Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit
woensdag 2 september 2015 om 13:11 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit

Vier cols van de eerste categorie, een van de buitencategorie en een van de tweede categorie. Dat is wat de renners in de relatief korte (138 kilometer), maar loodzware elfde etappe van de Ronde van Spanje te verstouwen krijgen. Lukt het Tom Dumoulin om in het hooggebergte de aanvallen op zijn rode leiderstrui te weerstaan?

Van deze rit – misschien wel de zwaarste ooit in de Vuelta- hoef je als tv-kijker niets te missen. Zowel Eurosport als Sporza zenden de etappe live uit vanaf de start in Andorra la Vella om half 2. Bij de NOS is de koers te volgen via een livestream. De aankomst wordt tussen 17.25 uur en zes uur verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
419 Reacties
02-09-2015 13:43
Froomey, what are you doing??
02-09-2015 13:44
Ter info van de Sporza-site:

Collada de Beixalis (1e cat.) 6,5 km 8,7% gem.
Coll d'Ordino (1e cat.) 9,9 km 7,1% gem.
Puerto de la Rabassa (1e cat.) 13,8 km 6,7% gem.
Collada de la Gallina (buiten cat.) 11,7 km 8,6% gem.
Alto de la Comella (2e cat.) 4 km 9,5% gem.
Cortals de Encamp (1e cat.) 8,7 km 9,2% gem.
02-09-2015 13:45
Froome is klaar. Kan niet eens zijn ploegmaat volgen. En Boy van Poppel al gelost.
02-09-2015 13:45
Tom had nog wel een extra tandje mogen monteren (nog eentje ja).. Beestachtig dit vandaag.
02-09-2015 13:45
Lijkt over & out voor Froome. Boy van Poppel ook al gelost, die gaat niet op tijd binnen komen.
02-09-2015 13:47
Erg benieuwd naar de zogenaamde toppers vandaag. Ik zie de meeste toch vooral erg moe op de fiets zitten tot nog toe (Quintana, Valverde, Froome, Rodriguez). Landa nog niks van gezien en dan blijft Aru wat mij betreft over. Froome ligt al meer dan 600-700 m achter, niet echt lekker zo aan het begin van de eerste serieuze col.
Bennett steekt zijn neus aan het venster vooraan het peloton, benieuwd wat hij kan.
02-09-2015 13:48
Ik ben toch benieuwd hoeveel renners er vandaag buiten tijd gaan binnenkomen. En of zij allemaal toch mogen starten morgen.
02-09-2015 13:50
Purito heeft al een mannetje op kop gezet.
02-09-2015 13:50
Froome hoeft er voor de top nog helemaal niet bij te komen.. waarom zou hij als een gek zijn energie verspillen om binnen een kilometer terug te keren?
02-09-2015 13:50
Torres komt! :)
02-09-2015 13:53
@nickdt

Froome rijdt gewoon zijn eigen tempo omhoog hoor
02-09-2015 13:53
Denk egt dat de helft buiten tijd gaat komen, weet iemand misschien hoeveel je te laat mag komen? dat is normaal toch iets van 10 of 20% van de eindtijd.
02-09-2015 13:53
Peloton ligt in stukken. Twee koplopers en ongeveer 30 man daarachter. Daarachter een groep van weer een stuk of 30.
02-09-2015 13:54
Dumoulin nog niet in beeld gezien
02-09-2015 13:54
Mooie rit tot nu toe. Slagveld.
02-09-2015 13:55
Wat een beelden: fantastisch!!!
02-09-2015 13:56
Bizar! Wat een geweld! Dumoulin nog niet gezien, is dat positief?
02-09-2015 13:57
[i]edit redactie: ontopic svp[/i]
02-09-2015 13:58
Dumoulin gaat er vandaag faliekant doorheen zakken.
02-09-2015 13:58
@ stefanba: dat is behoorlijk off topic.

Het ovalen blad: dat moet je aan Sky vragen. Die zweren erbij. En Maas van Beek is een goed bedoelende amateur
02-09-2015 13:59
Heeft iemand dumoulin al gezien?
02-09-2015 13:59
Ze voorspellen noodweer. Zal toch niet dat we daardoor geen beelden krijgen, want ja, het is Spanje.
02-09-2015 14:00
De beelden zijn weer slecht. Dumoulin zit er echt nog wel bij, anders hadden ze het wel laten zien. Dus een rustig heren
02-09-2015 14:00
Dumoulin al op achterstand volgens de Sporza-ticker?
02-09-2015 14:03
Ze zijn het overzicht kwijt. Dumoulin is net over de top gekomen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.