Vuelta 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 10 september 2016 om 12:03 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de twintigste etappe

De Vuelta-etappe van vandaag mag je eigenlijk niet missen. De klassementsrenners krijgen de laatste kans om nog plaatsen te stijgen. Dat gaat waarschijnlijk voor een spectaculaire koers zorgen, zeker gezien het parcours. De aankomst ligt namelijk op de mythische Alto de Aitana.

Deze 21 kilometer lange beklimming kent een gemiddelde stijging van 5,9%. Kan Chris Froome hier nog een ultieme gooi doen naar de rode trui? En strijdt Robert Gesink weer om de etappezege? Bespreek hier het verloop de koers. De wedstrijd gaat om 12:18 van start en is live te volgen bij Sporza (13:45), de NOS (14:00) en Eurosport 1 (16:00).

Links
Voorbeschouwing etappe 20 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
278 Reacties
10-09-2016 13:55
Leuk dat Elisonde en Fraile niet mee zitten. Maar top3 slotklim wordt moeilijk als het peloton zo erachter aan blijft rijden.
10-09-2016 13:58
Kennaugh erbij gekomen.
10-09-2016 13:58
@thorsen Dat gaat niet om zijn stijl. Die is nu eenmaal zo sinds zijn doorbraak in 2007. En hij zal er ook wel bijblijven. Maar zeker in een kleine ontsnapping moet hij extra werk verrichten en met een LLS kan hij zich vergalloperen. Meestal komt hij er wel doorheen als het iets rustiger wordt en in een tempo verder moeten. Ik hoop alleen dat het hem niet al teveel kracht heeft gekost. Krachten die hij de vorige keren wat kon verdelen doordat de groep zo groot was.
10-09-2016 13:59
Wat is t verschil
10-09-2016 14:01
Volgens mij gaat het peleton weer terug komen. 17 seconden is weinig.
10-09-2016 14:02
23 seconden. Groep Gesink mag niet echt weg.
10-09-2016 14:02
Prima dat die tweede groep erbij is gekomen. Dat vergroot de kans dat ze wegblijven. Misschien wel jammer dat Gesink geen ploegmaat mee heeft. Hoewel: dan wordt er juist ook naar je gekeken om harder te werken.
10-09-2016 14:02
Movistar maakt zich wel erg druk om die kopgroepen.
10-09-2016 14:02
Alles samen
10-09-2016 14:03
Die groep mag nooit weg als Kennaugh erin zit.
10-09-2016 14:03
Sanchez en Molard nu vooraan, de rest ingelopen
10-09-2016 14:04
Pfoe, misschien op die laatste klim van de 2e nog eensproberen?
10-09-2016 14:05
De kans dat er een groep weg mag lijkt mij heel klein en kom je al weg dan ga je het echt niet afronden omdat je te weinig voorsprong hebt.
Misschien kan Gesink gewoon beter proberen om met de kleppers mee te strijden, hij moet frisser zijn dan die gasten.
10-09-2016 14:06
Gesink nog eens. Hij doet er iig alles aan!
10-09-2016 14:06
Gesink springt weer weg. Die heeft er echt zin in vandaag
10-09-2016 14:07
Weer Gesink. Maar het lijkt moeilijker en moeilijker te gaan.
10-09-2016 14:07
Gesink weer!
10-09-2016 14:07
Peloton al flink uitgedund, dat wordt weer 80 man 'buiten tijd'.
10-09-2016 14:07
Dat lijkt me zinloos, denk dat we, afgezien van de strijd Elissonde-Fraile, gewoon kunnen wachten tot de slotklim aangezien Movistar Froome geen enkele kans wil geven en dus niks laat rijden...
10-09-2016 14:08
Gesink weer mee. Valt nog niet mee om weg te geraken.
10-09-2016 14:09
Valverde mee. :)
10-09-2016 14:10
Valverde ook mee in groep Gesink
10-09-2016 14:10
Valverde ook!
10-09-2016 14:11
Gesink werkt hard aan kop, maar die LL Sanchez rijdt met Molard gewoon weg van hen.
10-09-2016 14:12
Gesink stop maar. Heeft geen zin. Twee man van Tinkoff mee en Valverde mee.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.