Vuelta 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 30 augustus 2017 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de elfde etappe

De Vuelta a EspaƱa vervolgt haar weg vandaag met de eerste aankomt op een klim boven de 2000 meter. Vanuit Lorca gaat het via een lange aanloop naar de voet van de Alto Velefique, een klim van de eerste categorie. Na een bochtige afdaling, volgt de slotklim naar het meteorologisch station op de Calar Alto. Komt Chris Froome’s leidende positie in gevaar?

De hamvraag voor vandaag is of de Brit ook in het hooggebergte de sterkste is. Daarnaast hebben vluchters deze ronde een goede kans op de overwinning. Is dat vandaag ook zo, of gaan de klassementsrenners strijden om de dagwinst? Het weer is de renners in ieder geval niet goed gezind: de gehele dag komt de regen al met bakken uit de Spaanse hemel.

De officiƫle start van de koers is om 12.28 in Lorca. De aankomst op de Calar Alto verwacht de organisatie tussen 17.24 en 17.58. Sporza en Eurosport 1 beginnen om 15.00 met de live-uitzending. De NOS verzorgt vanaf 16.00 een livestream. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 11Ā (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
DeelnemerslijstĀ (WielerFlits)

LivetickerĀ (Organisatie)
LivetickerĀ (Twitter organisatie)
LivetickerĀ (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
220 Reacties
30-08-2017 17:18
Kelderman top zeg!
30-08-2017 17:19
Froome staat op lossen hoor. Die is niet goed. Hongerklop zo te zien.
30-08-2017 17:20
Kelderman is sterk! Mooi om te zien.
30-08-2017 17:20
Froome ziet er moeilijk uit... al doet ie dat vaker zo er uitzien
30-08-2017 17:21
Als (kleine kans) ze met z'n allen naar de finish rijden maakt kelderman wel een goede kans.
30-08-2017 17:21
Froome rijdt straks gewoon weg.
30-08-2017 17:21
Froome zit te bluffen.
30-08-2017 17:21
Ik trap er niet meer in. Froome heeft me al vaak genoeg misleid. Die is gewoon goed hoor.
30-08-2017 17:22
Normaal laat het team zich niet terugzakken als Froome achterin zit op een klim. Nu Nieve wel. Kan toch een indicatie zijn.
30-08-2017 17:22
Kelderman, kom op jongen! Je kunt hier je mooiste overwinning tot nu toe pakken! Zakarin ziet er ook sterk uit zeg.
30-08-2017 17:22
Froome bluft gewoon. Die wint de etappe
30-08-2017 17:23
Doet Kruiswijk nou al het werk in het groepje erachter ?
30-08-2017 17:24
Het gaat wel meevallen met dat slagveld: alles gaat nog samenlopen, met een Sky-train die de boel temporiseert.
30-08-2017 17:24
Pellizotti weer een lekker seizoen aan het draaien als voorversneller van Nibali zeg, HC-knecht
30-08-2017 17:25
Col wordt niet meer zo zwaar. Groepje gaat sprinten voor de etappe
30-08-2017 17:25
Er zal iig nog aangevallen worden, Kelly zou eens een kans kunnen wagen
30-08-2017 17:25
Poels geeft nog niet op
30-08-2017 17:25
Kelderman en Zakarin de rapste vooraan?
30-08-2017 17:26
Etappe 11 is een re-enactment spektakel met Sky als US Postal en Froome imiteert LA 'die het moeilijk heeft'.
30-08-2017 17:26
Ze wachten op de laatste 3 stijle kilometers
30-08-2017 17:27
Kelderman nog nooit zo goed geweest...!
30-08-2017 17:27
Kelderman sterkste puncheur op papier samen met Froomey dan natuurlijk. Gun het de haai ook.
30-08-2017 17:27
De La Cruz, Poels en Kruijswijk rijden weg bij Aru.
30-08-2017 17:27
Kruijswijk is gelukkig ook aan de betere hand.
30-08-2017 17:27
Kruijswijk is toch wel goed hoor.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.