Vuelta 2020: Volg hier de etappe met aankomst op de Alto de Moncalvillo
woensdag 28 oktober 2020 om 12:40 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de etappe met aankomst op de Alto de Moncalvillo

We zijn aan de achtste etappe toe in de Vuelta. Jumbo-Visma moet het voortaan zonder Tom Dumoulin doen, desalniettemin is kopman Primož Roglič vandaag een van de favorieten op de Alto de Moncalvillo. Kan hij leider Carapaz bedreigen in het klassement? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Tijdens de achtste etappe van de Vuelta a España doet het peloton de Rioja-streek aan. Vanuit Logroño slingert het peloton zich tussen de wijnranken door naar de de Puerto de la Rasa, de eerste col van de dag. 9,8 kilometer klimmen aan gemiddeld 5,2 procent. Na een lange afdaling gaat al snel richting de Alto de Moncalvillo, die voor het eerst in de Vuelta is opgenomen. Het is een klim van 8,3 kilometer met in de finale passages boven de 15 procent. Er wordt vuurwerk verwacht tussen de favorieten.

De achtste etappe begint om 13.03 uur in Logroño, de finish op de top van de Alto de Moncalvillo wordt verwacht tussen 17.03 en 17.28 uur. De rit is vanaf 14.35 uur te zien bij Sporza op één. Op Eurosport 1 begint de live om 14.40 uur.

Links
Vuelta 2020: Voorbeschouwing etappe 8 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
206 Reacties
28-10-2020 16:32
Jose heeft een vogelgidsapp :)
28-10-2020 16:37
Die App lijkt me ook wat voor Karsten
28-10-2020 16:38
Ik denk wel dat ze Dumoulin gaan missen zo, bij Jumbo!

Gelukkig hebben ze de Condor van Varsseveld nog!
28-10-2020 16:39
Als Mas vandaag zou tegenvallen is het dan Mas-nada?
28-10-2020 16:44
Lieflijk dorpje
28-10-2020 16:46
Mas heeft nog niet overtuigd tot op heden dus ik ben benieuwd of hij het kan afmaken of dat iemand anders gracias gaat zeggen.
28-10-2020 16:49
Vluchters hebben minder kans in de Vuelta dan in Giro en Tour?
    28-10-2020 16:50
    Als er geen Movistar bij zit wel.
    28-10-2020 16:52
    Meer aankomsten bergop dus beter te controleren voor de klassementsploegen.
28-10-2020 16:50
Nou ben benieuwd naar die klim!
28-10-2020 16:52
Soler zou moeten gaan. Mas in het wiel van de achtervolgers.....
28-10-2020 16:55
Burgos in de breedte wat beter dan Caja Rural wel.
    28-10-2020 16:55
    Goossens genekt door Movistar en De La Cruz ook. Toch niet, De La Cruz... :-)
28-10-2020 16:55
Ai, Kobe
28-10-2020 16:55
Poels mooi opgeschoven
    28-10-2020 16:56
    Die zal het hier moeten doen voor Nederland, de rest moet knechten.
28-10-2020 16:56
Poels lijkt goed!
28-10-2020 16:57
Valverde!
28-10-2020 16:57
Valverde heeft zijn benen terug gevonden
28-10-2020 16:57
Gesink en Valverde zoals in 2009
28-10-2020 16:57
Het is Valverde met de 1e prik ... Gesink rijdthet dicht
28-10-2020 16:58
Gesink weer lekker bezig.
28-10-2020 16:58
Gesink rekent m in.
    28-10-2020 16:59
    Niet handig, dat moet hij overlaten aan Ineos.
    28-10-2020 17:00
    Hij kan het niet laten.
28-10-2020 16:58
Astana was goed aanwezig maar met last.
28-10-2020 16:58
Zelfs Vingegaard en Hofstede er nog bij
28-10-2020 16:59
Wat een martelaar is het toch geworden onze Robert.
28-10-2020 16:59
Valverde - Gesink in de Vuelte.. Oude tijden herleven..
28-10-2020 17:00
Ik ben groot van van Jumbo-Visma, maar ik vind het persoonlijk wel raar dat ze nu ineens weer zo rijden. Gisteren werden Bennett en Kuss er nog afgereden voor Martin, Woods, Nans Peters, etc. Nu ineens zitten er weer 6 man bij
28-10-2020 17:01
Nog 6 van Jumbo en Soler achteraan aldus Sporza.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.