Vuelta 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 10 september 2016 om 12:03 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de twintigste etappe

De Vuelta-etappe van vandaag mag je eigenlijk niet missen. De klassementsrenners krijgen de laatste kans om nog plaatsen te stijgen. Dat gaat waarschijnlijk voor een spectaculaire koers zorgen, zeker gezien het parcours. De aankomst ligt namelijk op de mythische Alto de Aitana.

Deze 21 kilometer lange beklimming kent een gemiddelde stijging van 5,9%. Kan Chris Froome hier nog een ultieme gooi doen naar de rode trui? En strijdt Robert Gesink weer om de etappezege? Bespreek hier het verloop de koers. De wedstrijd gaat om 12:18 van start en is live te volgen bij Sporza (13:45), de NOS (14:00) en Eurosport 1 (16:00).

Links
Voorbeschouwing etappe 20 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
278 Reacties
1 3 4 5 6 7 12
10-09-2016 14:31
Ook nog iemand van LJ voor Bennett in het peloton. Goed hoor!
10-09-2016 14:33
zit Valverde nou weer bij het peleton? dat zou mooi zijn voor gesink.
10-09-2016 14:33
@leegloper; in het wiel van knechten van Froome zitten (wat een logische tactiek was inderdaad), was lang niet het enige waar ze in de eerste twee uur koers energie in hebben gestopt.
10-09-2016 14:35
En nu gaan we weer naar een wandelend peloton kijken.
10-09-2016 14:36
De enige die nu flink doorrijden zijn Molard en LLS. Ze moeten ze nog wel even pakken.
10-09-2016 14:37
Rustaaaaaaaagh Gesink
10-09-2016 14:38
Gesink knalt heel de achtervolgende groep uit elkaar.
10-09-2016 14:38
1.52 op de top
10-09-2016 14:40
De Belgen hebben niet echt door dat Elissonde tussen de achtervolgers en het peloton rijdt
10-09-2016 14:40
Gesink lekker aan het trainen voor volgend seizoen. :-)
10-09-2016 14:42
Gesink leek voor de bergpunten te gaan, kan hij de trui nog pakken?
10-09-2016 14:45
De NOS zou toch om 1400 beginnen?
Ik zie op telefoon en laptop nog niks verschijnen?
10-09-2016 14:45
Ik heb even teruggespoeld:
118km te gaan: Gesink bij grote groep Valverde, op het punt ingelopen te worden door het peloton. Er springt een groepje weg met Frank.
116km: 13 man met oa Frank zonder Gesink. Weg erachter is leeg.
114km: Groep Frank is 15 man en Gesink werkt voorin.
10-09-2016 14:48
Fraile +5 dus nu op 58 bergpunten.
Elissonde nog op 56 bergpunten.
Gesink + 1 en nu op 35 bergpunten.

[s]Alleen met een maximale score op de slotklim en eerste of eventueel nog tweede plaats op de voorlaatste klim kan Gesink het bergklassement nog winnen.[/s]
10-09-2016 14:48
@abdoe dan moet hij de etappe winnen, en ook nog punten pakken op de volgende klim
10-09-2016 14:49
Is Luis Léon aan iets formmidabel begonnen?
10-09-2016 14:49
Altijd fijn die mensen in een kopgroep die totaal geen zin hebben om die 2 vooraan terug te pakken.

wat doe je daar dan...
10-09-2016 14:55
Man man man. Wat deed die wagen daar in godsnaam?
10-09-2016 14:55
Nee, ik zie nu dat die 20 punten niet klopt. Dat was alleen voor de Aubisque. Op de Aitana zijn niet meer dan 15 punten te halen. Gesink kan het bergklassement niet meer winnen. Alleen Elissonde heeft nog een kansje om Fraile te passeren.
10-09-2016 14:58
@Sagan=hulk
Wat heeft die auto met de valpartij te maken? Goed, anders had Rojas de binnenbocht gemaakt ipv de buitenbocht, maar dat maakt voor de oorzaak van de val geen verschil lijkt me. Auto deed niks gevaarlijks toch?

Maar er kan wel een streep door Rojas, die gaan niet meer opstappen..
10-09-2016 15:00
@AndriesW
Zeker weten? Dan klopt de [url=http://www.wielerflits.nl/nieuws/199228/vuelta-2016-voorbeschouwing-het-bergklassement.html/comment-page-1]voorbeschouwing[/url] niet, tenzij ik ergens overheen lees.
'Drie bergen zijn dit jaar van de buitencategorie: Lagos de Covadonga (rit 10), Alto de Aitana (rit 20) en de Col d’Aubisque (rit 14).'
'Buitencategorie: 20, 15, 10, 6, 4 en 2 punten.'
10-09-2016 15:01
Zoals het er nu naar uitziet heeft LLS straks vier minuten aan de voet. Dat gaat de achtervolgende groep echt niet meer goed maken.
10-09-2016 15:01
Ai Rojas
10-09-2016 15:02
@Puffin87
Om te beginnen is het toch pure waanzin dat er een auto tijdens een afdaling in het midden van een groep rijdt. En Rojas moet hier duidelijk van geschrokken zijn waardoor hij vol in de remmen schiet (natuurlijke reactie) en zijn voorwiel wegslipt. Het ziet er trouwens echt niet goed uit voor Rojas, als zo'n bikkel zo blijft liggen dan is het niet goed.

Om het over de koers te hebben, Luis Léon is aan een geweldige move bezig.
10-09-2016 15:05
@Puffin87
Ja het staat fout in de voorbeschouwing zoals daar al door iemand werd opgemerkt (voorlaatste reactie).
Zie ook [url=http://netstorage.lequipe.fr/ASO/cyclisme/la-vuelta/2016/reglements/V16-Reglamento-ES-FR-EN-v4_.pdf]het reglement[/url] (pagina 9).
1 3 4 5 6 7 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.