Vuelta 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 30 augustus 2017 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de elfde etappe

De Vuelta a EspaƱa vervolgt haar weg vandaag met de eerste aankomt op een klim boven de 2000 meter. Vanuit Lorca gaat het via een lange aanloop naar de voet van de Alto Velefique, een klim van de eerste categorie. Na een bochtige afdaling, volgt de slotklim naar het meteorologisch station op de Calar Alto. Komt Chris Froome’s leidende positie in gevaar?

De hamvraag voor vandaag is of de Brit ook in het hooggebergte de sterkste is. Daarnaast hebben vluchters deze ronde een goede kans op de overwinning. Is dat vandaag ook zo, of gaan de klassementsrenners strijden om de dagwinst? Het weer is de renners in ieder geval niet goed gezind: de gehele dag komt de regen al met bakken uit de Spaanse hemel.

De officiƫle start van de koers is om 12.28 in Lorca. De aankomst op de Calar Alto verwacht de organisatie tussen 17.24 en 17.58. Sporza en Eurosport 1 beginnen om 15.00 met de live-uitzending. De NOS verzorgt vanaf 16.00 een livestream. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 11Ā (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
DeelnemerslijstĀ (WielerFlits)

LivetickerĀ (Organisatie)
LivetickerĀ (Twitter organisatie)
LivetickerĀ (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
220 Reacties
1 7 8 9
30-08-2017 17:28
Komt nog een steil stukkie.
30-08-2017 17:29
Wilco lijkt een pak frisser dan die oliebaronnen, probeer het gewoon samen met Wout.
30-08-2017 17:29
Froome gaat er straks op het steile vandoor. Tweede ritzege
30-08-2017 17:29
Woods had ik hier toch ook niet helemaal verwacht.
30-08-2017 17:31
GO WILCO. Kom op
30-08-2017 17:31
Kelderman gaat lekker
30-08-2017 17:32
Kelderman trapt soepel
Heel soepel.
30-08-2017 17:32
Froome wel in de problemen nu, Nieve wacht ook op hem.

Edit: standaard Froome actie, rustig beginnen en dan de boel opvegen.
30-08-2017 17:33
Froome gaat nu. Zakarin lost. Contador er ook af. Kelderman mee.
30-08-2017 17:33
Pff kelderman wat ben je sterk
30-08-2017 17:33
Kelderman bij de betere klimmers hoor
30-08-2017 17:33
Kelderman sterk
30-08-2017 17:33
Die stijl van froome rijdt zo raar, alsof zijn fiets hem aandrijft ipv andersom
30-08-2017 17:33
Froome in de problemen? Nee hoor
30-08-2017 17:34
Dit is mooi man. Man tegen man!!
30-08-2017 17:35
Mooi slot. Mooie overwinning voor Lopez
30-08-2017 17:35
Froome komt weer terug
30-08-2017 17:38
Chaves, Roche en Aru krijgen een dreun.
30-08-2017 17:40
@scooter
Had wat kortsluiting maar als stervende zwaan Lopez nog bijna bijhalen getuigt wel van karakter, steeds die tweede adem weer vinden en de rest uitroeien.
30-08-2017 17:41
Froome pakt nog boni's voor Nibali
1 7 8 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.