Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit
woensdag 2 september 2015 om 13:11 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit

Vier cols van de eerste categorie, een van de buitencategorie en een van de tweede categorie. Dat is wat de renners in de relatief korte (138 kilometer), maar loodzware elfde etappe van de Ronde van Spanje te verstouwen krijgen. Lukt het Tom Dumoulin om in het hooggebergte de aanvallen op zijn rode leiderstrui te weerstaan?

Van deze rit – misschien wel de zwaarste ooit in de Vuelta- hoef je als tv-kijker niets te missen. Zowel Eurosport als Sporza zenden de etappe live uit vanaf de start in Andorra la Vella om half 2. Bij de NOS is de koers te volgen via een livestream. De aankomst wordt tussen 17.25 uur en zes uur verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
419 Reacties
02-09-2015 17:25
Zo doorgaat zitten we volgende week zonder motoren, Tom al bijna terug.
02-09-2015 17:25
Dumoulin komt gewoon terug zonder veel te werken zelf gewoon slim rustig gebleven.
02-09-2015 17:26
Geweldig. Ze komen erbij!
02-09-2015 17:27
Tuurlijk doet Dumoulin het super, dit zijn ook de allerbeste leermomenten, nu terug lijkt het!
02-09-2015 17:27
Tom is terug. Mooi. En als het zo doorgaat, schuift Bennett richting de top 20.
02-09-2015 17:27
koele kikker
02-09-2015 17:27
Doei Bennett.

Edit: Kijk ik 1 minuut niet zie ik Dumoulin ineens in de groep zitten! Knap!
02-09-2015 17:27
Met dank aan AG2R en Pozzovivo vooral. Dumoulin begon al achter doordat hij op de klim wat moeite had.
02-09-2015 17:27
Tjonge, Dumoulin er gewoon weer/nog bij. Wat toont die een karakter en klasse.
02-09-2015 17:27
Hij is een koele kikker of hij gaat zo dadelijk alsnog minuten verliezen omdat hij niet beter kon. We zullen het zien..
02-09-2015 17:28
Mooie etappe! Aru nu de favoriet? Dumoulin heeft wellicht gekozen om Pozzo & co de achtervolging te leiden, dat zou een slimme gok zijn geweest. Even goed was het van niet kunnen en weldra over..

Spannend!
02-09-2015 17:28
Mooi dat hij terug is. Heeft het wel zwaar. Iedereen hoopt natuurlijk, maar realistisch is het niet. Als hij de schade vandaag kan beperken tot max. 2 minuten, dan kan hoeft top 5 nog niet te vergeten.
02-09-2015 17:28
Is denk ik nooit een minuut geweest overigens.
02-09-2015 17:29
Dumoulin toch wat op het elastiek.
02-09-2015 17:30
Froome gaat vandaag nog winnen. Let op mijn woorden.
02-09-2015 17:30
50 sec inlopen op 5 minuten, wat een leider!
02-09-2015 17:30
Als ik nog een keer froome zie word ik ECHT gek.
02-09-2015 17:30
Landa weer in de greep van Aru, die had al wel weggewild denk ik, nu als luxe-springplank?
02-09-2015 17:31
Majka wint voor Rodriquez...
02-09-2015 17:32
@pantaniet

Dat klopt denk max. 45 seconden geweest.
02-09-2015 17:33
Dumoulin weer achteraan op de afdaling. Word ik niet blij van, denk dat hij er na de eerste demarrage af ligt.
02-09-2015 17:34
Zonet heb ik mijn gezin oordopjes gegeven ter bescherming van mijn geanticipeerde geschreeuw!
02-09-2015 17:35
Laatste beklimming eigen tempo rijden en niet mee gaan met demarrages
02-09-2015 17:35
Vrees er ook wat voor. Eigen tempo is het devies, als ze gaan hollen en stilstaan kan het nog meevallen. Valverde, Rodriguez, Aru, Quintana zullen er wellicht niet meer kunnen winnen dan andersom in de chrono.
02-09-2015 17:36
Dumoulin moet gewoon een Gesinkje doen en eigen tempo omhoog rijden en dan mannen oppikken.
@Ditisdavid.
Succes met gek worden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.