Vuelta 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 30 augustus 2017 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de elfde etappe

De Vuelta a EspaƱa vervolgt haar weg vandaag met de eerste aankomt op een klim boven de 2000 meter. Vanuit Lorca gaat het via een lange aanloop naar de voet van de Alto Velefique, een klim van de eerste categorie. Na een bochtige afdaling, volgt de slotklim naar het meteorologisch station op de Calar Alto. Komt Chris Froome’s leidende positie in gevaar?

De hamvraag voor vandaag is of de Brit ook in het hooggebergte de sterkste is. Daarnaast hebben vluchters deze ronde een goede kans op de overwinning. Is dat vandaag ook zo, of gaan de klassementsrenners strijden om de dagwinst? Het weer is de renners in ieder geval niet goed gezind: de gehele dag komt de regen al met bakken uit de Spaanse hemel.

De officiƫle start van de koers is om 12.28 in Lorca. De aankomst op de Calar Alto verwacht de organisatie tussen 17.24 en 17.58. Sporza en Eurosport 1 beginnen om 15.00 met de live-uitzending. De NOS verzorgt vanaf 16.00 een livestream. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 11Ā (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
DeelnemerslijstĀ (WielerFlits)

LivetickerĀ (Organisatie)
LivetickerĀ (Twitter organisatie)
LivetickerĀ (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
220 Reacties
30-08-2017 16:47
Met de school uit een dagje naar buiten, morgen touwtrekken voor wat meer spanning.
@pieterje
Goed gezien, je leert elke dag bij..
30-08-2017 16:50
Voor zo'n bergetappe wel een groot peloton nog hoor...
30-08-2017 16:50
We krijgen nog een slotklim. Wie weet breekt iemand de skytrein nog wel.
Armee kan nog wel een lesje dalen gebruiken zo te zien.
30-08-2017 16:51
Jammer dat Armee niet kan dalen. Toch belangrijk om als klimmer van zijn kaliber ooit voor zeges mee te doen.
30-08-2017 16:52
Wat een zaadwedstrijd.
30-08-2017 16:53
@chris
Hij daalt in jouw achting zeg maar.
30-08-2017 16:57
Wie is de 3 Sunweb in de groep? Hofstede?
30-08-2017 16:57
Dus dan kan je oorlog voeren ideale etappe en ze houden in man man man
30-08-2017 16:57
Het tempo van Sky is niet verschroeiend hoog, integendeel zelfs. En toch is er geen enkele renner/ploeg die maar iets probeert.
Bmc kan iets proberen met TJvG of Roche, Kruiswijk met hulp misschien ( als die beter is )
30-08-2017 16:58
Dit gaat Bardet toch met 2 vingers in de neus winnen lijkt me?
30-08-2017 16:58
Volgens mij is Kamna de 3e Sunweb
30-08-2017 17:00
Kijk! Bahrain gaat wat doen, mooi.
30-08-2017 17:01
Misschien Hamilton. Reed gisteren of zondag ook top50
30-08-2017 17:02
Atapuma gaat deze rit winnen denk ik.
30-08-2017 17:02
Wat een laffe hap zeg... 90% van de favorieten op strafkamp sturen naar siberie?
30-08-2017 17:03
Deze rit heeft dringend een Balarcon nodig
30-08-2017 17:04
Die derde man van Sunweb was inderdaad KƤmna, parkeerde wel flink aan de voet van de klim. Daar hebben Sam en Wilco dus niet veel meer aan gehad.
30-08-2017 17:06
Kruijswijk oogt heel goed, maar dat heb ik al vaker gedacht deze ronde.
30-08-2017 17:06
Renners maken de koers...

Kruijswijk zou wanneer hij zich goed voelt best een aanval mogen plaatsen, die laten ze wel rijden.
30-08-2017 17:10
Dahag De La Cruz. Was mooi tot dusverre.
30-08-2017 17:10
Ze hebben de steilste stukken van de slotklim zo meteen gehad, daarna is het een loper. Nu aanvallen vanuit zo'n grote groep bij deze wind lijkt niet heel slim.

Roche en Meintjes lijken de eerste kanshebbers om te lossen. De la Cruz vecht zich terug na een lekke band. Kruijswijk lijkt in orde, pakt wat binnenbochtjes, zit om te kijken. Dat is nog niet op hangen en wurgen.
30-08-2017 17:10
"Antonio Nibali dicteert het tempo in het peloton." :D
30-08-2017 17:10
Tamelijk ongelukkig moment voor dlC om een lekke band te hebben
30-08-2017 17:11
Contador!!!! Roche lost.
30-08-2017 17:11
Contadorrrr en Nibaliiii

Om te reageren moet je ingelogd zijn.