WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 27 september 2015 om 14:30 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

De slotdag van het WK Wielrennen 2015 is aangebroken, en nadat alle categorieën hebben gestreden om hun goud, gaan vandaag de elite heren op jacht naar de regenboogtrui. Nederland mikt op Niki Terpstra, maar op dit terrein in Richmond is een duidelijke favoriet aanwijzen onmogelijk. Het zal een groot deel van de wedstrijd regenen. Wie volgt Michal Kwiatkowski op en pakt de regenboogtrui? Volg het verloop van de wedstrijd op WielerFlits.

De start van het WK is om 15.00 uur Nederlandse tijd. Zestien rondjes op het lokale parcours door Richmond later – in totaal 261,4 kilometer – zal net na de klok van 21.30 uur gefinisht worden.

Meerdere tv-kanalen zullen de koers live uitzenden. De NOS komt om 14.55 uur met een livestream op haar website en zal vanaf 20.10 uur uitzenden op NPO2. Sporza is er vanaf 15.00 uur al bij op afwisselend Eén en Canvas. Op de YouTube-stream van de UCI is vanaf 14.30 uur al beeld.

Noot: Er is zes uur tijdsverschil met Richmond (15.00 uur in Nederland, is 09.00 uur in Richmond)

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Weekendinterview: Niki Terpstra (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)

Live Timing (Tissot)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
27-09-2015 20:53
Met deze kopgroep naar de streep, dan wordt het zeker geen podium voor NL. Worden nog wel teruggepakt hoop ik!

Edit: Mollema vooraan en in het peloton 6 landgenoten. Sterk hoor!
27-09-2015 20:53
Netjes Pim, en netjes Robert!
27-09-2015 20:53
Hahah gesink nog steeds beast
27-09-2015 20:54
Nederland gaat op kop rijden?
27-09-2015 20:54
Voorlaatste keer de heuvels!
27-09-2015 20:54
1 nl-er in de kopgroep en 6 op kop vh peloton :-) Yes!
27-09-2015 20:54
Gesink is er nog altijd bij vooraan!!! Ziek!!!
27-09-2015 20:54
Wat de uitslag ook wordt, Nederland heeft echt uitstekend gereden.
27-09-2015 20:54
Boonen slim, zet zich even op Viviani z'n wiel.. "hup jongen".
27-09-2015 20:55
Mollema kan toch aardig aankomen, zeker bergop, al weet ik niet of Kwia of Tom niet sneller zijn. Viviani lijkt me niet op deze aankomst.
27-09-2015 20:55
Gesink heeft maar weer eens bewezen dat het een echte held is. Terpstra en Boom mogen hem wel even bedanken als er een van hun wint
27-09-2015 20:55
Welke twee NLers zitten er niet bij? Van Emden en...? Van Baarle?
27-09-2015 20:55
Gaat ontploffen nu....hup nikki
27-09-2015 20:56
Kijk nu al 1 uur naar NOS en Maarten heeft het nog niet over het oude en nieuwe wielrennen gehad. Wat is er aan de hand?
27-09-2015 20:56
Tom Dumoulin ziet er ook goed uit. Sereen aan het rijden
27-09-2015 20:57
Kwiatkowski lijkt eng goed.
27-09-2015 20:57
@mooiman: "oude krijger" al wel gehoord? Anders eens voor een ambulance gaan bellen.
27-09-2015 20:57
Ik vind dat hoe het ook afloopt, NL fantastisch koerst.. Heerlijk attractief
27-09-2015 20:58
Kwiatkowski is ijzersterk. Roept ook al minstens een maand dat hij een tweede wereldtitel goed mogelijk acht. Als Kwiat dat roept, dan moet je normaal gesproken echt gaan bergen.
27-09-2015 20:58
Bij Boom lijkt de afstand te gaan tellen.

Duitsers opgerookt.
27-09-2015 20:58
Hopen dat Terpstra en Dumoulin nog bij die 1e groep kunnen komen!
27-09-2015 20:59
Waarom gingen die Belgen niet rijden?
27-09-2015 20:59
OK, we beginnen opnieuw
27-09-2015 20:59
De beslissing gaat zo vallen denk ik! Terpstra en Dumoulin sluiten aan.
27-09-2015 20:59
Terpstra en Dumoulin er nu bij.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.