Alejandro Valverde mist Strade Bianche door ziekte

woensdag 6 maart 2019 om 09:34

foto: Cor Vos

Alejandro Valverde staat aankomende zaterdag niet aan het vertrek in de Strade Bianche. De wereldkampioen is ziek thuisgekomen na de UAE Tour, waarna hij heeft besloten om de Toscaanse klassieker aan zich voorbij te laten gaan. 


El Imbatido hoopt over drie weken weer zijn rentree te maken in de Ronde van Catalonië, de wedstrijd die hij de afgelopen twee jaar op zijn naam schreef. Ook ploeggenoot Daniele Bennati is niet van de partij in Toscane: de Movistar-coureur stapte ziek af in de Tour de la Provence en heeft langer de tijd nodig om te herstellen.

Movistar zal zaterdag dus andere kaarten moeten spelen in de Strade Bianche. Richard Carapaz zal zijn ploeg aanvoeren: hij krijgt steun van onder andere Nelson Oliveira, José Joaquin Rojas, Eduard Prades, Carlos Barbero, Carlos Betancur en Eduardo Sépulvalda, die allemaal goed uit de voeten kunnen op dit terrein.

Selectie flag-es Movistar voor flag-it Strade Bianche:
flag-ec Richard Carapaz
flag-es José Joaquin Rojas
flag-pt Nelson Oliveira
flag-es Eduard Prades
flag-es Carlos Barbero
flag-co Carlos Betancur
flag-ar Eduardo Sepúlveda

Dit artikel delen:

27 Reacties

xistnc 6 maart 2019 om 09:40

Aderlating voor Movistar.

Mystery Rider 6 maart 2019 om 09:42

Hahaha! Zal mijn Scorito maar aanpassen dan!

williams 6 maart 2019 om 10:50

Aderlating ? zakje voor de Strade gevonden in Oostenrijk ?

dikkechaap 6 maart 2019 om 12:45

I see what you did there…

reusjen 6 maart 2019 om 10:01

Dat krijg je ervan als je spot met de vloek van de regenboogtrui.

west 6 maart 2019 om 10:16

Bestaat er überhaupt nog een terrein waar Betancur goed uit de voeten kan?

hartstikkebedankt 6 maart 2019 om 10:19

Toch nog 15e in de Giro afgelopen jaar en 18e in de Tour in 2017.. Wel een vreemde snuiter

Duh 6 maart 2019 om 12:36

Hammer Series is Betancur terrein

kielabokki 6 maart 2019 om 10:16

Wel echt probleem van de laatste jaren. Benieuwd hoe lang het nog duurt voor meer renners weigeren hun voorjaar op het spel te zetten met een tripje naar Down Under/Midden-Oosten.

LyndaLid 6 maart 2019 om 10:26

Niet meegekregen hoe het met de jongens uit de Algarve gaat?

kielabokki 7 maart 2019 om 14:35

Ik weet dat je flink kan hoeren en sloeren in Albufeira. Bedoel je dat? ;-)

Imbatido 6 maart 2019 om 10:17

Valverde ziek. Het zal toch niet …

Fassa Bortolo 6 maart 2019 om 12:34

Ik hoop het niet nee..

Jean Dumas 6 maart 2019 om 10:19

Tijd voor een plaats op de kalender na de Tirreno.

Jack2811 6 maart 2019 om 10:46

Komt er dan toch slijt op ? :p

Marcel1112 6 maart 2019 om 10:54

Zag hem gisteren nog invallen voor Real Madrid tegen Ajax.

assen 6 maart 2019 om 11:00

Weer een grote naam die ontbreekt in de Strade…

ivo001 6 maart 2019 om 11:13

:(

Kevin Lowagie 6 maart 2019 om 11:19

Don Alejandro meldt zich al jaren rond deze periode ziek. Staat al jaren op de deelnemerslijst van Parijs- Nice of Tirreno Adriatico, maar meldt dan telkens af. Een maand later vliegt hij de Ardense heuvels op. Pieken is een kunst.

Hollow Knight 6 maart 2019 om 12:03

Inderdaad, zal wel een andere reden hebben waarom hij in die periode geen anti-doping controles wilt ondergaan.. sorry, ik bedoel geen wedstrijden wilt rijden.

Nelson 6 maart 2019 om 12:09

@ Hollow Knight +1

MDKIDW 6 maart 2019 om 13:30

Lul koek… ze krijgen ook gewoon thuis controles

toerist 6 maart 2019 om 14:25

Beetje trainen in Mexico of zo

Pepsifranck 6 maart 2019 om 14:48

Ik zit deze week in Orihuela voor werk. In de middag ga ik op een huurfiets trainen. Ik meende Valv gister te zien in een volledig zwarte outfit. Wel op een blauwe Canyon Ultimate CF SLX

lauran 6 maart 2019 om 17:26

Niet op zijn regenboog Canyon?

Romāns Vainšteins 6 maart 2019 om 18:01

Ik was vandaag in het parc d’Avroy en zag een tenger oud menneke in volledig zwarte outfit de hele tijd op-en-neer rijden vanaf de pont de Fragnee en de laatste meters een verschroeiend spurtje afleveren vanuit een imaginary wheel. Zijn fiets was blauw.

Ward 6 maart 2019 om 18:31

Hoezo ziek? Volgens zijn Strava-account toch lekker aan het trainen vandaag…