Vuelta 2020: Volg hier de etappe met aankomst op de Alto de Moncalvillo
woensdag 28 oktober 2020 om 12:40 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de etappe met aankomst op de Alto de Moncalvillo

We zijn aan de achtste etappe toe in de Vuelta. Jumbo-Visma moet het voortaan zonder Tom Dumoulin doen, desalniettemin is kopman Primož Roglič vandaag een van de favorieten op de Alto de Moncalvillo. Kan hij leider Carapaz bedreigen in het klassement? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Tijdens de achtste etappe van de Vuelta a España doet het peloton de Rioja-streek aan. Vanuit Logroño slingert het peloton zich tussen de wijnranken door naar de de Puerto de la Rasa, de eerste col van de dag. 9,8 kilometer klimmen aan gemiddeld 5,2 procent. Na een lange afdaling gaat al snel richting de Alto de Moncalvillo, die voor het eerst in de Vuelta is opgenomen. Het is een klim van 8,3 kilometer met in de finale passages boven de 15 procent. Er wordt vuurwerk verwacht tussen de favorieten.

De achtste etappe begint om 13.03 uur in Logroño, de finish op de top van de Alto de Moncalvillo wordt verwacht tussen 17.03 en 17.28 uur. De rit is vanaf 14.35 uur te zien bij Sporza op één. Op Eurosport 1 begint de live om 14.40 uur.

Links
Vuelta 2020: Voorbeschouwing etappe 8 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
206 Reacties
28-10-2020 15:38
Tussensprint
1. Stan Dewulf (Lotto Soudal), 4 pts / 3''
2. Rémi Cavagna (Deceuninck-Quick Step), 2 pts / 2''
3. Rui Costa (UAE Team Emirates), 1 pt / 1''
28-10-2020 15:41
Moviestar nu op kop .......
    28-10-2020 15:42
    Ze gaan hun ex onder druk zetten.
    28-10-2020 15:44
    Loopt nu snel terug idd.
    28-10-2020 15:46
    @ Wheely Ik weet niet of hij het als druk zal ervaren. Misschien juist wel als hulp nu zijn eigen ploeggenoten zo rap in aantal verminderen.
    28-10-2020 15:56
    Zou kunnen Tuubke, feit is wel dat er weinig ploegmakkers zullen overblijven inderdaad maar de Movies zijn natuurlijk wel zijn concurrenten.
28-10-2020 15:51
Nice, gebeurt er toch nog wat!
28-10-2020 15:55
Ik vind die nieuwe Oakley vrij lelijk trouwens. Soort robocop-look. Oa Froome rijdt ermee in de Vuelta
28-10-2020 15:55
De caja rural man die er tussen zwom wordt bijna ingelopen
    28-10-2020 15:58
    De chasse patatas bravas zijn klaar.
    28-10-2020 16:04
    Dit bericht is verwijderd
28-10-2020 16:00
Doorkomst op de top van de Puerto de la Rasa voor de kopgroep, nog 50,2 km. De Caja Rural “zwemmers” Hector Saez en Jhojan García opgeslokt, het peloton komt weer veel dichterbij nu Movistar voor Mas het kopwerk van INEOS/Grenadier heeft overgenomen en volgt op 2m40s
28-10-2020 16:04
Nu 40 km waarin in theorie niets gaat gebeuren tot aan de slotklim van 8,3 km
28-10-2020 16:06
Movistar lijkt nog vrij compleet. Hoeveel man nog voor Inneos/Jumbo/ EF ?
28-10-2020 16:14
Movistar achter de motor doet het peloton breken. Gebeurde dat ook in de rit van het regenjasje?
28-10-2020 16:14
Het peloton breekt.
28-10-2020 16:15
@ Corne : In theorie niets gaat gebeuren ? Movistar is on fire ze willen de etappe en misschien meer . Ze rijden om de kopgroep in te lopen . Nog 2 min. En het is volle bak koers.
28-10-2020 16:15
Peloton was even gebroken. Movistar, Ineos en Jumbo goed vooraan. maar ook wat renners gelost van Ineos.
    28-10-2020 16:16
    EF was ook weg
    28-10-2020 16:17
    Inderdaad ja, die moesten even achtervolgen.
28-10-2020 16:16
Jumbo met de voltallige ploeg mee. Martens is in hele goede vorm op zijn oude dag
28-10-2020 16:16
Movistar doet geweldig werk voor Carapaz! Erg sympathiek van ze!
28-10-2020 16:18
Carapaz & Movistar. Amigos por Siempre
28-10-2020 16:19
Carapaz gaat blij zijn met Movistar. Harde koers en daarnaast de boni's rapen straks.
28-10-2020 16:20
Ik hoop dat ze vandaag de kaart Soler spelen . Zodat de rest moet reageren
28-10-2020 16:22
Heb dit oorlog maken van Movistar (en Astana) in de Tour en Giro wel gemist. Geeft de koers toch extra cachet.
    28-10-2020 16:34
    Movistar heeft altijd extra bewijsdrang in de Vuelta. Ze koersen dan een stuk vaker en harder (slim of niet). Net alsof ze bang zijn anders gelynched te worden door de media en publiek.
28-10-2020 16:25
Over het uitspreken van "Ide" waar Karsten het over had.

Het is gewoon "iede". Enkel amerikanen etc spreken het anders uit

En ik kan het weten ;)
28-10-2020 16:28
Ik heb aardig lopen zeiken op het commentaar bij Eurosport maar Sander en Karsten is een goed duo. Wat meer humor in de tent. Goed dat ze Traksel vervangen hebben.
    28-10-2020 16:30
    Ik vind deze combi ook wel leuk, Karsten en de Babbellimbo.
    28-10-2020 16:32
    Ik zat gisteren nog eens te fantaseren over een duo Kroon+de Cauwer, dat lijkt me ook wel wat!

    Ik kan overigens slecht tegen hoogfrequente reclame-onderbrekingen, dus kijk naar Sporza. Als Michel Wuyts daar had gezeten, zou ik hem op Eurosport gezet hebben en de helft van de tijd dat ze daar reclame uitzenden overschakelen naar Sporza...

    PS

    Ik zou mijn geld ook zetten op een vale gier ;)
28-10-2020 16:28
Hey Merlinappa op Eurosport!
28-10-2020 16:28
Movistar 7x, Inneos 4x, EF 5x, Jumbo/ Isreal ? Iemand geteld ?
28-10-2020 16:29
Mooie vogels
    28-10-2020 16:30
    Gieren.
    28-10-2020 16:31
    Snap ik wel met die uitgemergelde lichamen van al die renners daar.
    28-10-2020 16:33
    Froome moet oppassen dat hij niet te vroeg lost.
    28-10-2020 16:37
    :)
28-10-2020 16:31
IK mis jeroen bij Eurosport. Ben nu blij met Sporza, wel de Cauwer maar geen Wuyts !
    28-10-2020 16:39
    Na Gent Wevelgem was ik wel ff klaar met Sporza/Wuyts. Maar goede tip, zal het een kansje geven
28-10-2020 16:32
Jose de Cauwer klaagt over mensen die commentaar geven. :)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.