Bom ontploft: veldrijders Tormans CX kiezen voor Alpecin-Fenix

dinsdag 8 februari 2022 om 15:15
Bom ontploft: veldrijders Tormans CX kiezen voor Alpecin-Fenix

Quinten Hermans - foto: Cor Vos

Veldrijders Quinten Hermans, Corné van Kessel, Emiel Verstrynge en Joran Wyseure maken niet mee de overstap met sponsor Tormans naar Quick-Step Alpha Vinyl. Volgens onze bronnen zijn deze vier ‘kopstukken’ namelijk op weg naar de stal van Alpecin-Fenix.

Castelli

Afgelopen dagen werd bekend dat het Tormans CX-team zich eind dit jaar gaat afscheiden van Intermarché-Wanty-Gobert. Jan Tormans, sponsor achter de veldritploeg, zit naar eigen zeggen qua visie niet meer op dezelfde golflengte als het management van het Belgische WorldTeam en knoopte gesprekken aan met een ‘ander WorldTeam’. Het bleek om het Quick-Step Alpha Vinyl van Patrick Lefevere te gaan. Naar verluidt zou met name ploegleider Wilfried Peeters zich vanaf begin januari 2023 ontfermen over het veldritgedeelte.

De bedoeling was dat behalve het sponsorpakket ook de renners mee zouden verhuizen naar Quick-Step Alpha Vinyl, maar er kwam een kink in de kabel. Hans van Kasteren, manager van Quinten Hermans, Corné van Kessel, Emiel Verstrynge en Joran Wyseure, trok namelijk aan de rem. Tormans zou een beetje voor zijn beurt hebben gesproken over de deal. “Ik heb van Patrick Lefevere tot op heden geen voorstel gekregen voor mijn viertal. Zou het kunnen dat Jan Tormans de volgorde niet zo goed kent?”

Renners willen samen blijven
Hermans en Van Kessel hebben nog een contract tot het einde van het jaar, maar met de beloften Verstrynge en Wyseure is het de bedoeling dat ze zo snel mogelijk prof worden. “Noodzakelijk om een degelijk wegprogramma te kunnen rijden in functie van volgende winter. Ik wil niet dat die jongens achterop lopen tegenover bijvoorbeeld een Thibau Nys”, aldus Van Kasteren, die verder aangaf dat zijn vier renners graag samen zouden blijven en dat hij ondertussen met andere teams gesprekken voerde.

Inmiddels is duidelijk dat Verstrynge en Wyseure op weg zijn naar Alpecin-Fenix. Van Kasteren heeft zowel Tormans als Intermarché-Wanty-Gobert op de hoogte gebracht van het ontslag van beide renners. Naar verwachting wordt dat ook de nieuwe ploeg van Hermans en Van Kessel. Alpecin-Fenix heeft het nieuws vooralsnog niet bevestigd.

Dit artikel delen:

91 Reacties

Steven_E 8 februari 2022 om 15:20

Dan zitten ineens zowel Wanty als Tormans zonder renners, terwijl de Roodhooft-broers een alternatoef hebben voor wanneer Mathieu minder en minder zou gaan crossen.

0
Wheely 8 februari 2022 om 15:31

Gaat vooralsnog volgens mij alleen over de veldritploeg toch?

0
Steven_E 8 februari 2022 om 15:38

Wanty wou z’n veldritproject voortzetten, maar alle renners die in het project zaten (onder naam Tormans) zijn weg naar Alpecin. Tormans ging aansluiten bij QS en had gehoopt de veldrijders mee te nemen, wat dus niet is gelukt. Zo dus zitten veldritteams Wanty & Tormans voor 2023 voorlopig zonder renners.

0
Wheely 8 februari 2022 om 15:48

Aha op die fiets!

0
Staf V 10 februari 2022 om 01:55

Hermans en Van Kessel hebben een contract met Wanty, Wyseure en Verstrynge zijn nog geen prof, dus die kunnen gaan waar ze willen, Hermans heeft al goed gereden op de weg in de ploeg van Wanty maar zijn contract loopt 31/12/22 af, dus die kan dan ook gaan waar hij wil, naar Lefèvre zal die zeker niet gaan na die zijn uitlating van ‘Hermans kan een goede helper worden’. Tormans is een sponsor van 500.000€ die Lefèvre graag zal zien komen, maar daar stopt het dan, brengt hij wat extra goedkope krachten mee, zoveelste beter maar daar gaat het bij Lefèvre niet over.

0
Steven_E 8 februari 2022 om 15:22

Ook benieuwd wat de reacties hier nu gaan zijn. Lefevere was zogezegd de grote boeman, maar gaan de anti-QS’ers hier nu dezelfde taal spreken over het kamp-Alpecin? Alleszins, Wyseure zou vandaag op de koffie gaan bij Lefevere maar Van Kasteren heeft hem al uitgeleverd aan Roodhooft. Ook zeer koosjer allemaaal…

0
harryjohan71 8 februari 2022 om 15:30

@Steven_E Als de renners naar Alpecin gaan, is dat gewoon een transfer. Tormans is een sponsor die ervoor kiest om sponsor te worden bij een andere ploeg en meteen even alle renners van zijn huidige ploeg op een slinkse wijze wil meenemen. Dit lijkt zo te zien niet te lukken. Het zou mij niet verbazen als hij dit al in de gesprekken met Lefevere dit al als een zekerheidje had beschouwd. Je vergelijkt echt appels met peren.

0
Steven_E 8 februari 2022 om 15:36

Ik snap je reactie wel als je het hebt over de vorm van de contracten, maar niet dat je het zo persoonlijk aan mij richt :) De renners hun makelaar is Van Kasteren, en ze hebben een contract bij de structuur rond Wanty (zomer) en Tormans (winter). Hoe dat verder precies ineen zit dat weet jij ook niet. Maar volgens velen hier was het alvast onmogelijk dat de renners vasthingen aan Tormans. Terwijl het dan wel logisch is dat ze vasthangen aan Van Kasteren? Nu ja, goed voor de renners hoor, Hermans is bvb beter af bij een wegploeg als Alpecin dan bij QS. Maar het is toch bijzonder dat Lefevere hier altijd de slechterik is terwijl er duidelijk toch ook spelletjes worden gespeeld door anderen.

0
harryjohan71 8 februari 2022 om 15:44

@Steven_E jij hebt het over dat anti QS fans ook niet te spreken moeten zijn over de actie van Alpecin. Ik leg netjes uit dat dit voor Alpecin normale transfers zijn, waarbij ze sterke renners bij hun concurrenten weghalen, die einde dan wel geen profcontract hebben..

0
Steven_E 8 februari 2022 om 15:47

En waarom waren het voor QS geen normale transfers geweest? Bij mijn weten het Lefevere zich er ook nooit over uitgesproken of is hij er nooit vanuit gegaan dat de renners automatisch naar hem zouden komen. Waarvan hij dus wel werd beschuldigd.

0
dit is mijn voorwiel 8 februari 2022 om 17:40

Het gaat denk ik om de vorm. Er wordt een bommetje gelegd en als reactie daarop gaan renners lopen. Dan lopen ze richting alpecin. V kasteren is hierin slechts vertegenwoordiger van zijn renners.

0
klootje kriekeljon 8 februari 2022 om 19:10

Wat zegt het dat die gasten niet voor QS kiezen maar voor Alpecin. Stampij-maker.

0
Mwielerfan 8 februari 2022 om 22:21

De echte boeman is natuurlijk lotto jumbo, dat renners een contract laat tekenen voor over een jaar, dan de renner z’n nog lopende contract bewezen laat forceren om hem eerder te halen. Verder gaan ze andere renners met een lopend contract halen die motivatie problemen hebben, om vervolgens geen begeleiding daarop te geven maar wel te pushen om twee grote rondes te rijden terwijl er al problemen zijn

0
Mwielerfan 8 februari 2022 om 22:22

Neem een voorbeeld aan Bahrein, die maken tenminste renners beter. Ze worden bovendien het meest gecontroleerd door zowel wada, extra ingehuurde bedrijven van de UCI als de Franse politie,dus bewezen het schoonst van allemaal

0
Wheely 8 februari 2022 om 15:24

Goede keuze van ze, veel leuker ploegje!

0
Marik 8 februari 2022 om 15:27

Ben ik met je eens Wheely, veel leuker ploegje en alleen de die hard Quick step/Lefevre fans zijn het hier niet mee eens.

0
Barry Batsbak 8 februari 2022 om 16:02

Eigenlijk hoop ik dat Laurens Sweeck ook nog volgt richting AF. Dan heb je volgend seizoen een leuk clubje shampoo-rijders vs sauzen-rijders.

0
Beer 8 februari 2022 om 15:25

Mijn gevoel is toch dat Van Kasteren hier achter de schermen vieze spelletjes speelt. De Roodhoofdjes springen als vanouds opportunistisch in de dans en de verhoudingen tussen QS en Alpecin komen verder op scherp te staan.

0
harryjohan71 8 februari 2022 om 15:39

@Beer QS heeft nog niet eens een veldritploeg. Alpecin kiest gewoon voor een sterkere veldritploeg. Dit jaar waren ze gewoon niet sterk genoeg. Het aantrekken van de sterkste jongeren is dan ook niet zo gek. Alleen de pers en QS fans zoeken er direct iets achter.

0
Steven_E 8 februari 2022 om 15:49

Ik ben QS-fan en vind het een goede zet van Alpecin en de renners. Maar dat vooral Van Kasteren hier weer wat beter van wordt lijkt mij wel duidelijk ja.

0
YogiBear 8 februari 2022 om 17:23

Heb juist het idee dat Lefevere en Tormans over de ruggen van de renners vieze spelletjes proberen te spelen.

0
Massimo Bataille 8 februari 2022 om 17:53

Goh je hebt een sponsor (Tormans) die bereidwillig geld geeft voor een crossteam en een samenwerking heeft met Wanty ( structuur, materiaal, etc). Tegelijk een ‘deal’ met Van Kasteren ( dia als manager/makelaar fungeert voor paar renners).

De renners (lijken) tevreden bij de ploeg Tormans en de sponsor is blij met de resultaten.
Tormans geraakt in een dispuut met Wanty en wil graag naar een andere structuur overstappen (Quickstep). Dit liefst met dezelfde renners.
Quickstep/Tormans krijgen de kans niet om nieuw contract aan te bieden, want ze gaan blijkbaar naar Alpecin.

Er zijn voor mij 3 voorname redenen om transfer te doen:
1) Je krijgt geen nieuw contract van je bestaande ploeg ( is niet het geval)
2) Je bent niet content van je huidige ploeg (lijkt me onwaarschijnlijk, zeker dat alle 4 de renners ontevreden zouden zijn).
Zelfs de overstap van ‘structuur’ kan hier geen reden zijn, aangezien ze niet blijven bij Wanty
3) Je gaat ergens meer geld gaan verdienen ( is betwisbaar, aangezien ze nog geen contract hebben besproken met Quickstep/Tormans)

Lijkt me vooral dat Van Kasteren ergens een zak geld heeft gekregen bij Alpecin en daarbij snel zijn renners mee warm heeft gemaakt.

0
xistnc 8 februari 2022 om 18:12

Het is niet vreemd dat de QS-fans nu naar Van Kasteren wijzen. Die handelt hier echter volledig in het belang van zijn renners, terwijl Lefevere en Tormans in het geheel niet met die renners hebben gesproken. Dat laatste lijkt me toch een minimale voorwaarde.

0
Beer 8 februari 2022 om 20:29

Vreemde kronkel… Lefevere wil met de renners praten, maar Van Kasteren brengt ze bij Alpecin onder voor de renners met QS hebben kunnen spreken. ´In het belang van de renners’ lijkt me toch dat de renners met alle ploegen kunnen spreken. Van Kasteren verhindert dit echter. Blijkbaar is hij zo door Tormans in zijn gat gebeten dat hij met zijn renners naar Alpecin loopt. Nochtans was het Tormans die de afgelopen jaren de rekeningen en lonen betaalde.

0
Murcia 8 februari 2022 om 21:25

Totaal geen kronkel, Tormans maakt als sponsor een deal met Patrick die in feite er op neerkomt dat hij zonder de renners en hun manager te informeren hen aanbiedt bij QSA. Patrick zegt nu dat hij helemaal niet van plan was om automatisch alle vier over te nemen. Van Kasteren kan als zaakwaarnemer wel een package deal sluiten met AF, dan is de keuze niet zo moeilijk temeer daar er al een bestaande cross structuur is bij de Roodhooft broers en Hermans meer vrijheid als wegrenner kan krijgen daar dan bij QSA. Dat Tormans de rekeningen en salarissen overmaakt is niet relevant aangezien dat niks zegt over renners hun toekomst als het contract afloopt. Jan had gewoon de zaakwaarnemer niet moeten schofferen en hem moeten meenemen in het traject. Of je een zaakwaarnemer mag of niet doet niks af aan de realiteit dat zij een flinke vinger in de pap hebben bij transfers.

0
Beer 8 februari 2022 om 21:36

En nog een rare kronkel… er is in heel dit verhaal toch maar 1 man die heerst over de renners en dat is Van Kasteren die met blanco contracten doet wat hij wil, zijnde bijten in de hand die hem voedde. De enige reden waarom dit hier op applaus wordt onthaalt is omdat hij (zogezegd) Lefevre een hak zet. Maar die is vooral blij met de centjes van Tormans, dus hij gniffelt in zijn vuistje. Best lachen allemaal.

0
xistnc 8 februari 2022 om 21:40

Het optreden van Van Kasteren is gebaseerd op afspraken tussen Van Kasteren en de renners. Dat geldt niet voor het optreden van Tormans en ook niet voor Lefevere.

0
Beer 8 februari 2022 om 21:45

En wat is ‘het optreden van Lefevere’? Dat hij van Van Kasteren niet met de renners mag spreken. Lijkt me dat Lefevere juist niets mis doet, Tormans te enthousiast was en voor zijn beurt sprak & Van Kasteren de grote jongen uithangt, maar uiteindelijk weinig te betekenen heeft in het wielerwereldje. Love it or hate it maar Patje komt er weer als winnaar uit.

0
Marik 8 februari 2022 om 21:50

Uiteraard hebben xistnc en Murcia het juiste verhaal begrepen. Goed verhaal mannen, dank voor deze duiding.

0
Murcia 8 februari 2022 om 21:55

Lijkt mij niet bepaald lachen voor zowel Jan als Patrick, de sponsor maakt nu geld over zonder exposure in het veld en Patrick krijgt geld dat bedoeld is puur voor een veldploeg maar heeft totaal geen aansprekende renners. Ik denk niet dat Jan zijn geld gebruikt wil zien worden om Ilan Vanwilder een bonus te geven. Nu moeten ze extra diep in de buidel tasten om nog een crossploeg van betekenis over te houden en dus met flappen zwaaien voor Laurens Sweeck of een Aerts. Ben trouwens benieuwd wat er met Backstedt gaat gebeuren want zij heeft over belangstelling niet te klagen en de damesploeg van Patrick is niet bepaald de meest aantrekkelijke voor een toptalent als de Britse.

0
Mwielerfan 8 februari 2022 om 22:29

Het zou net zo goed kunnen dat de renners wel zien dat ze bij quickstep in dienst van anderen rijden, en niet in dienst van hun winter of eigen carrière. Bovendien geeft van Kasteren duidelijk aan dat tormans procedureel steken laat vallen. Als hij dat in de media aangeeft, is het vast niet de eerste keer dat van Kasteren zich daaraan ergert. Wellicht zijn ze blij om van tormans af te zijn? Of wilden ze eigenlijk met wanty verder, of iig een ploeg die veel kleinere wedstrijden in omringende landen rijdt

0
AWestie 8 februari 2022 om 15:27

Hele gekke soap, de gemiddelde volger snapt hier bijster weinig van

0
Dikke Man 8 februari 2022 om 15:37

Wie of wat gaat er praktisch gezien dan wel naar QS? Een naam? Managerskosten?

0
Steven_E 8 februari 2022 om 15:40

Ik vermoed sponsor Tormans alvast, van waaruit ze nu renners aan zich zullen proberen binden. Maar veel is er niet vrij, laat staan renners die een programma in het veld kunnen combineren met een programma op de weg. Ik weet niet hoe lang bvb Merlier of Vermeersch nog vasthangen, maar veel andere kandidaten zie ik niet bij de huidige profs / beloften.

0
Barry Batsbak 8 februari 2022 om 15:47

Praktisch gezien gaat er nu ogenschijnlijk alleen een zak geld van Tormans naar QS.

0
Murcia 8 februari 2022 om 17:31

Zoe Backstedt zit volgens mij ook bij Tormans en heeft Hans niet als manager, misschien wel de grootste parel in het dames wielrennen zowel op de weg als in het veld. Patrick kan haar zeer goed gebruiken bij zijn damesploeg die weinig kwaliteit heeft op het ogenblik.

0
klootje kriekeljon 9 februari 2022 om 10:53

Ja en Lefevere is gek van dameswielrennen. Dus daar moet je heen als vrouw.

Tijd om met pensioen te gaan.

0
Staf V 10 februari 2022 om 02:15

Just Barry, alleen Lefèvre doet een zaak.

0
Westland95 8 februari 2022 om 15:41

Kunnen van dit soort berichten niet eerst gewoon een volwaardig artikel worden gemaakt voordat ze worden geplaatst?

0
Steven_E 8 februari 2022 om 15:43

Op Sporza & HNB stond het nieuws al meer dan een uur, allicht wouden ze niet te ver achterlopen en mensen toelaten hun drang om te reageren hier reeds te uiten? Wat goed lukt … : )

0
Steven_E 8 februari 2022 om 16:01

En nu wordt het artikel aangevuld met gerecycleerde info van vorige week … Op Sporza bvb staat alvast een actuele reactie van Lefevere.

0
harryjohan71 8 februari 2022 om 19:40

@Steven_E Een typische Lefevere reactie. Van Kasteren heeft het project getorpedeerd . Dat is wel heel kort door de bocht. 4 renners tekenen zo te horen ergens anders en weg project. Als Tormans en QS stel je je dan wel heel afhankelijk op. Als een organisatie als QS komt dit niet geloofwaardig over.

0
oliebol 8 februari 2022 om 15:46

Gaat gewoon om geld

0
Alfons Haavers 8 februari 2022 om 15:50

Ik heb wel eens grotere bommen weten ontploffen.

0
Steven_E 8 februari 2022 om 16:01

Titel gekopieerd van Sporza en HNB. In België is alles wat gebeurt in veldritland al lichtjes explosief ; )

0
Koers 8 februari 2022 om 16:10

Heb jij een vuurwerkje afgestoken?

0
Alfons Haavers 8 februari 2022 om 16:13

Met alle respect, maar ik denk dat er zelfs in Vlaanderen niemand wakker ligt van Quinten ‘The Grey Mouse’ Hermans.

Zolang het niet gaat over van Aert of van der Poel (of Thibau Nys natuurlijk!), blijft het toch vooral bij schouderophalen, vrees ik.

Bij groot nieuws over Pidcock of Iserbyt kan je misschien nog spreken van een ontplofte ballon of een knaltouwtje, maar hier is al bij al weinig bom aan.

0
Cochise 8 februari 2022 om 18:00

Goh, Van Kasteren de voormalige patron van het veldrijden die gekrompen was tot een kleine garnaal die de grote Lefevere een hak zet, dat zou wel nieuws kunnen zijn in Vlaanderen. Maar dan wel op voorwaarde dat het Lefevere wat kan schelen en ik vermoed dat hij in deze “onderhandelingen” niet eens heeft moeten doen alsof hij niet diegene was die de deal niet zo hard nodig had. Ik denk dat veldrijden hem nog minder kan schelen dan vrouwenwielrennen. Dat relativeert dan de impact van de “bom”.

0
klootje kriekeljon 8 februari 2022 om 19:13

Meteen een gniffel bij het lezen van de titel idd. Bom, als je met je hoofd je navel vast zit. Beetje zoals nu naar NL 1 kijken deze dagen.

0
Staf V 10 februari 2022 om 02:20

Wel, die Hermans? heeft in zijn jonge carrière al veel tegenslag gehad, maar geloof me daar staan ploegen voor in de rij, die kan klimmen en die kan crossen, is ook nog maar 26 jaar.

0
josi 8 februari 2022 om 15:54

Iets met twee honden en een been.

0
Romāns Vainšteins 8 februari 2022 om 15:58

Ik twijfel tussen opening op Boulevard of gewoon meteen kamervragen.

0
Viktrodriguez 8 februari 2022 om 16:04

Ik zit te wachten op een extra NOS- en VRT-journaal.

0
Wheely 8 februari 2022 om 16:08

Persconferentie vanavond.

0
Koers 8 februari 2022 om 16:11

Niets van dat, en meteen naar de tribunalen!

0
Barry Batsbak 8 februari 2022 om 16:12

We zouden gaan kijken naar de huldiging van Olympisch kampioen Kjeld Nuis, maar nu eerst groot veldritnieuws….

0
Panache 8 februari 2022 om 15:58

Bom ontploft, wat een belachelijke titel.

0
Marik 8 februari 2022 om 16:03

Ook Sporza spreekt van een bom in de kop van het artikel.

0
Barry Batsbak 8 februari 2022 om 16:05

In een leeggelopen veldritseizoen waarbij er praktisch geen enkele regenboogtrui meer te bewonderen is in het handjevol crossen dat resteert is enig nieuws al vrij snel een “bom”.

0
Panache 8 februari 2022 om 18:49

Er is momenteel weinig wielrennen, weinig nieuws, dus weinig bezoekers en inkomsten. Het is dan gewoon jammer dat relletjes en bommetjes gesuggereerd worden om wat reuring te krijgen. En het is ook helemaal niet nodig als we Van Aert (ik ben de kopman, toch?) nog moeten bespreken.

0
Silverlake 8 februari 2022 om 16:10

Alpecin-Felix : Misschien ook de beste ploeg Voor Quinten ????

0
Massimo Bataille 8 februari 2022 om 16:21

Lijkt me vooral Van Kasteren die dit opblaast ( en wss zijn geld eraan verdient).

Het feit dat dit zo snel bekend is, voor dat Quickstep zelfs met de renners of Van Kasteren gesproken hebben, lijkt me dat deze deal naar Alpecin al eindje geregeld is.
En dat hierbij het verhaal Tormans (los van Quickstep of Wanty) al langer ten einde was voor Van Kasteren en zijn renners.

0
Steven_E 8 februari 2022 om 16:28

Denk ik ook ja. Tormans vertrekt, Wanty doet voort, en toch gaan de renners naar een 3e partij.

0
Verweggistan 8 februari 2022 om 16:39

Ja, denk ik ook gezien de uitspraak van Van Kasteren dat Wyseure en Verstrynghe komende maand al prof worden.

0
Verweggistan 8 februari 2022 om 16:38

Tormans nu met lege handen. Het was ook niet slim van Tormans om zijn afspraken met Lefevre bekend te maken zonder dat Van Kasteren op de hoogte was/een nieuw contractvoorstel had voor zijn renners van Lefevre. Dat Alpecin in dat gat springt/de renners aangeboden krijgt is hun goed recht. Wyseure en Verstrynghe zijn gewoon vrij per 1/3 en die andere twee zouden per 1 januari kunnen overstappen.
Tormans heeft ook nog Kuhn en Schreiber volgens mij. Edit: En Mein, Maes en Thomas.

0
Maillot à Pois 8 februari 2022 om 19:36

En Backstedt en Van Sinaey

0
luyfred 8 februari 2022 om 16:40

Wel spijtig voor de gebroeders Bart en Geert Wellens. Zitten nu zonder renners met uitzondering van wereldkampioene Bakstead.

0
josemanuelfuente 8 februari 2022 om 16:43

Wie maakt zich hier nu schuldig aan #grensoverschrijdendgedrag :)

0
Murcia 8 februari 2022 om 16:49

Geweldige slag van de Roodhoofdjes, in één klap haal je en de grootste talenten van Belgie binnen en tegelijkertijd zet je Tormans in zijn hemd want voor QSA blijft er wel weinig animo over om de samenwerking door te zetten.

0
Turtlehead 8 februari 2022 om 16:52

Is toch logisch? De kans dat ze bij Ome Pat een fatsoenlijk wegprogramma kunnen rijden is nihil. En iemand als Hermans doet ’t prima in een soort vrije cq. ondersteunende rol, die kan overal terecht.

0
Maillot à Pois 8 februari 2022 om 19:39

Ook bij Alpecin gaat enkel Hermans in het World Tour team terecht komen, in eerste instantie. De rest in het development team, wat men nu dus bij QS ook wil/wilde oprichten

0
Jean Dumas 8 februari 2022 om 16:52

Het gaat altijd om geld. De ervaren Van Kasteren laat zich natuurlijk niet de kaas van het brood eten. Er zal vast geld geboden zijn in de overname en hij heeft dat achter de schermen uitonderhandeld.

0
Murcia 8 februari 2022 om 17:06

Tuurlijk, Jan dacht slim te zijn maar Hans is één brok Nederlandse handelservaring. Hem negeren terwijl je aan het voetjevrijen bent met de Don is niet handig en dus krijg je nu wat hardhandig een deksel op de neus. Ben eerlijk gezegd wel verbaasd omdat ik echt dacht dat men er onderling wel uit ging komen maar kennelijk vond Tormans de aandacht van QSA zo vleiend dat hij Hans in de kou liet zitten. Dom!

0
KevinK1986 8 februari 2022 om 18:04

Dit betekent dus tevens dat Hermans per 2023 Alpecin – Fenix wegrennen wordt. Lijkt me absoluut geen verkeerde keuze.
Nu Zoë Backstedt nog kiezen voor TJV en het hele circus is compleet.

0
Pietspeed 8 februari 2022 om 18:19

Bom ontploft; Frits Bom, de vakantieman? Kan niet, al overleden.
Alles rechtens toch? Contract loopt af van Van Kessel en Hermans eind dit jaar, en de jeugdigen Wyseure en Verstringe willen kennelijk graag prof worden… En naar verluidt behartigt Hans van Kasteren hun belangen…. Dus, duh

0
Tollpatscher 8 februari 2022 om 18:37

Ik zou bij Lefevre ook niet met een of andere renner willen rijden. Recente kampioenschappen hebben genoeg getoond.

0
Thijs E 8 februari 2022 om 18:40

Van Kasteren is ervaren in de veldritwereld en trekt een kaart uit zijn mouw die PL en Tormans niet zagen aankomen. Voor de renners prima, voor Alpecin prima, zuur voor QS/Tormans, maar die gaan nu Sweeck, Toon Aerts en een paar NL vrouwen bellen.

0
Blackcanyon 8 februari 2022 om 18:55

Ik dacht dat je als veldritteam maar een heel beperkt aantal renners in je team mag hebben en dat er daarom in het verleden wel situaties waren dat ze dan renners onder eigenlijk t zelfde management maar met een andere shirtsponsor rond lieten rijden.
Is dat niet meer? Of moeten Hermans etc dadelijk met een Plantur Deceuninck shirt gaan veldrijden in plaats van een Alpecin-shirt?

0
Thijs E 8 februari 2022 om 19:08

Qua maximum aantal weet ik niet of het zo is. De Roodhoofden hebben volgens mij bij de vrouwen al 3 teams rondrijden, Iko-crelan, 777 en Alvarado en Pieterse bij Alpecin.

Iko-Crelan en Alpecin ook bij de mannen trouwens

0
Deel Koeper 8 februari 2022 om 21:34

Ik gok dat PatLev, zeker op korte termijn, meer belang hecht aan zijn damesploeg dan aan een cross-experiment en dat die tevreden is indien hij eindigt met Backstedt en het geld van Tormans.

Al zal hij de komende dagen in de pers nog wel wat wild natrappen, dat moet voor de fans.

0
Murcia 8 februari 2022 om 22:28

Patrick moet om de tafel met Emma Wade, een uitzondering in de door mannen gedomineerde wereld van de zaakwaarnemers. Zij heeft bijna alle Britse wielrensters van enig niveau onder contract staan. Zoe kan overal terecht en ik heb wel eens gedacht dat Plugge een hengeltje kon uitgooien. Zij past perfect in het TJV pulletje maar bij de Don wordt ze onbetwist al meteen kopvrouw want de rest van die ploeg is erg matig om het zacht te zeggen.

0
Tollpatscher 8 februari 2022 om 23:43

@ Deel……. daar zou je eens gelijk in kunnen hebben.

0
  • 1
  • 2

Headlines

Populair

Materiaalzone