WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen
zondag 27 september 2015 om 14:30 Volg in Google

WK 2015: Volg hier de wegwedstrijd voor elite mannen

De slotdag van het WK Wielrennen 2015 is aangebroken, en nadat alle categorieën hebben gestreden om hun goud, gaan vandaag de elite heren op jacht naar de regenboogtrui. Nederland mikt op Niki Terpstra, maar op dit terrein in Richmond is een duidelijke favoriet aanwijzen onmogelijk. Het zal een groot deel van de wedstrijd regenen. Wie volgt Michal Kwiatkowski op en pakt de regenboogtrui? Volg het verloop van de wedstrijd op WielerFlits.

De start van het WK is om 15.00 uur Nederlandse tijd. Zestien rondjes op het lokale parcours door Richmond later – in totaal 261,4 kilometer – zal net na de klok van 21.30 uur gefinisht worden.

Meerdere tv-kanalen zullen de koers live uitzenden. De NOS komt om 14.55 uur met een livestream op haar website en zal vanaf 20.10 uur uitzenden op NPO2. Sporza is er vanaf 15.00 uur al bij op afwisselend Eén en Canvas. Op de YouTube-stream van de UCI is vanaf 14.30 uur al beeld.

Noot: Er is zes uur tijdsverschil met Richmond (15.00 uur in Nederland, is 09.00 uur in Richmond)

Links:
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Weekendinterview: Niki Terpstra (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Livestream (NOS.nl)

Live Timing (Tissot)

Livestream UCI

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
496 Reacties
27-09-2015 20:33
Hop hop ... op naar Libby Hill!!
27-09-2015 20:33
@krypton als het regent, moet hii vooraan zitten voor de keien beginnen
27-09-2015 20:34
Nederland probeerde de koers hard te maken. Doelstelling niet gehaald gezien het peloton nog uit 150 renners bestaat na 220 km.
27-09-2015 20:34
Terpstra ziet er niet echt lekker uit hoor.
27-09-2015 20:35
zonde van Gesink - ik geef hem ook meer kans dan terpstra...
27-09-2015 20:35
@largegnolls
Gesink haalt vrijwel altijd een redelijk hoog niveau, als een van de weinigen onder de Nederlanders. Hij stond overigens 3x op het podium in Quebec, zo'n aankomst ligt hem perfect.

Terpstra kan in dat soort koersen geen uitslagen voorleggen.
27-09-2015 20:35
@TeamNL hangt er ook een beetje van af of hoe fris het gros van die 150 renners nog zit....
27-09-2015 20:36
Supergesink, in laatste ronde ontbinden hopelijk de andere NLers volledig hun duivels.
Terpstra verslaat stannard met half wiel heheh
27-09-2015 20:36
@tendam
Zoals ik zei: 6e in 2013, verder start ie daar meestal niet.
27-09-2015 20:37
Terpstra vooraan in peloton
27-09-2015 20:37
Hahahaha Mollema. Rustig aan. Je bent sterker dan Terpstra.
27-09-2015 20:37
Mollema en Stannard! Leuke koers dit!
27-09-2015 20:37
Gesink is klaar.
27-09-2015 20:37
Gesink is klaar nu. Mollema en Terpstra goed voorin.
27-09-2015 20:37
Dit bericht is verwijderd
27-09-2015 20:37
Tornado Tom doet het goed
27-09-2015 20:38
Geen slecht groepje!
27-09-2015 20:38
Boom ook goed voorin en Dumoulin zag ik ook nog aardig zitten.

Wat rijdt Nederland trouwens onwijs sterk! Nu hopen op een mooie uitslag.
27-09-2015 20:38
Wat wordt het toch weer slecht in beeld gebracht...
27-09-2015 20:38
Hoe groot was het peloton nog geweest als ze het tempo aan andere landen hadden overgelaten? Volgens mij is de doelstelling aardig aan het slagen. Dit parcours had alles in zich om een gezapige koers te geven.
27-09-2015 20:38
Bauke!
27-09-2015 20:38
Bauke!
27-09-2015 20:38
Wheel! edit: y
27-09-2015 20:39
Mooiste WK voor NL om te kijken sinds jaren!
27-09-2015 20:39
Mooie groep!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.