Sagan-loos BORA-hansgrohe onthult selectie voor Strade Bianche

maandag 4 maart 2019 om 13:34
Sagan-loos BORA-hansgrohe onthult selectie voor Strade Bianche

foto: Cor Vos

BORA-hansgrohe heeft bekendgemaakt welke renners zaterdag aan het vertrek staan van Strade Bianche. Zoals reeds aangekondigd ontbreekt Peter Sagan in de selectie. De Slowaak was de laatste jaren steevast van de partij, maar kiest dit jaar voor een andere aanloop naar Milaan-San Remo, de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix.

Hoewel BORA-hansgrohe Sagan, vorig jaar nog achtste, moet missen, staat de ploeg met ervaren renners aan het vertrek. Met Gregor Mühlberger en Daniel Oss heeft de ploeg immers twee mannen in de selectie die vorig jaar eveneens in de top-15 eindigden. Oss reed deze koers al zeven keer en eindigde al viermaal bij de beste twintig.

Ploegmaats Maciej Bodnar doet nog beter met acht starts. Oscar Gatto spant echter de kroon; de Italiaan stond al tien keer aan het vertrek en eindigde daarin al drie keer bij de beste tien (7e in 2011, 3e in 2012 en 6e in 2015).

Selectie flag-de BORA-hansgrohe voor flag-it Strade Bianche (9 maart)
flag-pl Maciej Bodnar
flag-it Cesare Benedetti
flag-it Oscar Gatto
flag-pl Rafał Majka
flag-at Gregor Mühlberger
flag-it Daniel Oss
flag-de Maximilian Schachmann

Dit artikel delen:

13 Reacties

Busted 4 maart 2019 om 13:51

Ik zet mijn geld op Mühlberger.

WernerFranke 4 maart 2019 om 13:52

Op een Oostenrijker? Riskant…

hartstikkebedankt 4 maart 2019 om 13:53

Ik tel in deze selectie wel een stuk of wat outsiders, ben benieuwd hoe ver ze komen zonder echte kopman. Winst zal heel lastig worden maar 3 man in de top-15/20 zou me niet verbazen.

Brabander 4 maart 2019 om 15:02

Leuke selectie ja. Leuke ploeg sowieso

LB108 4 maart 2019 om 15:10

Beetje respectlose titel vind ik.
Bora Hansgrohe is niet enkel Sagan..

Turtlehead 4 maart 2019 om 15:40

Ik schrok even van het woord ‘onthult’, in combinatie met alle ‘dope-topics’ van vandaag.
Ter geruststelling/uitleg aan jou: Sagan zit nog op een berg rode bloedlichaampjes te kweken :)

LB108 4 maart 2019 om 21:35

@Turtle, weet ik maar al te goed ;)

Polleke 4 maart 2019 om 17:10

Muhlberger krijgt vrijdag griep….

Dolledriesoldebroek 4 maart 2019 om 17:14

Mühli kan beter een beetje inhouden zaterdag..

LB108 4 maart 2019 om 21:45

Of juist niet zodat hij idioten als jullie ongelijk kan geven ;)
Makkelijk nu zo te redeneren dat alle Oostenrijkse hetzelfde zijn,
zullen we dan maar eens beginnen met de Italianen, spanjaarden, belgen en nederlanders want ik denk dat is het lijstje nog veel langer ;)

Dolledriesoldebroek 4 maart 2019 om 22:02

Haha, tikkeltje satire maat go mühli!

VerstandOpNul 4 maart 2019 om 22:54

Ik voorspel een verdienstelijke top10-plaats..

Romāns Vainšteins 4 maart 2019 om 22:57

Gatto heeft wel eens hele goede dagen in eendaagsen, ik raad hem en de rest van deze selectie aan om in de vlucht te zitten want evenals in Paris Roubaix reikt die meestal heel ver in de Strade.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair