Vuelta 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 10 september 2016 om 12:03 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de twintigste etappe

De Vuelta-etappe van vandaag mag je eigenlijk niet missen. De klassementsrenners krijgen de laatste kans om nog plaatsen te stijgen. Dat gaat waarschijnlijk voor een spectaculaire koers zorgen, zeker gezien het parcours. De aankomst ligt namelijk op de mythische Alto de Aitana.

Deze 21 kilometer lange beklimming kent een gemiddelde stijging van 5,9%. Kan Chris Froome hier nog een ultieme gooi doen naar de rode trui? En strijdt Robert Gesink weer om de etappezege? Bespreek hier het verloop de koers. De wedstrijd gaat om 12:18 van start en is live te volgen bij Sporza (13:45), de NOS (14:00) en Eurosport 1 (16:00).

Links
Voorbeschouwing etappe 20 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
278 Reacties
1 4 5 6 7 8 12
10-09-2016 15:09
LLS rijdt opvallend hard
10-09-2016 15:10
waarom moest die camera zo lang bij rojas zijn
10-09-2016 15:14
Geen idee, misschien om te wachten totdat er zorgverleners zijn of zo.

Maar oei... Die lag er akelig bij hoor.
10-09-2016 15:32
Molard rijdt verdomde hard. Hij is aan een geweldige move bezig.
10-09-2016 15:35
Racecenter is om 15.28 uur eindelijk bij de les:
Correction: it's Rudy Molard (Cofidis) who is in the leading group instead of Romain Hardy (Cofidis).
10-09-2016 15:35
De vogels zijn gevlogen ben ik bang, helaas...
10-09-2016 15:41
@janne6,
Waarom? Een half uur gelden was de voorsprong nog 3:07. Nu 2:17. Nog 66km te gaan en achtervolgende groep draait redelijk rond.
10-09-2016 15:41
@janne6
Mooi toch, met Gesink erbij.
De twee vooraan zijn sterk bezig maar het is nog zo ver.
10-09-2016 15:46
****Gesink
***Atapuma, Latour
**Frank, Elissonde, Felline
*LLS, Trofimov, De Clerq, Conti
10-09-2016 15:52
De 2 koplopers verliezen maar langzaam terrein, maar ik zou niet durven beweren dat ze al buiten schot zijn. Peloton nu wel ver achter. Denk niet dat die nog terugkomen. Jammer dat Gesink geen mannetje in steun mee heeft. Hij zal het nu zelf moeten doen op de slotklim en hopen dat de vaart erin blijft tot de voet van de slotklim. Frank en Atapuma steken hopelijk ook een handje toe als ze in hun kansen geloven.
10-09-2016 15:53
Haha misschien moet iemand Wuyts eens uitleggen hoe Spaanse achternamen tot stand komen.
10-09-2016 15:55
@Noud89
Wuyts is correct hoor. Iedereen van de familie heeft de naam Léon in de voornaam als tweede naam ;)
10-09-2016 15:56
Brailsford eerder vandaag: "The aim is to try and win. We've got a plan. It's possible." Nou, we zijn zeer benieuwd!
10-09-2016 16:00
Robert ziet er niet heel goed uit... Teveel hooi op z'n vork genomen
10-09-2016 16:04
Ontgoochelend dat een van de vluchters het gaat halen. Had voor deze laatste bergrit gehoopt dat de toppers het onder elkaar gingen uitvechten. Geeuw.
10-09-2016 16:09
Robert wordt uit het wiel gereden
10-09-2016 16:11
@Dondersje
Oké, nou dat is veelbelovend want dat gebeurde een week geleden op bepaald moment ook.
10-09-2016 16:11
Beetje waaierachtig in peloton. Achterin lossen renners, net in beeld.
10-09-2016 16:13
Wat bezielt Orica nou toch?
10-09-2016 16:13
@dondersje zit te donderjagen.
10-09-2016 16:15
Wat een pessimistische geluiden opeens. Gesink ziet er altijd zo uit als hij klimt. En hij heeft al zo vaak gaatjes dicht gereden deze Vuelta.
Elisonde knapt mooi het werk op.
10-09-2016 16:16
Gesink gelost?
10-09-2016 16:16
Ik lees veel paniek hier. :) kan nu eindelijk kijken en volgens mij is er weinig reden tot paniek
10-09-2016 16:16
@Tuubke,
Misschien uitdunning en dan aanvallen met Yates en Chaves op puerto de tudons?
10-09-2016 16:18
Hah, nu weer Gesink op kop. Lijkt het vaak moeilijk te hebben afgelopen weken.
1 4 5 6 7 8 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.