WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 27 september 2015 om 14:30 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

De slotdag van het WK Wielrennen 2015 is aangebroken, en nadat alle categorieën hebben gestreden om hun goud, gaan vandaag de elite heren op jacht naar de regenboogtrui. Nederland mikt op Niki Terpstra, maar op dit terrein in Richmond is een duidelijke favoriet aanwijzen onmogelijk. Het zal een groot deel van de wedstrijd regenen. Wie volgt Michal Kwiatkowski op en pakt de regenboogtrui? Volg het verloop van de wedstrijd op WielerFlits.

De start van het WK is om 15.00 uur Nederlandse tijd. Zestien rondjes op het lokale parcours door Richmond later – in totaal 261,4 kilometer – zal net na de klok van 21.30 uur gefinisht worden.

Meerdere tv-kanalen zullen de koers live uitzenden. De NOS komt om 14.55 uur met een livestream op haar website en zal vanaf 20.10 uur uitzenden op NPO2. Sporza is er vanaf 15.00 uur al bij op afwisselend Eén en Canvas. Op de YouTube-stream van de UCI is vanaf 14.30 uur al beeld.

Noot: Er is zes uur tijdsverschil met Richmond (15.00 uur in Nederland, is 09.00 uur in Richmond)

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Weekendinterview: Niki Terpstra (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)

Live Timing (Tissot)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
1 9 10 11 12 13 20
27-09-2015 20:22
@jacques ... je bedoelt IS ipv WORDT?? :)
27-09-2015 20:23
Gesink had hier misschien wel kans gehad op goud, vergelijkbaar met de Canada koersen en misschien wel zwaarder
27-09-2015 20:24
Opgave Bystrom.
27-09-2015 20:24
Goede coureur is die Gesink toch.
27-09-2015 20:25
Interview met [url=http://nos.nl/video/2059977-van-emden-na-beulswerk-dit-was-het-plan-een-zware-koers.html]Van Emden[/url]. Goed verhaal en verantwoording van de tactiek.
27-09-2015 20:25
@scotty hoe kwalificeer je deze actie?
27-09-2015 20:26
Gesink doet echt berenwerk. Die had hier inderdaad mee kunnen doen in een andere rol. Mag toch hopen dat al het werk van Nederland beloond gaat worden.
27-09-2015 20:27
Kijk Gesink knechten
27-09-2015 20:27
Regen op de lens
27-09-2015 20:27
Ha de gees geeft er een snok aan.
De nederlanders hebben de koers in iedergeval hard proberen te maken. Goede zaak
27-09-2015 20:28
Regen!
27-09-2015 20:28
Ik snap wel dat Gesink geen kopman is ... mist toch de explosiviteit. Dat wordt ie 8e ofzo ...
27-09-2015 20:30
@montventoux, koers hard maken, wat is je punt?

Het ging om het moment van aanvallen. Hij liet daar teveel spierballen zien. Hadden hooguit een paar man kunnen volgen. Had ie kunnen weten.
27-09-2015 20:30
@largegnolls
Als je deze finale ergens mee moet vergelijken, is het Quebec, en daar won Gesink al eens de massasprint...

Terpstra moet van goeden huize komen wil hij hier winnen. Eerlijk gezegd snap ik er helemaal niks van dat uitgerekend Gesink zich hier helemaal leeg moet rijden.
27-09-2015 20:30
Komaan Styby
27-09-2015 20:30
Waar zit Terpstra eigenlijk?
27-09-2015 20:30
Gesink rules, als hij een korte uitslag rijdt kun je achteraf zeggen dat het zonde was maar hij is serieus aan het knechten nu, chapeau!
27-09-2015 20:31
Topmentaliteit die Gees, wat n held! Na jaren van afwachten hebben ze het dit jaar in ieder geval vol geprobeerd, respect, andere landen zie ik al 225 km niks doen...
27-09-2015 20:31
@DirkDeWolf
Gewoon peloton.
27-09-2015 20:32
Eens met @tendam. Dit Is meer Quebec dan PR or RVV
27-09-2015 20:32
Kunnen Gesink ook wel opschrijven voor een top klassering in Lombardije.
27-09-2015 20:32
Kan iemand de Sky(-kleurige) helm van Benoot verklaren?
27-09-2015 20:32
Nou ja ... massasprint?? En ja ... dat won hij een keer. En ook een aantal keer niet. Het blijft gokken met het aanwijzen van een kopman. Hoeveel zeges heeft hij op dit soort parcoursen? Je moet wat en achteraf is altijd makkelijk. Niemand had denk ik verwacht dat Gesink ZO goed zou zijn vandaag. Toch?
27-09-2015 20:33
Toch wel heel veel respect voor Gesink.
Je kan maar zo'n "knecht" hebben. Hopelijk kan Mollema het straks van hem overnemen.
Stiekem verwacht ik in de finale nog wel een sterke aanval van Dumoulin, sluipt voorlopig attent en zonder veel inspanning goed mee.
27-09-2015 20:33
Terpstra was in 2013 ook 6e in Quebec...
1 9 10 11 12 13 20

Om te reageren moet je ingelogd zijn.