Adrie van der Poel: “Als het van mij afhangt, crost Mathieu deze winter niet meer”

zondag 2 januari 2022 om 19:35
Adrie van der Poel: “Als het van mij afhangt, crost Mathieu deze winter niet meer”

foto: Cor Vos

De eerstvolgende veldrit op het programma van Mathieu van der Poel is die van Herentals, komende woensdag. Maar zijn rugblessure zit hem nog steeds dwars en vader Adrie is duidelijk over een eventuele comeback. “Als het van mij afhangt, dan crost hij deze winter niet meer”, zegt Van der Poel senior.

“Het heeft geen zin meer. Als hij opnieuw begint, gaat hij zich weer forceren en staan we geen stap verder of dichter”, vertelt Adrie in gesprek met Het Nieuwsblad. Op nieuwjaarsdag maakte de wereldkampioen veldrijden nog bekend dat hij, na enkele dagen van inactiviteit, weer voor een trainingsrit de fiets op was gestapt. Zestig kilometer in ongeveer twee uur.

Na zijn opgave in Heusden-Zolder besloot Van der Poel de crossen van Loenhout en Hulst te laten schieten. De Nederlander kampt namelijk met een zwelling van zijn tussenwervelschijf, waardoor hij niet voluit kan trainen en koersen. Christoph Roodhooft, de manager van Alpecin-Fenix, liet een korte reactie achter bij de Vlaamse krant: “We hebben nog geen nieuws hieromtrent.”

Mocht Mathieu van der Poel het advies van zijn vader Adrie opvolgen, dan mist hij onder meer het NK veldrijden in Rucphen (9 januari) maar ook het WK veldrijden van eind januari in het Amerikaanse Fayetteville (30 januari). Hij is dan niet in staat om zijn wereldtitel te verdedigen.

foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

85 Reacties

Romerike 2 januari 2022 om 19:37

Met pijn in mijn hart ( ja, figuurlijk) ben ik eens.

Pietspeed 2 januari 2022 om 23:58

‘Kogel is door de kerk’
“Pa, je weet, ik ben deze week aantal keer bij osteopaat en fysiotherapeut geweest, nog een keer in het ziekenhuis een scan laten maken, en er is overleg geweest tussen de teamarts en artsen van ziekenhuis.” “Heb dus net als geadviseerd een kleine 2 uur op de fiets wat doorgetrapt”. “Maar het gaat gewoon niet,dit wordt niets” “Ok, dan gooi ik wel een balletje op, dan kan jij en team wat makkelijker er voor deze winter een punt achter zetten” “Matthie, tis vervelend en frusterend voor nu, maar heb het eea zelf ook wel meegemaakt” “Knop om, we gaan voor het wegseizoen”.

KevinK1986 3 januari 2022 om 10:49

Ik dit geval ook helemaal mee eens. Je kunt in het veld op dit moment alleen maar verliezen, Matje heeft immers alles al gewonnen wat er te winnen valt in het veld.
Focus op de doelen die je nog niet hebt bereikt… WK Mountainbike, WK Weg en de Groene trui in de Tour

Wheely 2 januari 2022 om 19:40

A3 for president.

Brabander 2 januari 2022 om 19:44

Dit moet onderhand wel de meest aangehaalde 'sportvader' aller tijden zijn. Zowat dagelijks zie je uitspraken van hem.
Ik weet niet hoe Mathieu denkt, maar als zoon zou ik graag iets minder bemoeizucht van mijn vader willen hebben

FDJ 2 januari 2022 om 20:11

Wat te denken van die verschrikkelijke Jos Verstappen.

Barry Batsbak 2 januari 2022 om 20:18

Als ik Adrie was zou ik willen dat die Belgische zeik-journalisten niet continu aan mijn mouw stonden te trekken. Het is dat Adrie het fatsoen heeft om ze elke keer maar weer te woord te staan, van mij konden ze zo zachtjes aan de krampen krijgen met constant dat vragen naar de bekende weg.

S'mon 2 januari 2022 om 20:21

Nu ja, het is net omdát hij telkens bereid is te antwoorden dat de pers hem vragen blijft stellen, dus het komt langs twee kanten.

Panache 2 januari 2022 om 20:25

Indien het Mathieu stoort dan had hij al lang op de rem getrapt richting zijn vader (hij is mondig genoeg). Er ooit bij stil gestaan dat dit soort zonen (Mathieu, Max) gewoon een zakelijke afspraak met hun vader hebben waarbij de vaders een gedeelte van de pr, media optredens, voor hun rekening nemen om de sporter te ontlasten?

Michelangelo 2 januari 2022 om 20:26

Precies wat Batsbak zegt.

De Nederlandse kranten zal het een zorg zijn of Mathieu mee doet of niet. Maar de Belgische kranten doen alles voor een quote hierover… En als de ouwe niks had gezegd, dan had het Nieuwsblad dáár wel een item van gemaakt.

Een nikszeggende quote omdat hij er niet over gaat, maar het hele spel is in ieder geval weer op de wagen. Nieuwsblad blij, WF blij…

En van mij mag Mathieu lekker zelf weten wat ie gaat doen. Hij is geen domme koekwaus….

Maillot à Pois 2 januari 2022 om 20:29

Dat is het lot van de superkampioen die onder het vergrootglas ligt
Het probleem is niet dat Adri ze te woord staat, hij moet gewoon leren zich wat vaker op de vlakte te houden en niet het achterste van zijn tong laten zien. Enkel communiceren als er een beslissing is, en niet zeggen wat er gaat gebeuren als het van hem afhangt, want het hangt namelijk niet (alleen) van hem af.

RLM 2 januari 2022 om 22:45

In de basketbalwereld heb je LaVar Ball, die is nog wat erger. Maar in het wielrennen lijkt A3 inderdaad wel de koploper.

bellevue 2 januari 2022 om 22:55

Maillot à Pois

Maar Adrie wil nét heel vaak opvallen met krasse/afwijkende uitspraken alsof hij iets weet wat het klootjesvolk niet bevatten kan.

Heeft Panache ook een handje van weg. "Ooit bij stilgestaan…" bah wat een toon(!) om het dan te hebben over iets zo vaag als "een zakelijke afspraak" … jaja tzalwel joh.

Soms zegtie wat zinnigs, maar soms lult ie ook geweldig uit z'n nek. Adrie dan eh. Panache lult het overgrote merendeel van de tijd uit z'n nek. Net zoals ik trouwens.

Comments 3 januari 2022 om 06:20

Hr Batsbak; Ik heb de indruk dat de Belgen permanent angst hebben voor Mathieu. Men wil per minuut weten hoe het met hem is gesteld. Door voor de deur te liggen van de familie van der Poel kunnen ze niet op een andere wijze verrast worden. De acute angst is weg als ze uit eerste hand horen dat het nog niet goed gaat met Mathieu.

FrankyVercauteren 4 januari 2022 om 15:07

@batsbak: als A3 geen probleem heeft met die “Belgische zeikjournalisten”, wat is dan het probleem? Ik denk dat Adrie verstandig genoeg is om te weten hoe hij met de pers moet omgaan.
@michelangelo: misschien is er een heel eenvoudige verklaring: veldrijden is in België, en vooral in Vlaanderen, een heel populaire sport, zowel bij toeschouwers als pers. In Nederland daarentegen is noch de pers, noch de gemiddelde Nederlander in veldrijden geïnteresseerd.

FrankyVercauteren 4 januari 2022 om 15:08

@comments: bang? Laat me niet lachen … eerder respect. Trouwens, MVDP is een halve Belg (hij woont ook in België) en is best wel populair bij de gemiddelde Belgische supporter.

Murcia 2 januari 2022 om 19:48

Eens met Adrie maar tegelijkertijd zegt het niets over wat Matthieu en de ploeg beslissen. De ironie vind ik ook wel mooi want VDP senior vindt dat Wout niet om de pot heen moet draaien aangaande diens deelname aan het WK maar juist bij AF is het warrigheid troef over wat de feitelijke stand van zaken is. Trek eens een consistente lijn want nu is het speculatie.

Maillot à Pois 2 januari 2022 om 20:25

Het ding is dat Mathieu in de lage landen zodanig in de spotlights staat dat er constant naar de stand van zaken gevraagd wordt, ook op momenten dat ze het inderdaad ook (nog) niet weten.
Enige wat je Adri/de ploeg kan verwijten is dat ze wellicht beter vaker geen commentaar zouden geven of op de vlakte zouden blijven en enkel iets te zeggen als er absolute duidelijkheid is. Ze zullen blijven vragen, maar dit doet Wout gewoon beter, die blijft hetzelfde antwoorden – beslissing na het BK.

Panache 2 januari 2022 om 20:32

Dit soort blessure (zoals de blessure in de pers bekend is) zijn dan ook geen voldongen feiten. Breek je een been dan is het wk onmogelijk. Dit soort blessures daar kan je doorheen, maar je betaalt later een prijs (en vaak met rente). Een beslissing nemen is dan ook veel lastiger, zeker als de sporter er wat ijkpunten bij neemt die soms wel en soms weer niet gehaald worden. Een duidelijke ja of nee is wel zo overzichtelijk, maar zo werkt het niet. Flexibiliteit, flexibiliteit en daar bovenop nogmaals aanpassen is de enige mindset die werkt. Ik kan Mathieu adviseren om zich van de fans en volgers even helemaal niets aan te trekken, dat zijn toch maar passanten.

Murcia 2 januari 2022 om 20:34

@Maillot
Eens hoor, maar juist die verschillende signalen van mensen binnen de ploeg zorgen zoals jezelf ook al opmerkt voor ruis op de lijn. In de PR-wereld is dan de beste strategie om één boodschap te kiezen en trouwens ook één woordvoerder. Nu oogt het allemaal nogal amateuristisch in wat men deelt met de buitenwereld en krijg je meer vragen op je af dan als je zou zeggen geen commentaar en je beperkt tot een officieel persbericht.

Maillot à Pois 2 januari 2022 om 20:41

@Murcia
1 boodschap, jazeker, en als je nog niet over de booschap hebt kunnen overleggen, geen commentaar
1 booschapper/woordvoerder, idealtiter wel, maar dan maak je je onsympathiek bij de pers, en ’t is een wisselwerking, je hebt elkaar ook nodig in die wereld. Bereikbaarheid van de protagonisten is wat de koers en zeker de cross maakt tot wat ze is.

Michelangelo 2 januari 2022 om 20:48

Wat heet ruis op de lijn?

Pa geeft gewoon zijn mening. Niet als dokter, niet als medicus, niet als ploegbaas, maar gewoon als vader van zijn zoon en ouwe rot in het vak. Met daarbij meteen de opmerking dat hij er niet over gaat.

Dus eigenlijk veel gedoe om niks. Het wordt pas interessant als de ploegdokter het zegt of als de ploegleiding zoiets uitspreekt. Voor de rest heeft het nauwelijks nieuwswaarde.

Murcia 2 januari 2022 om 21:26

Ruis op de lijn is als er vanuit de ploeg verschillende uitlatingen komen over de stand van zaken en ook meningen over wat er nu moet gebeuren. Na Zolder vond ik dat op het gênante af toen de woordvoerder sprak over een off-day en anderen binnen de ploeg over de gevolgen van een val daar en weer anderen over de knie en noem maar op. Dat Adrie zijn mening geeft vind ik prima maar zo lang er geen standpunt is van Matthieu en de ploeg zelf draagt het niet echt bij aan duidelijkheid. Overigens als je het niet weet is dat valide om te melden maar nu lijkt het wel een kippenhok. Tenslotte, als je zoals Adrie anderen de maat neemt en hen verwijt onduidelijk te zijn en spelletjes te spelen dan is in de spiegel kijken soms niet een gek idee.

Voor mij is de kern dat Matthieu nu al langere tijd kampt met chronische rugklachten, dat je dat als ploeg gedurende het wegseizoen voor jezelf houdt is volstrekt begrijpelijk maar nu iedereen dat weet lijkt mij het beter om echt te kiezen voor volledig herstel en dus pijnvrij te worden. Maar de ploeg /Matthieu lijken op twee gedachten te hinken en dat baart mij als volger en liefhebber van de renner van der Poel zorgen. Misschien overbodig want ik kijk er naar vanaf de zijlijn maar toch.

Michelangelo 2 januari 2022 om 21:45

Zolder was inderdaad niet briljant…

Overigens is het altijd de spagaat tussen korte termijn doelen die van belang zijn voor de sponsor en de ploeg, en het uitbouwen van een gezonde lange carriere van de individuele renner zelf.
Van mij mag de gezonde lange carriere van de renner altijd primeren. Maar we hebben ook gezien dat soms (bijvoorbeeld voor het binnenhengelen van publiciteit en sponsors) ploegbazen toch kiezen om een renner te laten starten terwijl het van medisch oogpunt niet de beste keuze is. Zeker als een renner daar in basis wel gewoon fysiek toe in staat is….

En in die zin kun je beter een gebroken been hebben dan chronische rugklachten….

Murcia 2 januari 2022 om 21:56

@Michelangelo
Helemaal eens over die afweging tussen belangen en één ding staat vast, uiteindelijk maakt Matthieu zelf en niemand anders de beslissing maar ik wil geen lange termijnschade zien voor een korte termijn belang wat een WK cross is. Net als bij Wout zal die deelname ja/nee mij geen reet kunnen schelen omdat ze voor mij pure wegrenners zijn geworden maar topsporters zijn eerzuchtig en dat maakt ze ook zo goed al hoop ik in dit geval dat hij kiest voor de lange termijn tenzij natuurlijk er de kans is dat hij pijnvrij en met een fatsoenlijk trainingsblok kan deelnemen.

bellevue 2 januari 2022 om 23:24

– De ploeg improviseert teveel voor een professionele organisatie.
– Adrie hoort bij de ploeg maar is dan ook weer een onafhankelijke denker die niet noodzakelijk op een lijn hoeft te zitten met de ploeg.
– Mathieu wil gewoon geen zwakte tonen en holt snel naar huis in z'n Range Rover.
– De persvoorlichter weet niet of er lucht of zand in een band zit.

Dan is het einde zolder zoek uih ja zoek. …?

Michelangelo 3 januari 2022 om 11:04

@Murcia,
Enige reden waarom ik hoop dat Wout en/of Mathieu afzakken naar de VS is dat ik dan het gevoel heb dat er een waardige wereldkampioen rondrijdt in de regenboogtrui. Tot op heden is enkel de Europese kampioenentrui zo’n ding zonder echte waarde dat wordt gedragen door de “tweederangs crossers”, het zou zonde zijn als de regenboogtrui ook zo’n lapje stof zou worden.

Zwarte Panter 2 januari 2022 om 19:56

Waar maakt hij zich druk om wat Wout doet. Dat vind ik altijd zo.n gelul terwijl ze zelf zoveel onzekerheid zaaien over deelnames. Of het nu de Tour is of wat dan ook. En ja ik ben ook fan van MVDP.

bellevue 2 januari 2022 om 22:50

Mee eens, Adrie en Mathieu “mwoa, joah” van der Poel maken er een sport van niet definitief/specifiek te zijn over de doelen.

Staf V 3 januari 2022 om 17:39

Volledig mee eens.

josemanuelfuente 2 januari 2022 om 19:58

Hoezeer ik hem nu ook mis met de veldritten, verstandig om nu te kijken naar wat in het voorjaar kan.

Deel Koeper 2 januari 2022 om 20:10

Heb steeds meer het idee dat het gebrek aan communicatie van Alpecin geen bewuste tactiek is, maar dat het gewoon een ongeorganiseerd rommeltje is op dat vlak en dat ze 't regelmatig zelf ook niet goed meer weten. Lijken niet te beseffen dat er in het moderne wielrennen ook wat PR nodig is.

Gaat Mathieu naar het WK? Wat liep er juist mis op de Spelen? Wat met Alvarado die slecht is, dan weer goed, dan weer plots niet start? Wat met de slechte reputatie van Vermeersch in het peloton? Wat met het conflict in de Tour tussen Philipsen en Merlier? Die ploegleiding staat er dan telkens weer wat lamlendig de schouders op te halen en vaagheden te spuien. Als de communicatie moeilijk is, dan hebben ze geen info.

Staf V 3 januari 2022 om 18:55

Denk dat ge daar terecht opmerkt dat het soms overkomt als een zootje ongeregeld vwb de pr, onlangs op tv (cross Zolder) Roodhooft gehoord, steeds was hij gepikeerd omdat er vragen gesteld werden die hij blijkbaar niet graag hoorde, wel communiceer dan eens duidelijk met de media, de enige die je hoort is Adrie, van Mathieu hoort ge nooit iets, wil hij dat niet of is dat een ploeg tactiek? waarom? je moet dan ook niet verbaasd zijn zoals Roodhooft dat er verschillende verhalen de ronde gaan doen, het verleden spreekt ook niet in hun voordeel, Mathieu is al dikwijls ‘bijna dood’ geweest, en dan komt hij daar de volgende wedstrijd doodleuk alles opkuisen.
De normale gang van zaken is toch als er speculaties zijn dat er een officiële mededeling volgt om alle wilde verhalen de kop in te drukken.

vincenzo 2 januari 2022 om 20:25

Einde professionele carrière??

Romerike 2 januari 2022 om 20:43

Van Adrie? Al een tijdje geleden hoor.

evelineroos 2 januari 2022 om 20:49

Overdrijven is ook een kunst.

Michelangelo 2 januari 2022 om 20:49

Nee, van de reporter van het nieuwsblad. Wat een diepte interview….

Tuubke 2 januari 2022 om 20:56

Van Vincenzo?

westmalle1965 2 januari 2022 om 21:06

Komkommertijd heren hierboven?geeeuw

Michelangelo 2 januari 2022 om 21:22

@Trappist, Ik zit te wachten op de dagelijkse statistieken en winstpercentages van King Matje….

Staf V 3 januari 2022 om 19:00

Ja trippel is het zeker niet, eerder een Vedett.

westmalle1965 2 januari 2022 om 21:33

Komen eraan om de vele analisten/psychologen vandenaldi duidelijk te maken wat de echte feiten zijn

Maillot à Pois 3 januari 2022 om 00:41

en wat hebben die echte feiten eigenlijk te maken met de vraag of VdP al dan niet nog gaat crossen dit seizoen?
In mijn ogen evenveel als het feit dat rijpe bananen geel zijn since 1.1.2017 (misschien ook langer maar die data heb ik niet geanalyseerd)

bellevue 2 januari 2022 om 22:48

Zoals ik al zei, en Adrie heeft goed gelezen, is Mathieu gisteren al geforceerd 60km gaan trainen. Wil iemand dat jong wijzer maken?!

Usa la cabeza!

Medicijnman 2 januari 2022 om 23:22

Met een gemiddelde van 33 , dat is voor hem rustig rondpeddelen hoor (voor mij niet, zeker niet met die wind)

Staf V 3 januari 2022 om 19:05

Het euvel heeft niks te maken met km doen op de weg maar alles met zijn houding op de fiets en dat onder zware belasting, bv in de cross vanuit stilstand een steile helling opkruien, en vallen zal er zeker ook geen goed aan doen.

Blackcanyon 2 januari 2022 om 22:50

Matje kan op zijn gemak de Nederlandse titel op gaan halen. Hij hoeft zich niet te forceren. Op 1 januari reed hij bijna dubbel zo lang en de helft sneller dan Wout, terwijl zijn belangrijkste concurrent Lars van de Haar met blauw plakband aan elkaar gehouden moet worden. En broer David kan Goliath al lang niet meer verslaan.

Staf V 3 januari 2022 om 19:10

Dieje ‘Jack Russel’ gaat er dicht bijzijn op het NK, heeft onmiddellijk na de uiting van Mathieu zijn probleem zijn programma aangepast, even wat minder en nu terug naar de top volgende zondag, die Lars klopt is de NK.

VdB-Avila 2 januari 2022 om 22:51

Ik denk dat MvdP dit jaar de Strade Bianche én de Ronde van Vlaanderen gaat winnen.. helaas geen wereldkampioen in het veld, maar ach.. er is ook nog schaatsen om naar kijken ze

FrankyVercauteren 4 januari 2022 om 14:58

Hoop doet leven …

bellevue 2 januari 2022 om 23:16

Adrie spreekt hier belangenloos. Het lukt hem om niet aan Van Aert te denken.

Gaan we terug naar augustus, dan zei Adrie net hetzelfde over het wegseizoen. Wat heeft het nog opgeleverd voor Mathieu? De Backyard Epic en een mislukte comeback in de cross. Adrie had het toen ook over "een week pijnloos trainen" = "een ander verhaal"
… ja… op korte termijn. Maar de pijn zou terugkomen.

Hij kan misschien nog het niveau halen om in Fayetteville voor de WK te strijden maar…
de pijn zal dan waarschijnlijk terugkomen.

Ik vrees alleen dat de eerzucht een te grote zonde is bij Mathieu. Dat hij geneigd is nu een groot risico te nemen omdat hij bang is dat Van Aert op 4 – 4 zal komen. Een kleine return vergeleken met het risico op een verknoeid voorjaar.

westmalle1965 2 januari 2022 om 23:24

Analist vandenaldi is ook nog wakker:wie moest lossen in Roubaix na demarrage MVDP juist WVA zoals ook in E3 RVV tour strade ,andersom 0 in 2021, laat de excuses maar komen als als als…facts don’t lie

bellevue 2 januari 2022 om 23:32

voor die excuses kan je misschien beter Deliveroo bellen of zo.

Murcia 2 januari 2022 om 23:40

@westmalle1965
Je trekt wel een grote broek aan want immers voor een statistieken fan zou deze uitspraak bekend moeten zijn: “Lies, damned lies, and statistics” Dat je je eigen verdraaide statistieken met rare startpunten waardoor je onwelgevallige cijfers moet weglaten tot vervelens toe post is één ding maar dan gelijk beledigd gaat doen als een poster wat weerwerk biedt is niet echt een vertrouwend wekkend teken voor je verdere aanwezigheid hier.

Blackcanyon 3 januari 2022 om 06:35

T is net als met financiële producten: In t verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst.

Joop Zoetemelk heeft een mooier palmares dan ik, ik denk dat ik ‘m kan kloppen.
En wie weet win ik in de klim nog wel van Kenny van Hummel.

Staf V 3 januari 2022 om 19:15

@kara65.
Rank Rider Nation Team Age Points
1
POGAČAR Tadej
SLO
UAE TEAM EMIRATES 23 5363
2
VAN AERT Wout
BEL
JUMBO-VISMA 27 4382
3
ROGLIČ Primož
SLO
JUMBO-VISMA 32 3924
4
ALAPHILIPPE Julian
FRA
DECEUNINCK – QUICK-STEP 29 3104.67
5
BERNAL GOMEZ Egan Arley
COL
INEOS GRENADIERS 24 2576
6
COLBRELLI Sonny
ITA
BAHRAIN VICTORIOUS 31 2553
7
VAN DER POEL Mathieu
NED
ALPECIN-FENIX 26 2467

Romāns Vainšteins 3 januari 2022 om 00:07

Mwoah, kweenie wat ik er van denken moet.

westmalle1965 3 januari 2022 om 05:48

Murcia en Bellevue de statistieken komen van diverse wielersites die door WF niet worden weergegeven,omdat ze geen’derde’ sites vernoemen. Hoe moeilijk ook voor jullie ze kloppen. Feel free en check zelf . Je mag me ook een pb sturen via WF en ik stuur ze door.Facts don’t lie

Deel Koeper 3 januari 2022 om 07:00

Men stelt dat A op dit moment beter is dan B en jij countert dit door snoeihard te bewijzen dat B in het verleden beter was dan A. Nou, geweldig, so what?

Of kan jij niet bevatten dat "is op dit moment beter" betekent dat hij op dit moment de snellere in koers is, beter in vorm is en dat "is op dit moment beter" niet betekent dat hij op dit moment de beste carrière heeft en op dit moment intrinsiek het meeste talent heeft?

Ik vraag me altijd af wat leidt tot zo'n mindset. Je hebt een held die in 90% van de crossen wint van de zogezegde vijand en in plaats van te genieten van de erg ruime en frequente dominantie, is er meer fixatie om die overgebleven 10% zoveel mogelijk te minimaliseren. Antipathie is belangrijker dan sympathie. Toppie.

Sjonge Jonge 3 januari 2022 om 07:26

Je hebt helemaal gelijk Deel Koeper, al werkt dit wel beide kanten op.
De ‘fans’ van zowel van Aert als van der Poel hier lijken meer bezig met het omlaag halen van de ander dan te supporten voor hun eigen idool en erger nog, vergeten daarbij te genieten van 2 exceptionele renners.

Best triest eigenlijk……

bellevue 3 januari 2022 om 16:31

malle1965 (we hebben het tegenwoordig over malle)
ik stuur je pb als ik in mijn doctoraalstudie ben aanbeland bij puntje 'goochelen met stats'. Daar zou je prima voorbeelden voor kunnen aanleveren. Alvast bedankt.

monsieur soixante pourcent 3 januari 2022 om 19:01

Inderdaad jonge.

Door de ander te kleineren word je zelf niet groter!

Mijn persoonlijke mening is trouwens dat Adrie het steeds bijzonder vaak over WVA (gehad) heeft. Omgekeerd staat me dit niet bij. (De Vlaamse pers kan je WVa imo niet aanwrijven.)

Staf V 3 januari 2022 om 19:26

Als Mathieu in de TDF de gele trui veroverde was het van ‘hij overklaste WVA’, als WVA in de cross in Dendermonde Mathieu verslaat is het van ‘ja maar, Mathieu komt pas uit revalidatie’, net alsof Wout in de tour niet uit revalidatie kwam, remember de appendix operatie, maar daar zwijgen ze dan over, twee maten en twee gewichten? gekleurde media die graag op een goed blaadje staat bij bepaalde personen?

Beer 3 januari 2022 om 19:48

Mooie en terechte opmerking Staf.

westmalle1965 3 januari 2022 om 08:06

Heren rustig ,ik doe stats met alle/over renners heeft niets met/voor de ene of de andere te zijn. Als mensen zoals Bellevue en Murcia continue op de familie vd Poel gefrustreerde post zie verschijnen reageer ik daarop met stats onderbouwd door wielersites.En wil je het echt weten ja ik ben reeds 13 jaar lid van Peter Sagan fanclub.

westmalle1965 3 januari 2022 om 08:08

En die komt ook niet aan mvdp zijn stats qua kwantiteit,nog wel qua kwaliteit gelukkig

Romāns Vainšteins 3 januari 2022 om 08:34

MvdPvsWvA posts 34, #neezobenikniet 17

Ik doe ook stats

bellevue 3 januari 2022 om 16:22

hou je ook kranteknipsels van ze bij?

westmalle1965 3 januari 2022 om 08:12

En supporter van Toon Vanden Bosch natuurlijk,die woont 2 straten verder ‘support your local hero’.

Edwin Jansen 3 januari 2022 om 09:04

Het is echt schandalig dat hier nog geen kamervragen over zijn gesteld! :P Mathieu moet gewoon lekker doen wat hij zelf wil. Heb ik geen reet over te zeggen.

Diegosi 3 januari 2022 om 09:23

Jammer om te zien dat het niveau verder omlaag gaat.

Jean Dumas 3 januari 2022 om 10:37

De voorbereidingskoersen op de weg beginnen al over een maand, beter herstellen nu.

Wheely 3 januari 2022 om 11:40

Juist, alle ballen op Le Samyn!

fringale 3 januari 2022 om 11:28

Kampt Matthieu nu met een hernia of met een “zwelling van de tussenwervelschijf” (wat dat dan ook moge wezen) ? Want een hernia een zwelling noemen is nogal een understatement.

roeleur 3 januari 2022 om 13:09

Een discus bulging (uitstulping) is een voorstadium van een discus hernia.
https://www.dorsoo.be/nl/rugaandoeningen/wat-discusbulging

Staf V 3 januari 2022 om 19:36

Wat ik niet versta is dat ze maar blijven aanmodderen, of , zijn ze terug bezig met die methode die een aantal jaren verboden is geweest wegens kans op verlammingen, nm de uitstulping wegspuiten, in de jaren 80 – 90 was het een veel gebruikte methode om de uitstulping (kalk) op te lossen door er een product in te injecteren, ergens eind 90 was het dan plotseling not down omdat er gevallen van verlamming waren als de stukjes zich vastzetten tegen een zenuw, een tijd later zijn ze er dan toch terug mee begonnen.
Echt rusten doet Mathieu niet en blijkbaar wil hij toch op korte termijn terug starten, dus???

meqadon 3 januari 2022 om 12:03

Een heel jaar op hoog niveau rijden is niet weggelegd voor mathieu

Scott Sunderland 3 januari 2022 om 12:04

Als Mathieu mij belt zal ik hem zeggen in het geheel permanent te stoppen met mountainbiken en veldrijden. Echt waar. Het is dat hij mijn telefoonnummer niet heeft. En dat hij mij niet kent en mij vast niet wil kennen.

Posterix 3 januari 2022 om 12:54

Ben ik in het warretje? Of is woensdag Gullegem? (eerste regel staat Herentals)

Maillot à Pois 3 januari 2022 om 13:00

Gullegem is dinsdag al, Herentals woensdag