Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit
Vier cols van de eerste categorie, een van de buitencategorie en een van de tweede categorie. Dat is wat de renners in de relatief korte (138 kilometer), maar loodzware elfde etappe van de Ronde van Spanje te verstouwen krijgen. Lukt het Tom Dumoulin om in het hooggebergte de aanvallen op zijn rode leiderstrui te weerstaan?
Van deze rit – misschien wel de zwaarste ooit in de Vuelta- hoef je als tv-kijker niets te missen. Zowel Eurosport als Sporza zenden de etappe live uit vanaf de start in Andorra la Vella om half 2. Bij de NOS is de koers te volgen via een livestream. De aankomst wordt tussen 17.25 uur en zes uur verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.
Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11
Livestream NOS
Liveticker Sporza
Liveticker organisatie
Twitter organisatie
What doesn't kill you makes you stronger #LV2015 pic.twitter.com/t2zuVHVppS
— maarten wynants (@wynants82) September 2, 2015
Today is one of those days I would get really excited to watch on TV. Not sure how I feel about participating in it…
— Ellipal Technical Help Chat (@larrywarbasse) September 2, 2015
@Iljo
Nee, klopt. Maar een Nederlands team moet imo altijd een Nederlander helpen die in de leiderstrui rijdt, want qua publiciteit profiteren zij er ook van mee.
Wel dat ie z'n kop gebruikt en z'n eigen tempo rijdt en dat is goed.
De grootste verliezer vd dag lijkt me toch Froome ( hoe is het met Roche ?)
Zat waarschijnlijk gewoon net te ver. Als er gaatjes vallen in zo'n afdaling is het zo gebeurd hoor.
Ik zag ook een moment waarop hij twee AG2R mannen voor zich had waarvan er één duidelijk NIET doorreed. Enige devies is: vooraan rijden. Maargoed, wie ben ik vanaf de kantlijn. Hij doet het super!
Edit: G. Bennet, maak me gek!
Hij kreeg zijn jasje niet dicht, waardoor hij een parachute achter zich had. In die afdaling had je geen tijd om zijn jasje nog dicht te doen. MIsschien komt het daardoor.