Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit
woensdag 2 september 2015 om 13:11 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit

Vier cols van de eerste categorie, een van de buitencategorie en een van de tweede categorie. Dat is wat de renners in de relatief korte (138 kilometer), maar loodzware elfde etappe van de Ronde van Spanje te verstouwen krijgen. Lukt het Tom Dumoulin om in het hooggebergte de aanvallen op zijn rode leiderstrui te weerstaan?

Van deze rit – misschien wel de zwaarste ooit in de Vuelta- hoef je als tv-kijker niets te missen. Zowel Eurosport als Sporza zenden de etappe live uit vanaf de start in Andorra la Vella om half 2. Bij de NOS is de koers te volgen via een livestream. De aankomst wordt tussen 17.25 uur en zes uur verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
419 Reacties
02-09-2015 17:18
Dumoulin moet er even een tijdritje uitpersen
02-09-2015 17:18
Aru mag opgelucht zijn, helaas voor Dumoulin gaat Cataldo nu ook meeraggen.
02-09-2015 17:18
@nickdt Wat is dat nou weer voor onzin. Ze rijden toch niet in hetzelfde team?
02-09-2015 17:18
Dumoulin nu in ieder geval de grootste verliezer.
02-09-2015 17:19
Hopen dat het stilvalt...
02-09-2015 17:19
Groep Dumoulin komt een stukje terug.

@Iljo
Nee, klopt. Maar een Nederlands team moet imo altijd een Nederlander helpen die in de leiderstrui rijdt, want qua publiciteit profiteren zij er ook van mee.
02-09-2015 17:19
Aru zit er weer bij, die gaat straks weer snoeihard demarreren.
02-09-2015 17:19
Het gat slinkt iets.
02-09-2015 17:19
In Italië niet bij een niet-Italiaan. Maar in Spanje met Spanjaarden wellicht wel... :-)
02-09-2015 17:19
Is dit verschil echt puur in de afdaling gemaakt? Of heeft de NOS het mis? Ik kijk niet maar luister alleen.
02-09-2015 17:20
Paulinho aangereden door tv-motor en afgestapt, aldus Oleg op twitter
02-09-2015 17:20
Abandon Sergio Paulinho. Aangereden door een motor...
02-09-2015 17:20
Er zit niet eens een motor bij de Rode trui drager.. En Froome krijgt maar airtime. Kutregie.
02-09-2015 17:20
@Sebas > Volgens mij was hij aan het klooien met een truitje getuige het feit dat hij half gekleed erachter aan reed. Hij kan nog terugkomen maar dat extra klimmetje nu zou wel eens killing kunnen zijn als hij op kop moet.
02-09-2015 17:21
Dumoulin is op een minuut gereden van de favorieten in voornamelijk de afdaling en voor een deel in het dal.
02-09-2015 17:21
Kan Dumoulin niet gewoon aan Meintjes vragen wil je rijden voor 5000 euro???
02-09-2015 17:21
Unbelievable! @sergiompaulinho abandons @lavuelta after being hit by reckless TV motorbike! What shall we do now? (More info to follow) hoho dit gaat een heeeeeel groot verhaal worden
02-09-2015 17:22
Waar de lat ligt van Tom weten we nog niet.
Wel dat ie z'n kop gebruikt en z'n eigen tempo rijdt en dat is goed.

De grootste verliezer vd dag lijkt me toch Froome ( hoe is het met Roche ?)
02-09-2015 17:22
Iedereen is aan het rijden in groep Dumoulin.
02-09-2015 17:23
Ik snap niet hoe Dumoulin in de afdeling zoveel renners heeft moeten laten gaan.
02-09-2015 17:24
@patrickDd
Zat waarschijnlijk gewoon net te ver. Als er gaatjes vallen in zo'n afdaling is het zo gebeurd hoor.
02-09-2015 17:24
Gebeurt er eindelijk iets en brengt de regie het niet goed in beeld en heeft alleen maar oog voor Froome
02-09-2015 17:25
@ RV Klopt!

Ik zag ook een moment waarop hij twee AG2R mannen voor zich had waarvan er één duidelijk NIET doorreed. Enige devies is: vooraan rijden. Maargoed, wie ben ik vanaf de kantlijn. Hij doet het super!

Edit: G. Bennet, maak me gek!
02-09-2015 17:25
Rot nou eens op met die motor bij Froome. Die is gelost, niet belangrijk meer.
02-09-2015 17:25
@PatrickDd
Hij kreeg zijn jasje niet dicht, waardoor hij een parachute achter zich had. In die afdaling had je geen tijd om zijn jasje nog dicht te doen. MIsschien komt het daardoor.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.