Vuelta 2020: Volg hier de bergetappe naar Alto de La Farrapona
zaterdag 31 oktober 2020 om 12:00 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de bergetappe naar Alto de La Farrapona

Dit weekend staat een loodzwaar tweeluik door de regio Asturië op het programma van de Vuelta a España. Op de eerste dag moeten de renners vijf gecategoriseerde beklimmingen overwinnen; een van de derde categorie en vier van de eerste. Bespreek hier de koers!

In de elfde etappe leidt de route van Villaviciosa naar de Alto de La Farrapona, waar na een klim van 16,5 kilometer in het natuurpark Lagos de Somiedo de streep ligt. Onderweg worden onder andere La Colladona, La Cobertoria en de San Lorenzo van eerste categorie de renners voor de wielen geschoven. De klassementsrenners gaan er zonder twijfel alles aan doen om hun posities te verdedigen, daags voor de bergrit naar de gevreesde Angliru!

Om 12.24 uur wordt het startsein gegeven. De finish op de Alto de La Farrapona wordt verwacht tussen 16.59 en 17.33 uur. De etappe is vanaf het vertrek rechtstreeks te volgen op Eurosport 1. Ook VRT/Sporza is er vanaf het begin live bij; eerst op Canvas en na de Koppenbergcross op één. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers!

NB Ruimere tijdslimiet voor bergrit naar La Farrapona

Links
Vuelta 2020: Voorbeschouwing etappe 11

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
189 Reacties
31-10-2020 17:03
Zware gedeelte van de klim begint nu. Zal er om hangen met de kopgroep
    31-10-2020 17:06
    Ik denk toch dat de winnaar uit het peleton komt
31-10-2020 17:03
Toch knap dat er weer 2 Sunwebbers vooraan zitten
    31-10-2020 17:05
    Ja, kunnen mooi samen naar plek 2 en 3 rijden
31-10-2020 17:06
Veel Jumbo personeel nog bij de favorieten.
31-10-2020 17:06
Gesink vanaf km 4,5-4 volle bak?
31-10-2020 17:06
Gaap, wat een draak van een etappe, maar geen verrassing met wat er morgen nog komt
    31-10-2020 17:07
    Qua strijd valt het inderdaad vies tegen. Gelukkig is het landschap adembenemend en is er toch wat te genieten. Laatste kwartiertje wordt vast nog wel leuke koers.
    31-10-2020 17:08
    De omgeving is mooi, maar daar kijk ik niet voor.....wielrennen staat toch wel voorop hier.
    31-10-2020 17:10
    Ik schakel gelukkig net pas weer in, openingsfase met Martin was wel leuk opzich. Wel prachtige bergen inderdaad.
31-10-2020 17:07
Vingegaard heel straf. In 3 kilometer niets eraf gereden. Op deze manier wordt het een slappe etappe. Hopen op de steilste stroken dan maar
    31-10-2020 17:12
    Kan die eigenwijze kerel niet eens gewoon de kop afgeven. Dan wordt het misschien wél leuk.
31-10-2020 17:09
Soler en Gaudu versnellen. Martin zit niks meer op, die laat nu helemaal lopen.
31-10-2020 17:10
Wat een saaie rit zo
31-10-2020 17:12
Carapaz alleen, oioi
    31-10-2020 17:13
    iedeeen rijdt toch gezellig samen naar de finish..zoveel maakt het niet meer uit
    31-10-2020 17:15
    Ik denk niet dat ze nu gaan proberen Carapaz op achterstand te zetten.
    Vermoed dat Jumbo gokt op de tijdrit en nu het tempo controleert zodat er geen potentiële springplanken wegrijden.
31-10-2020 17:13
Nog 20 man bij de favorieten
31-10-2020 17:14
Uiterst saaie rit, idd. Gaat niks gebeuren.
31-10-2020 17:14
Je zou toch verwachten dat ze nu Bennett (als hij kan) vooruit zouden sturen.
31-10-2020 17:15
Jumbo-Gewiss-ma...
31-10-2020 17:15
Hopelijk pakt Soler nog een minuut.
31-10-2020 17:16
Het is weer het saaie Jumbo van de tour
    31-10-2020 17:17
    hun overmacht legt alles compleet lam....
    31-10-2020 17:17
    Andere renners mogen aanvallen.
31-10-2020 17:16
Poels rijdt naar voren
31-10-2020 17:17
Onbegrijpelijk dat Jumbo geen vaart maakt met de 'rustdag' van morgen in het vooruitzicht... Man man man, het zijn geen robots die elke dag volle bak kunnen blijven gaan. Dat kan alleen met 3 spuiten epo in je reet, maar dan krijg je weer andere kritiek op dit forum. Wees toch eens realistisch..
    31-10-2020 17:21
    Waarom dan met 5 man zo diep in de etappe op kop favorietengroep rijden?
    31-10-2020 17:22
    Kwestie van gestrekte draf naar de streep, dat is minder vermoeiend dan springveren.
    31-10-2020 17:24
    Je kunt dat ook met 3 of 4 doen.
31-10-2020 17:17
Lijkt net een sprintetappe, waar je eigenlijk pas 5 minuten voor de finish hoeft .in te schakelen.
31-10-2020 17:18
Twee Sunwebbers die samen blijven bergop, het kan dus wel
31-10-2020 17:18
Zijn ze weer aah het staken?
31-10-2020 17:19
Hup Soler, pak nog 30 seconden en de rit.
31-10-2020 17:20
Nieve rijdt zijn kopman nog wat verder op achterstand
31-10-2020 17:20
Speldenprik bij de favorieten.
    31-10-2020 17:22
    en gauw weer gaan zitten,.....niet te veel actie vandaag
31-10-2020 17:20
Vingegaard moet het tempo een beetje drukken zodat op zeker alle boni's weg zijn dan hoeft Roglic niet te sprinten in de laatste 200 meter.
31-10-2020 17:22
schrik voor voor mogen lijkt het.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.