WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 27 september 2015 om 14:30 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

De slotdag van het WK Wielrennen 2015 is aangebroken, en nadat alle categorieën hebben gestreden om hun goud, gaan vandaag de elite heren op jacht naar de regenboogtrui. Nederland mikt op Niki Terpstra, maar op dit terrein in Richmond is een duidelijke favoriet aanwijzen onmogelijk. Het zal een groot deel van de wedstrijd regenen. Wie volgt Michal Kwiatkowski op en pakt de regenboogtrui? Volg het verloop van de wedstrijd op WielerFlits.

De start van het WK is om 15.00 uur Nederlandse tijd. Zestien rondjes op het lokale parcours door Richmond later – in totaal 261,4 kilometer – zal net na de klok van 21.30 uur gefinisht worden.

Meerdere tv-kanalen zullen de koers live uitzenden. De NOS komt om 14.55 uur met een livestream op haar website en zal vanaf 20.10 uur uitzenden op NPO2. Sporza is er vanaf 15.00 uur al bij op afwisselend Eén en Canvas. Op de YouTube-stream van de UCI is vanaf 14.30 uur al beeld.

Noot: Er is zes uur tijdsverschil met Richmond (15.00 uur in Nederland, is 09.00 uur in Richmond)

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Weekendinterview: Niki Terpstra (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)

Live Timing (Tissot)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
27-09-2015 20:45
@Jaizkibel2008

Vond je Florence 2 jaar geleden ook niet een erg mooi WK?...
27-09-2015 20:46
Een halve minuut al.
27-09-2015 20:46
Dat met die roofvogel was toeval.
27-09-2015 20:46
Gesink en Mollema sterk. Hopelijk Boom en Terpstra zo ook.
27-09-2015 20:47
Australië echt een laffe ploeg. En dat voor een echt sportland.

Kwiat ademt niet. En die moet nog naar SKY.
27-09-2015 20:47
Geen anoniem WK van de Nederlandse ploeg in ieder geval. Er wordt attent en aanvallend gekoerst.
27-09-2015 20:47
Mooi Italiaans treintje om te storen
27-09-2015 20:47
Let op. Als de groep wordt teruggepakt, gaat Dumoulin.
27-09-2015 20:47
Duitsland, Noorwegen, Australië moeten rijden voor hun sprinters.
27-09-2015 20:48
@DrJ Toen heb ik maar met één oog kunnen kijken, wegens een verjaardagsfeest. Sindsdien voorgenomen om mijn verjaardag nooit meer tijdens een grote koers te vieren.
27-09-2015 20:48
Beslissende kopgroep?
27-09-2015 20:49
Overal Nederlanders! Genieten dit. Ik zie het zitten met Dumoulin en Terpstra.
27-09-2015 20:50
Noorwegen heeft volgens mij niet genoeg man om echt voluit te gaan rijden, bij valpartij waren er al een paar betrokken en ook Kristoff had aardig wat pijn.
27-09-2015 20:50
Greipel toch weer prachtig om te zien he, rijdt zich helemaal pleures.
27-09-2015 20:50
BEL, NED en ita stoppen af
27-09-2015 20:50
Martens een ploegmaat van Mollema?
27-09-2015 20:50
Waar zijn de aussies? Ongelooflijk!
27-09-2015 20:50
Ik hoor net dat Martens en Mollema ploegmaats zijn. En dat het nog twee rondjes is.
27-09-2015 20:51
Denken ze nou dat Martens en Mollema ploegmaten zijn?.....Lekker bezig Herbert & Maarten.
27-09-2015 20:51
Geen winnaar a la viviani of tweede garnituur ajb !
27-09-2015 20:51
Mollema, stoppen. Als Viviani niet wil, moet jij ook niet rijden.
27-09-2015 20:51
Boonen, mollema en moreno rijdne vollwbak. Dus Duitsland rookt hele ploeg op
27-09-2015 20:52
Viviani... werk nu maar mee jongen.
27-09-2015 20:52
Ben benieuwd bij de volgende klim wat het peloton gaat doen
27-09-2015 20:52
mollema moet dit groepje afstoppen door niet te hard zijn kopbeurten te doen want hij maakt denk ik niet heel veel kans in dit groepje

Om te reageren moet je ingelogd zijn.