Vuelta 2017: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 7 september 2017 om 13:00 Volg in Google

Vuelta 2017: Volg hier de achttiende etappe

In de Ronde van Spanje krijgt het peloton vandaag een overgangsetappe voorgeschoteld. De rit naar het klooster van Santo Toribio de Liébana brengt de renners tijdens het eerste gedeelte langs de Noord-Spaanse kustlijn. In de tweede helft van de rit zijn vier beklimmingen opgenomen, inclusief een aankomst bergop. Wordt dit een rit voor de vluchters, of zetten de klassementsrenners leider Froome onder druk?

De officiële start is om 13:15. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Zowel Eurosport als Sporza beginnen om 15:00 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta 2017 etappe 18

Links
Vuelta 2017: Voorbeschouwing etappe 18 (WielerFlits)

Website organisatie
Informatie parcours
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
158 Reacties
07-09-2017 16:32
Katusha alleen iets te harder er tegen gekletst dit kan je doen op een slotklim niet op 40 km van te voren. Of je moet 2 man voorin hebben die je dan kunnen helpen dan kan dat ook.
07-09-2017 16:33
Chaves. Oei oei oei
07-09-2017 16:34
Orica gaat dan met 3 kopmannen naar de Vuelta. 1 presteert vanaf seconde 1 niet, de 2e presteert begin 2e week niet meer en de 3e zakt er in de 3e week volledig doorheen. Zonde.

Poging Zakarin was niet heel efficient. Nouja efficient om je team snel op te branden.
Zodra de laatste man eraf is dan gaat volgens mij de rem er gelijk weer op bij Sky.
07-09-2017 16:35
Katusha kansloos, Katusha te hard... Een mooie stroomstoot van Zakarin, die volgens sommige WFers nooit aanvalt. Hij rijdt ervoor. Je weet niet hoe tegenstanders reageren op aanvallen, als je niets probeert.
07-09-2017 16:36
Was volgens mij niet echt een aanval van Katusha. De rest kon gewoon even niet volgen.
07-09-2017 16:36
Het is toch jammer dat Contador niet zo'n sterk team heeft als bijvoorbeeld Astana. Dan zou het nu onrustig blijven.
07-09-2017 16:37
@leegloper
Klopt dan kan je Sky echt moeilijk maken en de rest ook
07-09-2017 16:38
Oefff, Katusha werd wel heel snel weer bijgebeend. Was meer een wake up call dan iets anders.

Ah, nu Aru en Contador.
07-09-2017 16:38
Metertjes en tactische informatie verbieden omdat die informatie gebruikt wordt om de wedstrijd te beïnvloeden terwijl die gereden wordt.
07-09-2017 16:38
Ah daar gaan we het spel is op de wagen
07-09-2017 16:39
Hah, nu heeft Contador toch steun van Astana.
07-09-2017 16:40
Jongen echte schande van TREK niet 1 man in de kopgroep niet 1 renner echt jammer!
07-09-2017 16:42
Heerlijk: Contador, Nibali, Zakarin maken elke keer weer de koers. Van mij mogen ze op het podium.
07-09-2017 16:42
Jammer dat door die actie van Contador LLS niet meer bij Aru zit. Sky reageerde vooral op Contador. Nu heeft Lopez 2 teamgenoten voor zich uit, die beiden vast met eigen ideeen rondrijden.
07-09-2017 16:43
De boel wordt lekker uitgedund. Voorsprong kopgroep weer onder de 10 minuten.
07-09-2017 16:45
Sky nog met 5 man bij Froome kan toch niet dit :( 5 knechten :(
07-09-2017 16:45
Aru voor de moeder aller Patatekes?
07-09-2017 16:46
Heeft Steven nog iemand bij hem of zit hij al alleen?

Edit: ah er komt een flinke groep aansluiten nu.

In de vallei naar de slotklim staat een beste bak wind, dus niet bepaald gunstig voor een solist als Aru.
07-09-2017 16:48
Dit blijven toch wel de best uitgetekende ritten die er zijn.
07-09-2017 16:49
Oprecht leuke actie van Aru maar denk niet dat iemand er wakker van ligt.
07-09-2017 16:51
Nee, idd. Actie van Aru is voor de bühne. Interesseert Sky echt geen moer dat Aru tijd terug pakt.
07-09-2017 16:52
Echt waar, laat Froome een keer met een ploeg als Dimension Data een grote ronde rijden en ik ben benieuwd hoe ver hij komt. Absurd hoeveel knechten hij nu weer om hem heen heeft.
07-09-2017 16:53
Tolhoek helaas niet bij de sterkeren van de kopgroep....
07-09-2017 16:54
Is QS nu aan het rijden voor dlc??
07-09-2017 16:55
Pionnen vooruit. Mooi hoor dit gevecht!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.