Vuelta 2020: Volg hier de bergetappe naar Alto de La Farrapona
zaterdag 31 oktober 2020 om 12:00 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de bergetappe naar Alto de La Farrapona

Dit weekend staat een loodzwaar tweeluik door de regio Asturië op het programma van de Vuelta a España. Op de eerste dag moeten de renners vijf gecategoriseerde beklimmingen overwinnen; een van de derde categorie en vier van de eerste. Bespreek hier de koers!

In de elfde etappe leidt de route van Villaviciosa naar de Alto de La Farrapona, waar na een klim van 16,5 kilometer in het natuurpark Lagos de Somiedo de streep ligt. Onderweg worden onder andere La Colladona, La Cobertoria en de San Lorenzo van eerste categorie de renners voor de wielen geschoven. De klassementsrenners gaan er zonder twijfel alles aan doen om hun posities te verdedigen, daags voor de bergrit naar de gevreesde Angliru!

Om 12.24 uur wordt het startsein gegeven. De finish op de Alto de La Farrapona wordt verwacht tussen 16.59 en 17.33 uur. De etappe is vanaf het vertrek rechtstreeks te volgen op Eurosport 1. Ook VRT/Sporza is er vanaf het begin live bij; eerst op Canvas en na de Koppenbergcross op één. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers!

NB Ruimere tijdslimiet voor bergrit naar La Farrapona

Links
Vuelta 2020: Voorbeschouwing etappe 11

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
189 Reacties
31-10-2020 15:29
Alle 'reaguurders in hun joggingbroek op de bank met een biertje' worden even op hun plek gezet door Karsten. Genieten.
31-10-2020 16:03
In het begin van de etappe ging het er ruig aan toe, maar nu is het toch een vrij slappe boel, zelfs op de voorlaatste berg. Het moet dus allemaal gebeuren op de slotklim.
31-10-2020 16:10
Eg gekookt.
31-10-2020 16:11
Wat is die Hofstede deze Vuelta toch sterk zeg. Voorin lossen ze onder het tempo van Movistar maar het gat op het peleton wordt kleiner omdat Hofstede daar op kop rijdt.
    31-10-2020 16:23
    Reed ook zeer sterk in LBL en Waalse Pijl. Hopelijk wint ie zelf nog een keer een mooie koers, want anders wordt het voornamelijk knechten (wat ie blijkbaar super goed doet).
31-10-2020 16:12
Ja, Froome zit er nog bij, maar niet van harte.
    31-10-2020 16:15
    Maar ook Gesink en Vingegaard hebben niet veel meer over lijkt het
31-10-2020 16:12
Hofstede is uitgegroeid tot een heel betrouwbare knecht. Sterk werk.
Nog maar ongeveer 42 renners die aan kunnen hangen bij Hofstede.
31-10-2020 16:15
Hofstede heeft inderdaad weer een aardige stap gezet. Dit seizoen in de Waalse Pijl ook al erg sterk. Hele goede allround knecht geworden.

Vingegaard in deze Vuelta ook steeds beter aan het worden.
31-10-2020 16:16
Lastra in de Voeckler rol. Nu nog eens iets winnen.
31-10-2020 16:17
Hofstede lekker aan het huishouden.
31-10-2020 16:18
Marezko afgestapt. Wie had dat verwacht?
    31-10-2020 16:36
    Bron?
31-10-2020 16:23
Mareczko eruit ?
31-10-2020 16:29
Arensman nog de groep favorieten.
    31-10-2020 16:33
    Echt? Knap!
    31-10-2020 17:04
    nu er wel af, denk ik
31-10-2020 16:34
Renaat en de Cauwer weer bij elkaar, moet er nog een beetje aan wennen
31-10-2020 16:35
Ze lijken er niet echt een noodzaak van te maken om die kopgroep terug te halen
31-10-2020 16:35
Peloton mag van mij wat sneller, graag strijd tussen de ak mannen voor de ritwinst
    31-10-2020 16:38
    Soler en Martin zie ik ze niet meer terugpakken.
31-10-2020 16:35
Wat is deze regio van Spanje toch iedere keer weer een genot voor het oog.
    31-10-2020 16:43
    Eens. Alleen al daarom is wielrennen vaak zo'n schitterende kijksport. Leuker dan schaatsen in een hal of zo.
31-10-2020 16:40
Uae voor plaats 14 van Delacruz?
31-10-2020 16:41
Moet zeggen dat ik Formolo sinds zijn UAE avontuur niet meer zo sterk vond als ik hem ooit had ingeschat.
31-10-2020 16:41
Formolo offert zich op...
31-10-2020 16:53
Vingegaard heel sterk!
    31-10-2020 16:55
    Hij rijdt er anders niet veel af, toch? Moet alles in z'n eentje doen. Het wordt tijd dat het peloton vaart gaat maken.
31-10-2020 16:54
Sunweb krijgt volgend jaar wel een net ronde team.

Zitten elke etappe mee en kleuren de koers ondanks de gemiddelde leeftijd van 12 deze Vuelta.
31-10-2020 16:55
Laatste gok: Komt de winnaar uit de vlucht of uit het peleton?
    31-10-2020 16:57
    Ik hoop nog steeds peloton, maar gaat niet echt heel hard
    31-10-2020 16:59
    Ja wordt close
31-10-2020 16:56
Poeh Vingegaard rijdt hard zeg
    31-10-2020 16:57
    Valt mee toch. Verschil wordt amper kleiner
    31-10-2020 16:58
    30sec eraf in 1,5km is fors
31-10-2020 16:57
Vingegaard fileert het peloton even tot een man of 25
31-10-2020 16:58
Chaves in de problemen
    31-10-2020 17:02
    Met z’n vette planga

Om te reageren moet je ingelogd zijn.