Vuelta 2017: Volg hier de elfde etappe
woensdag 30 augustus 2017 om 12:13 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de elfde etappe

De Vuelta a EspaƱa vervolgt haar weg vandaag met de eerste aankomt op een klim boven de 2000 meter. Vanuit Lorca gaat het via een lange aanloop naar de voet van de Alto Velefique, een klim van de eerste categorie. Na een bochtige afdaling, volgt de slotklim naar het meteorologisch station op de Calar Alto. Komt Chris Froome’s leidende positie in gevaar?

De hamvraag voor vandaag is of de Brit ook in het hooggebergte de sterkste is. Daarnaast hebben vluchters deze ronde een goede kans op de overwinning. Is dat vandaag ook zo, of gaan de klassementsrenners strijden om de dagwinst? Het weer is de renners in ieder geval niet goed gezind: de gehele dag komt de regen al met bakken uit de Spaanse hemel.

De officiƫle start van de koers is om 12.28 in Lorca. De aankomst op de Calar Alto verwacht de organisatie tussen 17.24 en 17.58. Sporza en Eurosport 1 beginnen om 15.00 met de live-uitzending. De NOS verzorgt vanaf 16.00 een livestream. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 11Ā (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
DeelnemerslijstĀ (WielerFlits)

LivetickerĀ (Organisatie)
LivetickerĀ (Twitter organisatie)
LivetickerĀ (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
220 Reacties
30-08-2017 14:59
Kan aan mij liggen maar 4 minuutjes kunnen ze toch zo terugpakken?
30-08-2017 15:00
@ Geflitst, nee want Kruijswijk rijdt ook voor wat hij waard is in het klassement en zal dus niet met meer overschot over de meet gekomen zijn dan de namen die miguelon noemt.
30-08-2017 15:02
Correct, hangt er wel vanaf wanneer ze erachter gaan koersen. Zitten wel een paar aardige klimmers in de kopgroep die het lang kunnen volhouden
30-08-2017 15:04
Ik hoop dat we beelden krijgen van de slotbeklimming. Ziet er zeer mistig uit.
30-08-2017 15:04
Beelden overigens op:
http://tiz-cycling.stream/
30-08-2017 15:05
@joachim
Sarcasme
30-08-2017 15:08
Abandon Pozzovivo.
30-08-2017 15:12
Intussen traint Dumoulin op een veel zonniger Stelvio

https://twitter.com/tom_dumoulin/status/902868412757676033
30-08-2017 15:12
Dat wordt nog wat met die afdaling straks in dit weer. Daar kun je door risico te nemen veel tijdwinst boeken of je hele Vuelta vergooien.
30-08-2017 15:14
[i]edit wf: niet doen[/i]
30-08-2017 15:15
Volgens het tijdsschema zouden ze om 15h41 op 71,5km van de streep moeten zijn. Daar zijn ze nu al.
Ze liggen dus een half uur voor op het gemiddelde tijdsschema!
30-08-2017 15:17
Voorbeschouwing zeiden ze een gevaarlijke smalle afdaling. Verwacht zeker aanvallen. Daarom denk ik dat Sky volle bak de 1e klim al oprijdt zodat Froome tegenstanders op afstand kan rijden voor de top. Gebeurt dat niet dan zouden zeker renners als Roche, Nibali weg kunnen rijden.
30-08-2017 15:18
@zjoske klopt ze rijden voor het snelste tijdsschema
30-08-2017 15:19
Wie zijn naast Kruijswijk nog meer renners die in de regen prima presteren? Kelderman?
30-08-2017 15:21
@Bertvd
Dacht Nibali sws erkend regenrijder
30-08-2017 15:31
Nibali/Contador zouden het wel eens al op de Velefique kunnen proberen. Daarna een natte afdaling om afstand te nemen van de meer voorzichtige dalers en dan meteen weer klimmen, dus geen vallei tussendoor waar je een grote groep nodig hebt. Ook kan Visconti evt nog helpen vanuit de kopgroep.
30-08-2017 15:33
@abdoe
Helemaal mee eens. Maar zou meook niks verbazen als Sky de tegenstand eraf probeert te rijden voor de top, zodat Froome niet te veel risks in de afdaling hoeft te nemen.
30-08-2017 15:34
De doorkomsttijden in het tijdschema kloppen niet.
Volgens dat schema zouden ze op de Velefique 13 km klimmen in 22 minuten. En 14 km dalen in 23 minuten.

De tijden in het schema zijn gebaseerd op een constante snelheid (van in dit geval 36 km per uur). Daar kun je in bergetappes dus niet zoveel mee.
30-08-2017 15:37
Orica is aan het rijden. Ik denk dat het tussen de grote jongens gaat.
30-08-2017 15:37
Daar gaan de Sky mannen voor de volgende etappezege van Chris
30-08-2017 15:40
@Bertvd
Dumoulin met Tiesj Benoot zie ik.
30-08-2017 15:43
Spannend! Ben benieuwd hoe onze jongens het gaan doen.
30-08-2017 15:44
@ HoofdisVrij: zou het toeval zijn?
30-08-2017 15:45
Feitje: "Robert Gesink en Eze Mosquera beklommen de Alto de Velefique ooit het snelste: in 34 minuten en 21 seconden in 2009. Gezien de weersomstandigheden zal dit record wel blijven staan."
Gesink voor z'n val toch echt een geweldenaar.
30-08-2017 15:51
@ mollemarijden: even nagenieten
https://www.youtube.com/watch?v=smNg2N0zKmY&feature=youtu.be&t=36m30s

Zo hard reed hij gewoon...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.