Vuelta 2020: Volg hier de bergetappe naar Alto de La Farrapona
zaterdag 31 oktober 2020 om 12:00 Volg in Google

Vuelta 2020: Volg hier de bergetappe naar Alto de La Farrapona

Dit weekend staat een loodzwaar tweeluik door de regio Asturië op het programma van de Vuelta a España. Op de eerste dag moeten de renners vijf gecategoriseerde beklimmingen overwinnen; een van de derde categorie en vier van de eerste. Bespreek hier de koers!

In de elfde etappe leidt de route van Villaviciosa naar de Alto de La Farrapona, waar na een klim van 16,5 kilometer in het natuurpark Lagos de Somiedo de streep ligt. Onderweg worden onder andere La Colladona, La Cobertoria en de San Lorenzo van eerste categorie de renners voor de wielen geschoven. De klassementsrenners gaan er zonder twijfel alles aan doen om hun posities te verdedigen, daags voor de bergrit naar de gevreesde Angliru!

Om 12.24 uur wordt het startsein gegeven. De finish op de Alto de La Farrapona wordt verwacht tussen 16.59 en 17.33 uur. De etappe is vanaf het vertrek rechtstreeks te volgen op Eurosport 1. Ook VRT/Sporza is er vanaf het begin live bij; eerst op Canvas en na de Koppenbergcross op één. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers!

NB Ruimere tijdslimiet voor bergrit naar La Farrapona

Links
Vuelta 2020: Voorbeschouwing etappe 11

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
189 Reacties
31-10-2020 13:27
Izagirre, Mäder en Champouske de beste klimmers vooraan?
31-10-2020 13:30
Tjv prima hulp van cofidis en wellicht ook burgos. Maar de 12 die weg zijn ook niet echt gevaarlijk voor ak.
Best geklasseerde mader op ruim 11 minuten in ak volgens mij.
    31-10-2020 13:34
    Voordat Cofidis begon te werken voor de bollen van Martin was er een moment dat TJV breed over de baan ging rijden, dus die wilden die vluchters best laten rijden.
31-10-2020 13:39
Dat lijntje van Cofidis zal zo wel gaan breken als ze er voor de klim niet bij zijn.
    31-10-2020 13:41
    Zo meteen springt Martin weg op zoek naar de vluchters (misschien met nog een paar andere avonturiers met klimmersbenen erbij) en dan zal het in het peloton wel stilvallen.
31-10-2020 13:43
Wordt bijltjesdag vandaag.
31-10-2020 13:45
Hofstede en Kuss mee met Martin.
31-10-2020 13:46
Drie man van Movistar en Hofstede en Bennett in tweede groepje.
31-10-2020 13:47
Het gaat los.
31-10-2020 13:47
Sosa slecht
31-10-2020 13:48
Wat een verschrikkelijk snel begin van een verschrikkelijk zware etappe - zoals Wheely zegt: bijltjesdag!
31-10-2020 13:48
Carapaz wordt geisoleerd op deze manier.
31-10-2020 13:49
Eerste groep man of veertig, met waarschijnlijk alle belangrijke mannen wel mee.
31-10-2020 13:51
Soler er iets achter. Arensman rijdt daar van weg naar de eerste groep.
31-10-2020 13:52
Soler gelost en terug.
31-10-2020 13:55
Op martens na alle tjv’ers mee.
31-10-2020 14:05
2e peloton is terug.

Enige jammere voor tjv op deze manier wrs niet de bergtrui, maar dat was nooit t doel.
31-10-2020 14:05
Poh waarom springt Jumbo niet mee? Ik begrijp er werkelijk waar niet van. Spring toch lekker mee en laat die andere ploegen op kop rijden als ze het nodig vinden. Jumbo is een fantastische ploeg, maar van deze manier van koersen wordt ik echt niet vrolijk.
    31-10-2020 14:07
    Schakel je net in?
    31-10-2020 14:12
    Ja, maar wat ik zie is dat Jumbo twee man mee heeft op die klim en zelf het gat dichtrijd. Hebben ze daarvoor wel geprobeerd mee te springen?
    31-10-2020 14:17
    Ze hebben in grotere groepen steeds mannetjes mee gestuurd (en Bennett zat nog even in het wiel bij een Total duo). Daarachter op momenten gecontroleerd, maar het dichtrijden gebeurde steeds door nieuwe aanvalslust vanuit het peloton, niet doordat ze zelf aandrongen.
    31-10-2020 14:34
    Vandaag heeft JV tot op heden prima gereden en niet overdreven energie verspeeld. Ze zaten steeds voorin en goed voorkomen dat een te grote groep wegreed. Martens laten terugkomen en Martens doet nu het kopwerk.
31-10-2020 14:06
Na 60 km strijd eindelijk de mogelijkheid in het peloton voor een gelletje en een plasje. Wellens is spijtig genoeg met te goeie klimmers onderweg nu.
31-10-2020 14:07
Aangezien gaudu mee is kan, kan kopgroep niet oneindige voorsprong krijgen, maar kunnen ook andere ploegen dan tjv wellicht willen rijden op gegeven moment als hun plek in klassement bedreigt word.
31-10-2020 14:17
Jumbo hoeft iig niet te klagen over hulp aan kop peloton vandaag. Hebben ze minuten gratis winkelen aan andere ploegen beloofd bij hulp ofzo? Lol.
    31-10-2020 14:19
    Waarschijnlijk hebben ze het nieuwe goud beloofd: pasta en toiletpapier
31-10-2020 14:19
Wellens rijdt niet mee vooraan. Beetje vreemd.
    31-10-2020 14:22
    Hij heeft al heel veel gegeven in die vorige vlucht en is waarschijnlijk de minst goeie klimmer vooraan, dus niet meerijden is zijn enige optie als hij nog bergpunten wil oogsten.
    31-10-2020 14:24
    Nu wel weer, wellicht was hij een tijd aan het wachten op de auto.
    31-10-2020 14:27
    Wellens is nu duidelijk energie aan het sparen. Hij rijdt voornamelijk achterin de groep.
31-10-2020 14:35
Volgens mij wil Roglic winnen hier.
31-10-2020 14:41
Soler in de aanval.
31-10-2020 14:54
Waarom rijden Jumbo en Ineos samen op kop? Je kan veel beter een ploeg het werk laten doen en zelf je krachten sparen
    31-10-2020 14:56
    Soler zit op kop.
    31-10-2020 14:58
    Waarom zouden Martens en Wurf niet op kop rijden? Dat zijn toch geen renners waarvoor gespaarde energie iets op zou leveren?
    31-10-2020 15:02
    Als Carapaz zo graag de etappe wil winnen, hoeven ze niet te helpen. Dan komt hij misschien iets sneller geïsoleerd te zitten en spaar jij wat krachten voor de rest van deze vuelta
    31-10-2020 15:07
    En als Roglic ook de etappe wil winnen?
31-10-2020 15:01
Wellens gelost uit de kopgroep trouwens.
31-10-2020 15:10
Vreemd moment om aan veldrijden te gaan doen...

(serieus nu: als die windstoten in de afdaling maar geen brokken gaan maken bij de klassementsmannen)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.