Vuelta 2020: Volg hier de bergetappe naar Alto de La Farrapona
zaterdag 31 oktober 2020 om 12:00 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de bergetappe naar Alto de La Farrapona

Dit weekend staat een loodzwaar tweeluik door de regio Asturië op het programma van de Vuelta a España. Op de eerste dag moeten de renners vijf gecategoriseerde beklimmingen overwinnen; een van de derde categorie en vier van de eerste. Bespreek hier de koers!

In de elfde etappe leidt de route van Villaviciosa naar de Alto de La Farrapona, waar na een klim van 16,5 kilometer in het natuurpark Lagos de Somiedo de streep ligt. Onderweg worden onder andere La Colladona, La Cobertoria en de San Lorenzo van eerste categorie de renners voor de wielen geschoven. De klassementsrenners gaan er zonder twijfel alles aan doen om hun posities te verdedigen, daags voor de bergrit naar de gevreesde Angliru!

Om 12.24 uur wordt het startsein gegeven. De finish op de Alto de La Farrapona wordt verwacht tussen 16.59 en 17.33 uur. De etappe is vanaf het vertrek rechtstreeks te volgen op Eurosport 1. Ook VRT/Sporza is er vanaf het begin live bij; eerst op Canvas en na de Koppenbergcross op één. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers!

NB Ruimere tijdslimiet voor bergrit naar La Farrapona

Links
Vuelta 2020: Voorbeschouwing etappe 11

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
189 Reacties
1 2 3 5
31-10-2020 12:10
Hopelijk is vandaag op de streep gelijk duidelijk of Roglic zijn trui houdt, vond het gisteren erg lang duren
31-10-2020 12:10
Met de gedachte aan morgen in het achterhoofd zal er zo wel behoudend gekoerst gaan worden door de klassementsmannen vrees ik
31-10-2020 12:22
De renners willen niet starten blijkbaar - staking vanwege te lastig parcours?
    31-10-2020 12:25
    Eurosport zegt dat er discussie over de 3 seconden regel is
    31-10-2020 12:25
    Ineos schijnt het niet echt eens te zijn met de toebedeelde 3 secondes. Of dat echt het geval was of om iets anders waar ze mee oneens waren zal later wel duidelijk worden.
    31-10-2020 12:26
    Ja, de engelstalige commentatoren hebben het er nu ook over.
    31-10-2020 12:28
    Maar ik zat ook te denken, de renners zijn erg vroeg naar de startlijn geroepen. Ze stonden al aardig wat minuten voordat ze in beelden kwamen. Gezien ze meteen bergop gaan na de neutralisatie zat ik ook te denken dat de opwarming dus verloren is gegaan, en dat onenigheid over zou kunnen gaan. :)
31-10-2020 12:24
Froome is de protest leider.
31-10-2020 12:26
Volgens Eurosport heeft het te maken met de 3 seconden voor Roglic gisteren.
31-10-2020 12:27
Protest over 3 seconden op dit moment zou vrij belachelijk zijn. Daar hadden ze vanaf gisteren een uur of 5 de tijd voor.
31-10-2020 12:29
Woods is blijkbaar in een pre-start interview ook behoorlijk boos erover.
    31-10-2020 12:33
    Inderdaad, lijkt erop dat niet iedere ploeg/renner het er mee eens was met het toepassen van die regel voor de etappe van gister.
31-10-2020 12:31
In aanvulling op mijn openingsbericht: doordat het gisteren te lang duurde duurt het nu te lang.
En als je echt een statement wilt maken, moet je het inderdaad nu doen, niet als het ‘s avonds of ‘s nachts weggewuifd kan worden...
31-10-2020 12:32
Ok, het interview met Woods maakt veel duidelijk. Op naar de koers nu!

Wellens zit klaar om mee te gaan in de aanval om bergpunten te pakken, maar dit wordt toch te lastig voor hem.
31-10-2020 12:34
jose verslapen ofzo sporza nog niet begonnen
31-10-2020 12:34
Ook opvallend Sporza zou live gaan vanaf de start maar ik vermoed dat er een verbindingsprobleem is. Dus voorlopig alleen op Eurosport...
31-10-2020 12:35
Wat een zeikwijven
    31-10-2020 12:38
    Over wie heb je het? Als het over de renners gaat - ik begrijp goed dat er geklaagd wordt als de organisatie vóór de rit zegt dat er een 3-seconde-regel gaat zijn en er na de finish een 1-seconde-regel wordt toegepast. De manier waarop bvb. Carapaz dan de laatste 200m rijdt is heel verschillend.
    31-10-2020 12:46
    Lol. Carapaz zat aan zijn limiet...

    Die regel ging echt niet door zijn hoofd op dat moment. Op gegeven moment moet je ook gewoon een lijn trekken. Anders kan een renner die op 30 seconden finisht dezelfde tijd krijgen als de winnaar. Op zo'n aankomst wil je dat niet
31-10-2020 12:35
Dus als ik het goed heb is voor de start gecommuniceerd dat verschillen pas gaan tellen op het moment dat er drie seconden tussen twee renners zat. Alleen achteraf hebben ze gezegd dat verschillen gaan tellen als er een seconde tussen zit.

Eerlijk gezegd gezegd vind ik het gek als je pas tijdsverschil gaat hanteren als er drie seconden tussenzitten.
    31-10-2020 12:39
    Of het gek is of niet, als je halverwege de race opeens het reglement gaat aanpassen zonder mensen te waarschuwen snap ik dat men boos is. Wat een amateurs toch bij de UCI.
    31-10-2020 12:41
    @hoofdisvrij, dat zeker. Maar ja, het is wel de UCI hé ;).
    31-10-2020 12:42
    In vlakke etappes wordt dat al een tijdje toegepast om te vermijden dat alle klassementsrenners helemaal vooraan willen/moeten eindigen. Een gaatje van 1 sec kan immers snel vallen en er kan best wat tijd zit tussen de kop en de staart van een volledig peloton.
    31-10-2020 12:42
    Het was ook 3 seconden dus het geklaag is sowieso nergens voor nodig.
    31-10-2020 12:46
    Het gat tussen Martin (#8) en Phillipsen (#9) was geen 3 seconden, maar vanaf die laatste werd 3 seconden aangerekend omdat dat het verschil met Roglic was.
    31-10-2020 12:47
    Het was een kleine 2sec en een gat van 1 seconde. Daarom zijn de eerste renners die op kleine 2sec stranden van Roglic wel in dezelfde tijd als Roglic maar de renners die op een seconde eindigde van de die paar renners achter Roglic kregen de 3sec aangerekend. Zo zit het.
    31-10-2020 12:53
    Om nog wat meer te verduidelijken, de 3sec is ingevoerd voor de vlakke etappes om te voorkomen dat meer secondes verlies dan het gat van een seconde die kan ontstaan aan de finish. Dus eindigde 35ste of 40ste op een seconde van de eerste 35 of 40 maar krijgt daarvoor 10 of 12sec (of meer) aangesmeerd, omdat men rekent vanaf de eerste renner die over de streep komt terwijl het een gat effectief maar een seconde was. Daarom bleven de klassementsrijders zo lang mogelijk voorin zodat je voor een eventueel gaatje zit.
    31-10-2020 12:55
    Correct Dolfy - zie hierboven ;-)
    31-10-2020 13:00
    Grinnik ja, je zei het wat korter al, nu ja als het nu niet duidelijk is dan weet ik ook niet meer... :)
    31-10-2020 13:06
    :-)
    31-10-2020 13:14
    Ja inderdaad zeker een aankomst als die van gisteren is opeens niet boeiend meer met een 3 seconden regel. Help je aardig de koers mee om zeep.
31-10-2020 12:39
Wegkomen tot nu toe lastig. Nu wel drie renners met een gat.
    31-10-2020 12:42
    Terwijl er nog druk wordt aangevallen lossen ook de eerste renners uit het peloton.
31-10-2020 12:42
jumbo visma springt ook mee
31-10-2020 12:49
Mooi dat Wellens het probeert, zelfs al zijn de komende klimmetjes te steil voor hem. Hopelijk komt er dadelijk een goed groepje aansluiten zonder gevleugelde klimmers.
31-10-2020 12:52
Off topic: Is vandaag eigenlijk de Koppenbergcross?
    31-10-2020 12:53
    Klopt ja
    31-10-2020 12:55
    Leuk! Toch een van de mooiste crossen van het jaar, ik ga er zeker naar kijken.
    31-10-2020 12:56
    Ja, vanaf 13.35uur op één, daarom is de Ronde van Spanje ook op Canvas te zien (als het technisch probleem is opgelost). Er is ook schaatsen, maar dat is op NPO 1, die zal worden onderbroken door de Ronde van Spanje ook, dus dan moet je weer online verder kijken voor het schaatsen... :))
31-10-2020 12:53
Sporza technische problemen.
    31-10-2020 12:57
    Renaat en José zitten in Spanje vandaar waarschijnlijk.
31-10-2020 12:54
Carapaz
    31-10-2020 13:03
    Is...
    31-10-2020 13:05
    ...een...
    31-10-2020 13:06
    hele...
    31-10-2020 13:15
    r.
    31-10-2020 13:20
    .o.
31-10-2020 13:05
Livestream wel op sporza. app, maar geen geluid
    31-10-2020 13:09
    normaal gaan ze dan uitzenden via de telefoon......misschien iet s anders aan de hand?
31-10-2020 13:11
Een paar tegenaanvallers, maar eindelijk het slot erop in het peloton. Goed gedaan Wellens!
    31-10-2020 13:12
    Wat zeg je? Ze zijn nog bezig.
    31-10-2020 13:13
    Daarnet zaten ze breed over de weg, toen kwam G. Martin zelf het terug in gang steken...
31-10-2020 13:18
Cofidis helpt TJV zo wel heel mooi. Dank Guillaume!
    31-10-2020 13:22
    Voor de rest gaan er ook wat sprinters zitten vloeken dat het nog geen moment stilgevallen is...
    31-10-2020 13:23
    En kuss die dadelijk de puntjes weg pikt
31-10-2020 13:24
Het oortje van Perichon doet het niet. Communicatie in de vallei werkt niet optimaal. Straks met de auto's ertussen zal dat wel rechtgetrokken worden.
31-10-2020 13:25
Perichon beult zijn ploegmaats af LOL
31-10-2020 13:26
Burgos komt Cofidis nu ook helpen.
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.