Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit
woensdag 2 september 2015 om 13:11 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit

Vier cols van de eerste categorie, een van de buitencategorie en een van de tweede categorie. Dat is wat de renners in de relatief korte (138 kilometer), maar loodzware elfde etappe van de Ronde van Spanje te verstouwen krijgen. Lukt het Tom Dumoulin om in het hooggebergte de aanvallen op zijn rode leiderstrui te weerstaan?

Van deze rit – misschien wel de zwaarste ooit in de Vuelta- hoef je als tv-kijker niets te missen. Zowel Eurosport als Sporza zenden de etappe live uit vanaf de start in Andorra la Vella om half 2. Bij de NOS is de koers te volgen via een livestream. De aankomst wordt tussen 17.25 uur en zes uur verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
419 Reacties
1 9 10 11 12 13 17
02-09-2015 17:10
Zonde van Dumoulin. Wel een slimme tactiek van Movistar en Katusha. Nu 2 knechten erbij. Quintana wel op achterstand.
02-09-2015 17:10
Het is oorlog... Dumoulin gaat zo flink tijd verliezen op Valverde en Purito, nu al 54 seconden.
02-09-2015 17:11
Hoezo saaie rit?
02-09-2015 17:11
Ouderwets gepakt op gebrek aan ervaring, maar wie weet zijn de Spanjolen niet zo goed bergop. Let's hope.
02-09-2015 17:12
Ik denk dat ze tijd willen winnen op Aru, niet zozeer op Dumoulin.
02-09-2015 17:12
Waarom laat Landa zich niet terugzakken.
02-09-2015 17:12
Erviti is de vriend van Valverde. Hoe zal Quintana hiernaar kijken?
02-09-2015 17:12
achterstand van dumoulin valt wel mee. Nu nog maar een halve minuut
02-09-2015 17:12
Blehg, smerige Spanjaarden. Hadden allebei al niet meer rond mogen rijden!
02-09-2015 17:13
Piti en Purito stukje afgesneden? Hoe kunnen ze nou zo makkelijk 55 sec wegrijden in de afdaling.
02-09-2015 17:13
Zo geïsoleerd in een afdaling verloor Menchov als Rabo ooit eens de Vuelta van Heras, om m later alsnog te winnen en later weer te verliezen...
02-09-2015 17:13
Grappig, die oleg die denk dat Sagan de beste renner van het jaar was.
Als ik froome was zou ik na de etappe meteen retweeten dat het Valverde is.
Geef toe: Valverde won Luik-Bastenaken-Luik en De Waalse Pijl en werdt derde in de tour, staat aan de leiding in het world tour klassement.
Nu strijd hij mee voor winst in de Vuelta. Sagan behaalde vele, wat zeg ik, heel veel ereplaatsen dit jaar in allerlei wedstrijden en hij won ook regelmatig, maar om Valverde dit jaar nog te overtreffen wordt het moeilijk, tenzij hij wereldkampioen wordt.
02-09-2015 17:13
@hoekserenner
Kom kom, kunnen we zo'n reacties nu laten? Het is koers, oké?
02-09-2015 17:14
Dumoulin moet bij het groepje Aru komen, anders gaat hij erg veel verliezen. Groep 3 is het groepje Aru.
02-09-2015 17:14
Kom op Bennett. Laat je terugzakken om Dumoulin te helpen.
02-09-2015 17:15
@Vic
Kristoff mag ook genoemd worden in dit rijtje!
02-09-2015 17:15
Verdorie, verliest Dumoulin het nu in de afdaling?

Groep Valverde
+30
Groep Quintana
+20
Groep Dumoulin
02-09-2015 17:15
@nickdt

Dacht ik ook aan hahah
02-09-2015 17:16
Schitterende coup natuurlijk van de geslepen mannen, Valverde is op dezelfde manier eens ongeevenaard te grazen genomen door good old Vino, Astana mag zich nog meer schamen dan de voor het eerst hiermee geconfronteerde Dumoulin.
02-09-2015 17:17
Purito Rodriguez kan hier zomaar de Vuelta winnen. Wat kan hij me snel van mening doen veranderen.

Edit: Aru terug
02-09-2015 17:17
Valverde op een Katusha fiets? Mag dat?

Edit;
Blijkbaar zelfde merk, alleen valverde andere kleur. Leek net katusha fiets xD
02-09-2015 17:17
'Blehg, smerige Spanjaarden. Hadden allebei al niet meer rond mogen rijden!'

Inderdaad, hek eromheen!
02-09-2015 17:17
Aru, Majka, Quintana, Brambilla, Chaves sluiten nu aan
02-09-2015 17:18
Gepakt op ervaring? Hij heeft al 50 km niemand van z'n ploeg meer bij zich. Ook met alle ervaring van de wereld ga je dat niet redden. Niet gek laten maken Tom.
02-09-2015 17:18
Aru sluit aan. Denk niet dat ze daarna volle bak blijven gaan omdat Pozzo en Dumoulin geen kandidaten voor de eindzege zijn.
1 9 10 11 12 13 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.