zie zijn eerste bericht.

bidon colle 24 oktober 2018 om 15:33

@Baik-Baik: Vlek probeert aandacht te trekken door mijn naam te gebruiken in zijn reacties en zo aan meer informatie te komen maar dat lukt niet.

vlek 24 oktober 2018 om 15:38
Quote:
Hoe kom jij erbij dat ze een hoog budget hebben?

Ik dacht dat ik ergens 25 miljoen voorbij had zien komen, maar grote kans dat dat niet waar is of nog waarschijnlijker, niet allemaal wordt gebruikt. Ze werden tenslotte ook even gekoppeld aan Thomas, dus meer ruimte dan ze nu gebruiken met de huidige selectie zal er toch moeten zijn.

vlek 24 oktober 2018 om 15:42
Quote:
Vlek probeert aandacht te trekken door mijn naam te gebruiken in zijn reacties en zo aan meer informatie te komen maar dat lukt niet.

Ik probeer alleen een beetje lol te hebben met het feit dat je jezelf veel te serieus neemt (o.a. in eerdere posts over CCC, waar ik hier in eerste instantie aan refereerde).

De laatste restjes van de natte scheet die je interessantdoenerij over de goede renners die deze ploeg aan ging trekken wat mij betreft altijd al was, zijn verder door de voor iedereen beschikbare informatie ondertussen ook al de ruimte uit gevlogen.

Mwielerfan 25 oktober 2018 om 00:50

@bidon volgens mij ben jij degene die aandacht zoekt. Door te hinten dat je meer weet en vervolgens niet met informatie te komen. Deel wat relevant is of hou je gewoon stil als je echt vertrouwelijke informatie hebt

bidon colle 26 oktober 2018 om 16:58

@mwielerfan: Ik ben daar vol op mee bezig.

john 24 oktober 2018 om 11:58

Niet beter of slechter dan Rob Ruijgh

Scott Sunderland 24 oktober 2018 om 14:14

En onze Rob Ruijgh is ook nog beschikbaar / zoekende…

AWestie 24 oktober 2018 om 12:02

Ik zou Wisniowski nog toevoegen – heeft dit jaar een van de betere resultaten voor Sky gereden in het voorjaar. Maar inderdaad: het team is niet echt je van het. Maar jullie moeten wel bedenken dat dit eigenlijk een nieuw opgebouwd team is, en die hebben altijd wat tijd nodig. Denk aan de Cannondale-Garmin, Bahrein-Merida, UAE-Emirates.

bidon colle 24 oktober 2018 om 12:08

@AWestie: Bora-Hansgrohe vroeger Bora-Argon was in 2015 ook een ploeg in opbouw en kijk waar die ploeg nu staat.

Brabander 24 oktober 2018 om 13:00

Klopt. In principe kan dit alleen maar mee gaan vallen. Buiten d’n Greg wordt er van niemand iets verwacht. Bora was ook alleen Sagan in den beginne. Daar zijn er toch velen tot bloei gekomen

AWestie 24 oktober 2018 om 13:33

Goed team als toevoeging inderdaad! In het jaar voor ze WT werden kregen ze toen een Tour wildcard geloof ik: weinig teams die zo anoniem de tour hebben gereden toen (in mijn herinnering).

Brabander 24 oktober 2018 om 13:36

Dat was dat Net-App toch?

hartstikkebedankt 24 oktober 2018 om 14:09

In 2014 was dat, toen kreeg NetApp-Endura een WC voor de TdF. König werd toen 7e in het AK en Bárta 3e in de afsluitende ITT, verder geen resultaten.

Brabander 24 oktober 2018 om 14:20

Op zich niet slecht natuurlijk. Een 7e plaats in het algemeen klassement voor een wildcard-ploegske. Vrij goed zelfs. Dat zie je vrijwel nooit.
Maar ik snap het punt. Verder vrij kleurloos terwijl Bora nu 1 van de leukste ploegen in het peloton is

Mathieu Moller 24 oktober 2018 om 14:56

Dat is inderdaad vrij goed. Sindsdien is het nog maar twee keer voorgekomen dat een PCT-renner top 10 haalt in een grote ronde:
Meintjes (MTN-Qhubeka) 10e in de Vuelta 2015
Rolland (Europcar) 10e in de Tour 2015

Mwielerfan 25 oktober 2018 om 00:52

Herinner konig nog goed. Juist een erg leuke wildcard ploeg.
Garmin is nog steeds aan het opbouwen?

rahimns 24 oktober 2018 om 16:14

Niet te vergelijken natuurlijk tot en met 2016 was Bora een prima PC ploeg wat redelijk succes had. Vanaf 2017 kwam het in de WT met een flinke financiële injectie en was het meteen succesvol en hebben ze gestaag verder gebouwd. Totaal niet te vergelijken met wat CCC nu aan het doen is. DIe ploeg zal volledig moeten leunen op Van Avermaet die dan met die druk moet om kunnen gaan. Dit jaar was hij ook al minder succesvol. Ik vrees dat het een heel mager seizoen gaat worden voor deze ploeg.

KimJungPoels 24 oktober 2018 om 16:50

Toch ben ik wel benieuwd naar CCC eigenlijk. Van Avermaet blijft gewoon een topper natuurlijk, maar ik vind ook De Marchi, Geschke, Bevin en Wisniowski prima coureurs die nooit heel veel vrijheid hebben gehad. Zeker De Marchi heeft al bewezen best wat leuks te kunnen winnen.

En Mareczko is natuurlijk een groot vraagteken. Met een betere ploeg om zich heen en een seizoen op WT-Niveau kan hij daar ook opeens overwinningen gaan pakken. Al kan hij ook overal gelost worden natuurlijk.

Samlambeej 25 oktober 2018 om 08:36

Ik ben verontwaardigd over het negativisme rond het project van CCC.
Met 6 beloftevolle Polen en 5 Belgen als basis is dit niet meer (of minder) 'vreemdelingenlegioen' dan de doorsnee WT-ploeg. Grote kansen op winst van OHN tot de Amstel met een hele mooie ploeg achter hem. Aangevuld met veel mensen die al ritten wonnen in grote rondes. 100x leuker dan Adam Yates, Louis Meintjes of Richie Porte. En laat Mareczko maar eens proberen he. Een sprinter is de meest praktische toevoeging aan een klassieke kern. Niet te vergeten, er is nog budget over voor een vrouwenploeg met de GOAT. Ik zou de term 'mager' toch willen reserveren voor iets meer duidelijke, 'zwart-witte' zaken.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.