Vuelta 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 30 augustus 2017 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de elfde etappe

De Vuelta a EspaƱa vervolgt haar weg vandaag met de eerste aankomt op een klim boven de 2000 meter. Vanuit Lorca gaat het via een lange aanloop naar de voet van de Alto Velefique, een klim van de eerste categorie. Na een bochtige afdaling, volgt de slotklim naar het meteorologisch station op de Calar Alto. Komt Chris Froome’s leidende positie in gevaar?

De hamvraag voor vandaag is of de Brit ook in het hooggebergte de sterkste is. Daarnaast hebben vluchters deze ronde een goede kans op de overwinning. Is dat vandaag ook zo, of gaan de klassementsrenners strijden om de dagwinst? Het weer is de renners in ieder geval niet goed gezind: de gehele dag komt de regen al met bakken uit de Spaanse hemel.

De officiƫle start van de koers is om 12.28 in Lorca. De aankomst op de Calar Alto verwacht de organisatie tussen 17.24 en 17.58. Sporza en Eurosport 1 beginnen om 15.00 met de live-uitzending. De NOS verzorgt vanaf 16.00 een livestream. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 11Ā (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
DeelnemerslijstĀ (WielerFlits)

LivetickerĀ (Organisatie)
LivetickerĀ (Twitter organisatie)
LivetickerĀ (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
220 Reacties
1 3 4 5 6 7 9
30-08-2017 16:20
Olivier, Bouwman en Tolhoek lijken me goede knechten voor Kruijswijk in de volgende Giro. Ze rijden gewoon goed hier.
30-08-2017 16:20
Steven gesteund door 3 jonkies. Mooi dit!
30-08-2017 16:20
Olivier inderdaad ook teruggekeerd.
30-08-2017 16:22
Sluit Clement nu ook weer aan, aan het geschouderwieg te zien?
30-08-2017 16:22
Chavez voor de etappe!!!!
30-08-2017 16:22
Tolhoek eraf en opeens komt Clement uit de achtergrond weer aansluiten.
30-08-2017 16:23
Commentator heeft wel zijn lolbroek aan vandaag.
30-08-2017 16:24
Makke schapen, Valverde, Dumoulin en Barguillijken de enigen die lak hebben aan Froome's hegemonie.
30-08-2017 16:25
Saai hoor!
30-08-2017 16:25
De Tier hangt 50m achter de groep, volgens de Spaanse TV.
30-08-2017 16:26
Hoogste tijd voor een flinke aanval, heren! Anders word je door Sky gewoon naar de slachtbank geleid.
30-08-2017 16:27
En er gebeurt, zoals verwacht, helaas, helemaal geen ene ***.

Niet vreemd met zo'n zwarte Armada op kop. Wel erg jammer en niet iets waar het wielrennen leuker van wordt.
30-08-2017 16:27
@schipperaar
En Yates, Atapuma en Aguirre ;)

Edit: Barguil mocht natuurlijk gewoon die etappe winnen
30-08-2017 16:28
Heerlijk die stilte op Sporza:)
30-08-2017 16:30
@schipperaar
Wanneer hebben Dumoulin en Barguil ooit Froome onder druk gezet?
30-08-2017 16:32
Sky heeft niet het alleenrecht op kop te rijden, slopen die boel, enige manier om hun ritme te ontregelen, probeer eens wat Wilco. Kopgroep loopt halve minuut uit, gaat dus niet hard in het peleton.
@wf
Barguil stond door ongelukkige beginfase te ver maar hij viel wĆØl aan en twee jaar terug scheet Froome peuken en koos eieren voor zijn geld, had nooit de tijdrit gewonnen toen Aru twee min aan zijn broek kreeg.
@chris
Een aankomst bergop geef je noooooit kado natuurlijk maar ja wien hond wil slaan...
30-08-2017 16:32
Is Yates voorop gestuurd om straks te knechten of om zelf een gooi naar ritwinst te doen?
30-08-2017 16:33
Steven erg attent voorin
30-08-2017 16:40
Wat gebeurde er met Roche?
30-08-2017 16:42
@schipperaar
Ja, echt een goed idee. Aanvallen terwijl er nog zes van Sky op kop rijden op 26 km voor de meet.
30-08-2017 16:43
Zo'n mooie klim en nul-komma-nul actie tussen de favorieten. Vermoedelijk waren ze bang om alleen in de wind te komen zitten - het stormt daar nogal, zo te zien.
30-08-2017 16:44
Lotto Jumbo doet het eigenlijk best goed in de breedte. Nu weer 4 man in het peloton.
30-08-2017 16:44
Sky, leuker kunnen ze het niet maken. Wel gemakkelijker.
30-08-2017 16:45
@schipperaar

In de Vuelta van 2015 fakete Froome inderdaad een gebroken voet omdat hij bang was voor Dumoulin...
30-08-2017 16:46
Weten jullie zeker dat Clement wel en Tolhoek niet in het peloton zit? Kan Olivier ook ertussen uit gevallen zijn?
1 3 4 5 6 7 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.